Kopci do 3tys obrotow, potem jest lepiej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

JaBa22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob mar 22, 2008 17:55
Lokalizacja: Skierniewice

Kopci do 3tys obrotow, potem jest lepiej

Post autor: JaBa22 » sob mar 22, 2008 18:00

Wiitam, jestem bardzo świeży w sprawach TDi i moge pisać bez sensu. Mój problem dotyczy dziwnego zachowania silnika, otóż turbinka cały czas pracuje ale jak by łożysko w niej padło, samochód kopci dopoki nei dojdzie na ogół na 3 biegu do 3000 obr wtedy delikatnie przyspieszy i przestaje kopcic aż do ponownego uruchomienia silnika. Samochód przy tym od samego poczatku nei ma mocy. KOlega mówi że to wina turbiny że jest jak On to nazwał zjechana, inni tu na forum uważają że może być tylko zapieczona już nie wiem co może być.
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 19:44 przez JaBa22, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob mar 22, 2008 18:08

JaBa22, podjedz do mnie na diagnostyke to zobaczymy czy pompuje i czy stanga chodzi

sprawdzimy co i jak


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » sob mar 22, 2008 18:10

podepnij sie pod vaga, zrób diagnozę dynamiczną.
Trudno coś z twojego opisu wywnioskować, ale wydaje mi sie, że wpada Ci w tryb awaryjny bo turbina przeładowuje.
Po czym wnioskujesz że łożysko w turbinie padło?
Kopci na jaki kolor?

[ Dodano: 22 Mar 2008 17:12 ]
Adamm pisze:JaBa22, podjedz do mnie na diagnostyke to zobaczymy czy pompuje i czy stanga chodzi

sprawdzimy co i jak
o właśnie jedź do Adamm, podepnie Cię do szklanej kuli i wszystko się wyjaśni.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

JaBa22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob mar 22, 2008 17:55
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: JaBa22 » sob mar 22, 2008 18:20

Kopci na czarno, tylko do 3000 obrotów własnie na którymś biegu przestaje najczęściej ciągne na III ale to dosłownie ciągnięcie. Klega niby znawc TDi ze słuchu doszedł do takiego wniosku słuchając pracy turbiny bo ma VW Caddy TDI. Bałem się że to pompo wtryskiwacze ale jednak nie na szczęście.



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » sob mar 22, 2008 18:26

podjedź na diagnozę, bo wynika że masz dziure w dolocie i Ci wpada w notlaufa, a to w sumie trochę sprzeczne rzeczy.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

JaBa22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob mar 22, 2008 17:55
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: JaBa22 » ndz mar 23, 2008 10:11

A mam jeszcze pytanko, jak i gdzie sprawdzać nie szczelności rozumie się że oprócz podłączenia do VAG'a. Czyli jeżeli była by nie szczelność to normalne wówczas że komputer mi pokazuje spalanie po uruchomieniu od 10 do 50 litrów? A kiedy go na III biegu pociągne to w tedy około 3000obr jest nagła zmiana turbina tak nie piszczy i już nie kopci. Czy w tym momencie jak wcześniej mi poradzono włącza się tryb awaryjny? Bo wtedy jak kopci i prestanie już kopcić jedzie prawie tak samo jak benzyna 1.5



daro79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 24, 2008 14:47
Lokalizacja: kędzierzyn, opolskie
Kontakt:

Post autor: daro79 » pn mar 24, 2008 16:18

Witam. Widze ze poruszyliście teman kopcenia z rury. Ja mam podobny problem w MK2 GTD. Jak jest zimny to gdy go odpale kopci na siwo i to dość mocno, mozna to porównać z kopceniem auta cięrzarowego. I nie dość ze kopci to jeszcze nierówno pracuje ale to wszystko do momentu gdy silnik jest zimny. Potem wszystko wraca do normy, czyli nie kopci ale spaliny strasznie śmierdzą, jak by były z auta cięrzarowego. Moim zdaniem tez dość sporo pali bo prawie 7l/100km. Nie wiem co to moze być, czy wtryski leją czy moze pompa jest padnięta. Moze ktoś z was da mi jakieś wskazówki co z tym zrobić. Pozdrawiam.



JaBa22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob mar 22, 2008 17:55
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: JaBa22 » śr mar 26, 2008 00:06

Mój problem rozwiązał się dziś, dałem mechanikowi samochód i mimo iż kolega mnie straszył pompowtryskiwaczami, turbiną i Bóg jeden raczy wiedzieć czym jeszcze to okazało się iż po prostu spadła rura z turbiny. Chyba chodziło o tą z intercoolera i po ptokach. Zrobione i samochód rwie asfalt.

A co do kopcenia to czy mój przedmówca daro79 lał płyn do czyszczenia wtrysków?? Ponoć to pomaga no chyba że winna jest pompa.
Ostatnio zmieniony śr mar 26, 2008 00:07 przez JaBa22, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 140 gości