Najniższe spalanie - przy jakich obrotach ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Najniższe spalanie - przy jakich obrotach ?
Przy jakich obrotach jest najnizsze spalanie w TDI 100KM MKIV ? Chciałbym przetestować mój nowy nabytek ile spali przy max oszczędnej jeździe.
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 12:49
- Lokalizacja: zgorzelec
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
W teorii silników spalinowych mówi się o trzech najważniejszych krzywych określających zewnętrzną charakterystykę silnika. Mianowicie o krzywej mocy, momentu obrotowego i jednostkowego zużycia paliwa.
Zależność między krzywymi momentu obrotowego i jednostkowego zużycia paliwa przedstawia się tak, że silnik zużywa najmniej paliwa w stosunku do wytwarzanej mocy w zakresie obrotów odpowiadających maksymalnemu momentowi obrotowemu.
W Twoim przypadku wynosi to 1900 - 2100 obr/min. Moc maksymalna osiągana jest u Ciebie przy ok. 4000 obr/min. jednak wtedy moment obrotowy jest już wtedy bardzo niski a zużycie paliwa gwałtownie rośnie.
Jak zatem stosować to w praktyce? Przestrzegaj kilku z wielu zasad "jazdy na kropelce":
- Unikaj jazdy na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem
- Staraj się szybko osiągać prędkość do zmiany biegu, unikaj długiego przyspieszania
- Biegi zmieniaj w górę przy ok. 2900-3100 obr/min. Zachowujesz wtedy największe wartości przyspieszeń przy optymalnym zużyciu paliwa.
- Nie dojeżdzaj na luzie do miejsca zatrzymania, podobnie na zbyt wysokich biegach (hamujący silnik nie zużywa paliwa ale jeśli jego obroty spadną wtedy zbyt nisko urządzenie sterujące ponownie zasila paliwem silnik)
- W czasie spokojnej jazdy staraj się utrzymywać obroty silnika na stałym poziomie 2000-2100 obr/min. Jeśli masz korzystaj z tempomatu!
PozdraVWiam!
Zależność między krzywymi momentu obrotowego i jednostkowego zużycia paliwa przedstawia się tak, że silnik zużywa najmniej paliwa w stosunku do wytwarzanej mocy w zakresie obrotów odpowiadających maksymalnemu momentowi obrotowemu.
W Twoim przypadku wynosi to 1900 - 2100 obr/min. Moc maksymalna osiągana jest u Ciebie przy ok. 4000 obr/min. jednak wtedy moment obrotowy jest już wtedy bardzo niski a zużycie paliwa gwałtownie rośnie.
Jak zatem stosować to w praktyce? Przestrzegaj kilku z wielu zasad "jazdy na kropelce":
- Unikaj jazdy na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem
- Staraj się szybko osiągać prędkość do zmiany biegu, unikaj długiego przyspieszania
- Biegi zmieniaj w górę przy ok. 2900-3100 obr/min. Zachowujesz wtedy największe wartości przyspieszeń przy optymalnym zużyciu paliwa.
- Nie dojeżdzaj na luzie do miejsca zatrzymania, podobnie na zbyt wysokich biegach (hamujący silnik nie zużywa paliwa ale jeśli jego obroty spadną wtedy zbyt nisko urządzenie sterujące ponownie zasila paliwem silnik)
- W czasie spokojnej jazdy staraj się utrzymywać obroty silnika na stałym poziomie 2000-2100 obr/min. Jeśli masz korzystaj z tempomatu!
PozdraVWiam!
PozdraVWiam!
obroty 0 - jazda na holu - oszczędzisz max. tylko po co?Yacko pisze:Przy jakich obrotach jest najnizsze spalanie w TDI 100KM MKIV ? Chciałbym przetestować mój nowy nabytek ile spali przy max oszczędnej jeździe.
Chcesz uzyskać minimalne spalanie w teście - wywal; fotele, wygłuszenia koło zapasowe i inne obciążniki auta, załóż cienkie opony (175/80/14), nie przekraczaj 90km/h i jedź tak zeby krew zalała tych za tobą - na pewno uzyskasz minimum aha, jedź jak jest ciepło, bezwietrznie i w godzinach ok 3-5rano - mniejszy ruch.
- wolfzan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 906
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
- Lokalizacja: Wrocław/Nisko
- Kontakt:
Ja mam silnik benzynowy, ale z mojego doświadczenia mogę Ci tylko doradzić, aby unikać jazdy na luzie, bo wtedy auto spali więcej niż podczas hamowania silnikiem. Podczas przyśpieszania kręcić silnik do obrotów, przy których ma największy moment obrotowy i wtedy zmieniać bieg. Do tego płynna jazda i spalanie jest wtedy na dosyć niskim poziomie.
Nie szkoda Ci czasu na pisanie zbędnych złosliwych postów ? Napisałem wyraźnie, ze chcę poznać max oszczędną opcję, co nie znaczy, że tak chcę jeździć, nie cierpię zamulać. Poprzednio miałem BMW E36 328i i przy normalnej jeździe w trasie spalanie bylo nieco poniżej 8l a max oszczędnie 7l. Ciekaw jestem czy uda mi się moim MK IV zejść do katalogowego 4,1 l na 100 km i dlatego pytam.greg pisze:obroty 0 - jazda na holu - oszczędzisz max. tylko po co?Yacko pisze:Przy jakich obrotach jest najnizsze spalanie w TDI 100KM MKIV ? Chciałbym przetestować mój nowy nabytek ile spali przy max oszczędnej jeździe.
Chcesz uzyskać minimalne spalanie w teście - wywal; fotele, wygłuszenia koło zapasowe i inne obciążniki auta, załóż cienkie opony (175/80/14), nie przekraczaj 90km/h i jedź tak zeby krew zalała tych za tobą - na pewno uzyskasz minimum aha, jedź jak jest ciepło, bezwietrznie i w godzinach ok 3-5rano - mniejszy ruch.
Ostatnio zmieniony sob mar 29, 2008 13:17 przez Yacko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
nie zawsze !! jeśli masz auto z gaźnikiem to mi sie wydaje ze spalanie hamując silnikiem jest takie samo jak jadąc na luzie na wtrysku to podobno !! odcianane jest paliwko odcinane do ok 2tyś obr(zalezy od auta) a potem normalnie podawanewolfzan pisze:Ja mam silnik benzynowy, ale z mojego doświadczenia mogę Ci tylko doradzić, aby unikać jazdy na luzie, bo wtedy auto spali więcej niż podczas hamowania silnikiem.
Nie wiem natomiast jak to wygląda w TDI :/
- wolfzan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 906
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
- Lokalizacja: Wrocław/Nisko
- Kontakt:
To_mas, Mam na wielopunkcie silnik. Podczas hamowania zużywane są minimalne ilości paliwa, bo nie wierzę w to, że wtedy paliwa w ogóle nie ma w silniku. Wystarczy sprawdzić jeżdżąc sporo na luzie, a później hamując silnikiem. Sam się przekonasz, że spalanie jest o wiele mniejsze, kiedy hamujesz silnikiem.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
heh jakoś nie moge uwirzyć wybacz ale chyba jechałeś na 5 biegu 90km/h 100km prostej drogi bez zmiany prędkościYacko pisze:a max oszczędnie 7l.
[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 12:34 ]
wolfzan, nie sprawdze ja mam TD średnie spalanie znam i nie chce kombinować zeby było niższe bo czego sie czepiać 5,5 litra na 100
a nie sprwdze temu ze różnie jeżdżę ;P
po1 primo - nie szkod ami czasu ani paluchó do klepania w klawiaturęYacko pisze:Ciekaw jestem czy uda mi się moim MK IV zejść do katalogowego 4,1 l na 100 km i dlatego pytam.
po 2 primo - to 4,1 ciężko ci będzie uzyskać - mam kumpla co jeździ jak furmanką - Audi A3 1,9TDI - nie przekracza 90km/h aż mnie krew zalewa i sie cieszy ze zszedł do 4,8 l/ 100km - dlatego nie cierpię pytań co zrobić żeby jeździć oszczędniej - najlepiej - jeździć komunikacją miejską bo to tańszy środek lokomocji - kupujesz auto z silnikiem TDI tak? a czemu nie SDI? byłby tańszy a więcej by nie palił - skoro nie masz zamiaru zamiast korzystać z koni pod maską i z turbiny przy silniku tylko jeździć tak jakby tego turbo nie było?
Nawet gdybym cisnął moje TDI maksymalnie to i tak będzie muł w porównaniu z poprzednim autem. Zamierzam jeździć normalnie tylko jako nowy zakup chciałem przetestować ekstremalnie oszczędną jazdęgreg pisze:nie cierpię pytań co zrobić żeby jeździć oszczędniej - najlepiej - jeździć komunikacją miejską bo to tańszy środek lokomocji - kupujesz auto z silnikiem TDI tak? a czemu nie SDI? byłby tańszy a więcej by nie palił - skoro nie masz zamiaru zamiast korzystać z koni pod maską i z turbiny przy silniku tylko jeździć tak jakby tego turbo nie było?
Ostatnio zmieniony sob mar 29, 2008 20:03 przez Yacko, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 360 gości