

Golf III GTI EDITION czarna perła 5 drzwi

-4 el szyby z domykaniem
-el szyberdach
-el i podgrzewane lusterka
-Fotele Recaro (zagłowki w tylnej kanapie)
-Podgrzewane fotele
-Wspomaganie
-Komputer MFA
-2 Air Bagi
-ABS
-Halogeny
-Centralny zamek z alarmem
-Alufelgi orginał VW z jakimis oponami zimowymi 185/55/15 (bardzo kiepsko trzymaja na zakretach i wogole zero trakcji na nich)
Auto przyjechało z Szwajcari jeździła nim baba wiec do wymiany praktycznie wszystko co sie da

- kpl rozrząd (pasek rolka etc) pasek alternatora pasek wspomagania,
- olej Castrol GTX MAGNATEC, filtr oleju,
- Stożkowy filtr powietrza (orginał zestaw KN pod 2.0 16 V)
- filtr przecwpyłkowy
- kable kopułka palec (wszystko Bosch i Beru)
- Świece NGK V LINE
- simeringi na skrzyni, uszczelka pod klawiatura i uszczelka pod misa
- płyn do wspomagania orginał VW/Audi
na koniec wymyłem silniczek bo nie lubie syfu pod maska ...
Następnie ktos mądry na seryjne amory załorzył sprezyny - 60 i sie wylały z przodu no efektem tego było to że auto skakało jak piłeczka, wiec zamiast tego zawiasu wylądował GWINT GT CUPLINE przód skręcony do konca i teraz fajnie jeździ i wyglada


Autko zaraz po pierwszych modach wyglądało tak, posiadało juz lampy przednie projektory Hella z ciemnymi szkłami z przodu oraz clary migacze przód i orginalne halogeny hella





No i zdjecie serca po wszystkich wymianach wyżej wymienionych i po myciu go


Zdjecie wnetrza, orginalna kierownice z Air Bag zastąpiła Momo Milenium, doszły też dywaniki welurowe z napisalem GTI EDITION poza tym posprzątane


Po zarejstrowaniu opłaceniu wszystkiego przyszedł czas na pierszą sesje na pustyni





Po około dwóch tygodniach wkoncu kupiłem czerwony znaczek 16 V na grill oraz zmieniłem orginalne lampy od na czarne Hella Black Magic dzięki wielkie dla kolegi Maja za zamiane bez jakiejkolwiek dopłaty







I kolejna mała sesja po załorzeniu znaczka i lamp Hella Black Magic



I tak mineły 2 miesiące kompletowanie części no i najważniejsze gotówki na nie i nadszedł czas sporych zmian w GTI, zmiany głównie objeły kpl nowe zawieszenie oraz modyfikacje układu hamulcowego !
A oto częście ktore zostały wymienione na nowe
- Płaskie wycieraczki Boscha
- Nowy wąż do podciśnienia sterownika (tamten był juz sparciały)
- 2 przednie wachacze Febi
- 2 Łaczniki stabilizatorów Sidem
- 2 Swożnie Febi
- 2 drązki kierownice Febi
- 4 łozyska kół (czyli przód i tył) Febi i Rouville
- 2 czujniki temperatury + nowy płyn (koncentrat Febi)
- 2 nowe listwy progowe z servisu VWja (tamte były juz poniszczone)
- Odmalowanie tylnych zacisków
- 4 nowe tarcze + klocki
(przód nawiercane Zimmermann wieksze bo na 288 mm + odnowione zaciski od Vr6 na 288 mm do tego klocki Textar, oraz tył Nacinane i nawiercane Mikoda 226 mm z klockami Boscha)
- płyn hamulcowy Ferrodo 5.1
- nowe węże hamulcowe,
- zamontowałem podgrzewane dysze spryskiwaczy z wiązką,
- zmiana przekładni kierowniczej bo z tamtej juz lało + nowy płyn
Ze zmian stylistycznych to
-Tylna Klapa wygładzona z wycieraczki, znaczka VW oraz wygładzona listwa z zamka
-Ciemne Clary FK zamiast jasnych
-Siłowniki Maski INXX
-Alu ramki na licznik







Po poskładaniu wszystkiego był tylko jeden problem zaciski ledwo mieściły sie w felgach 15" co widać na zdjeciach wiec zaczeły sie poszukiwania felg 16"

I tak mineły kolejne 2 miesiące i przyszedł czas na kolejne modyfikacje

na pierwszy rzut zmiana gwintu GT Kupy na FK, ponieważ na tamtym nie dało sie jeździc taki był beton ! no i troche postanowilem pomodzic w zawieszeniu wiec
- do wachaczy poszły poliuretany

- wymienilem cała piaste z łożyskiem bo tamta pokrzywilem wkrecajac za długie śruby
- nowy przegub bo tamten nie chcial sie wybic wiec sie troche gwint zmasakrował a że mialem nówke w garażu to odrazu wrzuciłem





No i zaczeło sie polowanie na wyżej wspomniane koła, miałem kilka typów min Keskin Kt 4, Kt1 ale z doswiadczen z poprzedniego auta powiedziałem że nie chce juz 9 J z tyłu bo tak czy siak bedzie przycierać a i o oglebe ciężko wiec wybór padł na BBS XX Jahre mi trafiłą sie wersja 6,5x16 do tego opony 195/45/16 przód Conti i tył 215/40/16 Yokohama i autko obecnie prezentuje sie tak

Tak obecnie golfik sie prezentuje









Z ostatnich zmian jakie doszły to
-Xenon 1200k w halogenach w zderzaku
-kpl układ wydechowy (brak katalizatora, reszta na kwasówce, srodkowy przelot, końcowy DTM FOXa)
-Wymiana kpl sprzegła Sachs (Tarcza, Docisk, Łożysko)
-Wymiana oleju w skrzyni biegów Castrol 80W90
-Odciążenie koła zamachowego