Nierowna praca silnika - bieg jałowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

grzegorz354
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr mar 19, 2008 21:38
Lokalizacja: Bukowno

Nierowna praca silnika - bieg jałowy

Post autor: grzegorz354 » śr mar 19, 2008 21:46

witam
na samym poczatku chciałem sie przywitać, posiadam od niedawna Golfika IV 1.4 16v. Mam mały problem gdyż po wymianie rozrządu autko na biegu jałowym nierówno pracuje nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny byłem u mechanika na kompie nie wykrył żadnej usterki wszystko pod względem elektrycznym jest ok. co może być za przyczyna takiego objawu?



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw mar 20, 2008 00:30

grzegorz354 pisze:byłem u mechanika na kompie nie wykrył żadnej usterki wszystko pod względem elektrycznym jest ok
a czy jakiś mechanik, inny niz ten ktory wymienial Ci rozrzad, sprawdzał czy jest on prawidłowo złożony??



Awatar użytkownika
Delirium
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pt sie 10, 2007 09:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Delirium » czw mar 20, 2008 11:33

Też zauważyłem u mnie dziwne spadki obrotów na jałowym - obroty trzymają się na ok 900 obr/min i co chwile następuje lekki zjazd.
Dodatkowo w momencie spadku słychać jakieś stukanie (jakby coś się przesuwało) w lewej części silnika (patrząc od przodu). Trochę mnie to niepokoi bo w tej okolicy jest rozrząd.

Silnik ten sam 1.4 16V
Nie wiem w którym momencie się to stało ale myślę, że po tym jak wymieniłem rozrząd (wymieniałem rolki i paski bez pompy).

Ile może kosztować taki przegląd rozrządu?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images26.fotosik.pl/141/73bd3085f681752c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
jurii21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt paź 26, 2007 22:51
Lokalizacja: Dąbrowy
Kontakt:

Post autor: jurii21 » czw mar 20, 2008 16:54

grzegorz354, w twoim przypadku szukalbym przyczyny w czujniku halla, mógł on zostac uszkodzony przy wymianie rozrządu mysle ze u kolegi wyzej jest dokładnie to samo, czujnik ten znajduje sie kolo rolki napinającej pasek rozrządu i łatwo go uszkodzic przy wymianie
Ostatnio zmieniony czw mar 20, 2008 16:56 przez jurii21, łącznie zmieniany 1 raz.


Maciek

Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » czw mar 20, 2008 17:13

Delirium, jak faluja na jalowym to silnik krokowy.

jurii21, przy halli sa inne objawy.


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
jurii21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt paź 26, 2007 22:51
Lokalizacja: Dąbrowy
Kontakt:

Post autor: jurii21 » czw mar 20, 2008 17:28

J3L3N, u kumpla padł halla i takie same objawy, no moze to tylko przypadek ale napisałem co wiedziałem


Maciek

Awatar użytkownika
Delirium
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pt sie 10, 2007 09:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Delirium » pt mar 21, 2008 08:26

J3L3N - masz rację. Wczoraj przysłuchałem się skąd dochodzi odgłos i okazuje się, że spod obudowy filtra. Po oględzinach doszedłem, że jest to silnik krokowy. Przy małym przygazowaniu wszystko jest ok, dopiero przy puszczeniu gazu obroty spadają co jakiś czas. Słychać właśnie wtedy pracę silniczka krokowego.

Jak myślicie - wystarczy przeczyścić i zaadoptować przepustnice czy od razu silnik do wymiany (koszt pewnie z 150-200 zł)?
Pytam się o tą przepustnicę bo wymieniałem od razu filtr powietrza i okazuje się, że było na nim trochę oleju. Już raz wymieniałem w tamtym roku odmę (słynne 1.4 16V) i myślę, że w tym roku znowu trzeba ją przeczyścić razem z przepustnicą.
Ostatnio zmieniony pt mar 21, 2008 08:31 przez Delirium, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images26.fotosik.pl/141/73bd3085f681752c.jpg[/img][/url]

grzegorz354
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr mar 19, 2008 21:38
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: grzegorz354 » ndz mar 23, 2008 22:05

witam,
usterka usunięta miałeś racje enjoy pojechałem do innego mechanika jak się okazało zle był pasek rozrządu założony na małym wałku.
Dla osób które miałyby podobne obiawy po wymianie rozrządu
Jakie błędy komputera:
1. za bogatą mieszanke paliwa
2 bląd sondy lambdy skasowano,
Po przejechaniu kilku km następna diagnoza na komputerze wyskoczył bład czujnika położenia wału rozrządu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości