problem z turbo dieslem mk2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z turbo dieslem mk2
witam.moze mi ktos wyjasni co sie dzieje z moja turbina w dieselku mk2.otoz turbine przy dodaniu gazu slychac jak gwizdze i olej z niej nie cieknie a jednak nie podaje powitrza.czuc to na gumowym grubym przewodzie bo gdy sie go scisnie nic nie czuc w reku aby sie rozszerzal ani nic.ktos mi doradzil ze moze byc cos nie tak z zaworem upustowym.czy moze tak byc i czy jest to moze nie wielka awaria czy turbina nadaje sie do wymiany badz naprawy?
Bez nerwów, na stojącym samochodzie różnicy tak dużej nie będzie.
Nie napisałeś jaki silnik a to ma duże znaczenie (podaj dwa pierwsze znaki z numeru silnika) a potem reszta.
Kolega ma Fiata punto 1.4 turbo ze wskażnikiem doładowania i na stojącym samochodzie pokazuje do 0.3bar ,a pod obciążeniem do 1,2bar
co prawda to benzyna ,ale w dieslu też jest znaczna różnica.
Nie napisałeś jaki silnik a to ma duże znaczenie (podaj dwa pierwsze znaki z numeru silnika) a potem reszta.
Kolega ma Fiata punto 1.4 turbo ze wskażnikiem doładowania i na stojącym samochodzie pokazuje do 0.3bar ,a pod obciążeniem do 1,2bar
co prawda to benzyna ,ale w dieslu też jest znaczna różnica.
Zakładam, że masz turbinę Garret. Ma ona (podobnie jak inne) dwa zawory przeciążeniowe (upustowe)- jeden na kolektorze dolotowym głowicy, drugi na korpusie części napędzanej turbiny, po stronie wylotu spalin. Przy zbyt dużym ciśnieniu pierwszy otwiera się by zwolnić część powietrza, drugi przełącza obieg spalin poza napęd turbiny, bezpośrednio w wydech, by obniżyć obroty wirnika=zmniejszyć cisnienie doładowania.
W twoim przypadku możliwe jest zawieszenie się pierwszego zaworu w pozycji otwartej.
Próba z "twardnieniem węża" może odnosić się do innych problemów , faktyczne sprawdzenie doładowania to podpięcie manometru o zakresie 0-1 bar (0-0,01MPa), i pomiar w czasie jazdy, ciśnienie powinno wynosić 0,6-0,8 bar (0,006-0,008 MPa) przy ok. 3000 obr., na oko można sprawdzić odpinając wąż od kolektora (tłoczący), uruchomienie silnika i sprawdzenie jak dmucha po przygazowaniu- powinno pakować jak z odkurzacza...
Sprawdź i napisz co i jak.
V.
PS. Poszukaj w moich postach- pisałem kilka razy o turbo problemach...
W twoim przypadku możliwe jest zawieszenie się pierwszego zaworu w pozycji otwartej.
Próba z "twardnieniem węża" może odnosić się do innych problemów , faktyczne sprawdzenie doładowania to podpięcie manometru o zakresie 0-1 bar (0-0,01MPa), i pomiar w czasie jazdy, ciśnienie powinno wynosić 0,6-0,8 bar (0,006-0,008 MPa) przy ok. 3000 obr., na oko można sprawdzić odpinając wąż od kolektora (tłoczący), uruchomienie silnika i sprawdzenie jak dmucha po przygazowaniu- powinno pakować jak z odkurzacza...
Sprawdź i napisz co i jak.
V.
PS. Poszukaj w moich postach- pisałem kilka razy o turbo problemach...
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 448 gości