Witam, kupiem sobie ostatnio VW Golfa II Z 1987 roku z 16 zaworowym silnikiem na mechanicznym wtrysku, i myslalem ze jest to 1.8 16V KR ale jak teraz spojrzałem w dowód rejestracyjny to zobaczyłem w nim pojemność 1989cm, więc wychodzi na to że jest to motor 2.0 16V.
I tera zmoje pytanie, czym róznią sie silniki 1.8 16V KR a 2.0 16V 9A, czy ich moc jest porównywalna i czy wystepował w MKII motor 2.0 16V
Planuje na wiosne kupić MKII w bardzo dobrym stanie i zrobić swapa na ten silnik co mam w tym golfie.
Pozdrawiam
1.8 16V KR, 2.0 16V 9A - czym sie różnią
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 16V KR, 2.0 16V 9A - czym sie różnią
Ostatnio zmieniony czw lut 14, 2008 13:01 przez Krokulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
Bardziej mi chodziło o wypowiedź ludzi któży robili jakieś swapy na te dwa motory, jak to się przekłada w rzeczywistości do osiągów, czy te motory łatwo sie w dwójkach swapuje i jaką moc można osiągnąć po modach typu kolektor plus wydech , porting głowicy
pozdrawiam
pozdrawiam
Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
-
- Forum Master
- Posty: 1280
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
występował w MkII GTI wersji USA (czyli wszystko w milach, galonach Farenheitach itd) moc 136kmKrokulec pisze:czy wystepował w MKII motor 2.0 16V
Ostatnio zmieniony czw lut 14, 2008 15:34 przez Slavwek.ie, łącznie zmieniany 1 raz.
KR : moc 102 KW (czyli 139 koni)
9A : moc 100KW (czyli 136 koni)
Moc praktycznie taka sama.
9A ma trochę wyższy moment (nie pamiętam dokładnie ale coś pod 20 Nm więcej).
KR- szybciej się wkręca na obroty, ma ostrzejszy wałek ssący, zasadniczo nie posiada katalizatora (choć później był już "dokładany"), całkowicie mechaniczny wtrysk (9A ma sterownik sterujący składem mieszanki), bywały egzemplarze silnika (ja taki miałem) z 50mm przekrojem kolektora ssącego (9A fabrycznie miał jedynie cienki kolektor).
Ogólnie KR to bardzo fajny silniczek.
9A : moc 100KW (czyli 136 koni)
Moc praktycznie taka sama.
9A ma trochę wyższy moment (nie pamiętam dokładnie ale coś pod 20 Nm więcej).
KR- szybciej się wkręca na obroty, ma ostrzejszy wałek ssący, zasadniczo nie posiada katalizatora (choć później był już "dokładany"), całkowicie mechaniczny wtrysk (9A ma sterownik sterujący składem mieszanki), bywały egzemplarze silnika (ja taki miałem) z 50mm przekrojem kolektora ssącego (9A fabrycznie miał jedynie cienki kolektor).
Ogólnie KR to bardzo fajny silniczek.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Panowie a jak sprawdzić jaki mam motor KR czy 9A, w papierach mam pojemność 2.0 i numer silnika ( <-R042001 ) a auto jest z 1987 roku , po vinie wynika że jest to wersja niemiecka, da się to jakoś sprawdzic na oko, wiem tylko że katalizatora nie posiada, moze jest jakiś numer wybity na bloku.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 305 gości