Ściąga i ogólnie dziwnie się prowadzi po wym. łożyska przód
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- tomi_l
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: śr sie 22, 2007 13:41
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Ściąga i ogólnie dziwnie się prowadzi po wym. łożyska przód
Witam Forumowiczów !
Jak w temacie - wymienione zostało łożysko w przednim kole i teraz:
- po pierwsze wyczuwalnie ściąga,
- po wykonaniu manewru i powrotu na prostą kierownica czyt. koła nie wraca do swojej pozycji wyjściowej tak jak powninna (przynajmniej takie jest wrażenie),
- dziwnie się prowadzi - skręcajac w jedną stronę jest takie uczucie jaby był jakiś luz a w drugą skręcając jest ok,
- noo i oczywiście kierownica jest przestawiona :/
- czy mechanik coś mógł skopać >? twierdzi, iż nic nie było ruszane odnośnie zbieżności - generalnie geomatrii. Dodam, że jest to znajomy warsztat i raczej nie miałem negatywnych doświadczeń - nooo poza jednym, źle ustawiona zbieżność po wymianie kompletu sprężyn i amorków ... ech, a mam jutro wyjazd po prostu leszek peszek .
Czy można z takim stanem rzeczy prześmigać jakieś 200-300 kilosów ?
Wnioskując po powyższych objawach coś musiało potoczyć się nie tak, gdyż przed wymianą było SUPER - co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy ?
- aaaa jedyny mankament - wybite łożysko w kolumnie mcpersona - ale to już od jakiegoś czasu jest i nie było odczuwalne choćby w małym stopniu na prowadzenie się auta.
dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Tomasz
Jak w temacie - wymienione zostało łożysko w przednim kole i teraz:
- po pierwsze wyczuwalnie ściąga,
- po wykonaniu manewru i powrotu na prostą kierownica czyt. koła nie wraca do swojej pozycji wyjściowej tak jak powninna (przynajmniej takie jest wrażenie),
- dziwnie się prowadzi - skręcajac w jedną stronę jest takie uczucie jaby był jakiś luz a w drugą skręcając jest ok,
- noo i oczywiście kierownica jest przestawiona :/
- czy mechanik coś mógł skopać >? twierdzi, iż nic nie było ruszane odnośnie zbieżności - generalnie geomatrii. Dodam, że jest to znajomy warsztat i raczej nie miałem negatywnych doświadczeń - nooo poza jednym, źle ustawiona zbieżność po wymianie kompletu sprężyn i amorków ... ech, a mam jutro wyjazd po prostu leszek peszek .
Czy można z takim stanem rzeczy prześmigać jakieś 200-300 kilosów ?
Wnioskując po powyższych objawach coś musiało potoczyć się nie tak, gdyż przed wymianą było SUPER - co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy ?
- aaaa jedyny mankament - wybite łożysko w kolumnie mcpersona - ale to już od jakiegoś czasu jest i nie było odczuwalne choćby w małym stopniu na prowadzenie się auta.
dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Tomasz
nabyć pojazd i zgłębić tajniki jego usterek :)
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tomi_l pisze:Wnioskując po powyższych objawach coś musiało potoczyć się nie tak, gdyż przed wymianą było SUPER - co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy ?
odpowiedź jest prosta
mechanik kłamie albo nieświadomie wprowadza cie w błąd.tomi_l pisze:mechanik (...) twierdzi, iż nic nie było ruszane odnośnie zbieżności - generalnie geomatrii.
Żeby nie ruszać geometrii trzeby by wyjmować całego Mcpersona , a to dość kłopotliwe. Sadze ze mechanik odkrecił zwrotnicę od Mcpersona ( co jest najpowszechniejsza metodą wymiany lozyska) i kąty poszły się je...ać
a jesli tak to w zasadzie mechanik mówiac ze nie ruszał zbierznosci mial racje. Zbierznosci faktycznie mógl nie ruszać ale poprzestawiał kąty pochylenia koła, a to dwie rozne rzeczy
Ostatnio zmieniony pt lut 22, 2008 21:18 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
czyli kolega musi jechać na ustawienie geometrii kół.sas_gti pisze:tomi_l napisał/a:
mechanik (...) twierdzi, iż nic nie było ruszane odnośnie zbieżności - generalnie geomatrii.
mechanik kłamie albo nieświadomie wprowadza cie w błąd.
Żeby nie ruszać geometrii trzeby by wyjmować całego Mcpersona , a to dość kłopotliwe. Sadze ze mechanik odkrecił zwrotnicę od Mcpersona ( co jest najpowszechniejsza metodą wymiany lozyska) i kąty poszły się je...ać
a jesli tak to w zasadzie mechanik mówiac ze nie ruszał zbierznosci mial racje. Zbierznosci faktycznie mógl nie ruszać ale poprzestawiał kąty pochylenia koła, a to dwie rozne rzeczy
Jak zmieniałem u siebie łożyska z przodu to też odkręciłem zwrotnicę od mc persona - trzęsło kierą że hej - rada - pojechałem na ustawienie geometrii kół i jest OK.
- tomi_l
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: śr sie 22, 2007 13:41
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Noo nic, za Waszą radą myknę na geometrię i zobaczymy ale ... właśnie w trakcie pisania tego postu zadzwonił do mnie znajomy mechanik z zaprzyjaźnionego warsztatu który dokonywał wymiany łożyska z zapytaniem czy mógłbym jutro podjechać aby sprawdzić co jest nie tak --- nooo to jest warsztat z prawdziwego zdarzenia - szacunek - dlatego też pisałem, że raczej się nie zawiodłem
Narazie serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
Narazie serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
nabyć pojazd i zgłębić tajniki jego usterek :)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 307 gości