sprzeglo sie slizga
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
sprzeglo sie slizga
witam waszystkich.mam taki problem ze sprzeglem.ze gdy rospedze auto na trojce do konca i wzoce czworke i dam gazu do spodu to mi obroty ida do gory a auto powoli rozpedza.tak jakby sprzeglo sie slizgalo.ale niewiem czy to mozliwe bo wymienialem sprzeglo okolo 8 miesiecy temu.a nie pale gumy i niejezdze na polsprzegle a zrobilem dopiero 15 tys kilometrow.jaka to moze byc przyczyna.dzieki
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2008 21:45 przez woyasvr6, łącznie zmieniany 2 razy.
najlepiej sprawdzić sprzęgło: zaciągnąć ręczny haulec na maxa, wrzucić 3 bieg i powli puszczać sprzęgło jednocześnie dodając gazu. Jeśli silnik zgaśnie to sprzęgło OK! jeśli nie gaśnie i obroty rosną to faktycznie sprzęgło ślizga,
nie jest wykluczone, że jak piszesz, wymieniałeś sprzęgło niedawno, mógł walnąć simmering na wałku sprzęgłowym od strony skrzyni biegów i drobiny oleju mogą się dostawać na tarczę sprzęgła powodując poślizg.
nie jest wykluczone, że jak piszesz, wymieniałeś sprzęgło niedawno, mógł walnąć simmering na wałku sprzęgłowym od strony skrzyni biegów i drobiny oleju mogą się dostawać na tarczę sprzęgła powodując poślizg.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
na każdym biegu później-jemu widocznie dopiero zaczyna się kończyć sprzęgło-na niższych biegach auto nie stwarza jeszcze takich oporów i się nie ślizgacoyot pisze:moim zdaniem gdyby sprzęgło się ślizgało to miałbyś takie objawy na każdym biegu.
całkiem możliwe, że zaczął puszczać uszczelniacz na wale lub w skrzyni, sam właśnie idę wyjmować skrzynię z jetty, i przy okazji wraz z naprawą sprzęgła wymienione zostaną uszczelniacze aby nie było za jakiś czas buby
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Kontakt:
Pytanko!
Witam mam problem ze swoim Goferkiem mk3 a mianowicie przy ruszaniu slychać głosny zgrzyt/pisk czy coś w tym stylu co to może być?wolfzan pisze:Zrób tak jak pisze Sztomel, Ja słyszałem, że powinno się to robić na 2 biegu.
VW User muisz napisać coś więcej na temat tych odgłosów m.in.
skąd dochodzą - jeśli dałeś radę je zlokalizować,
czy dzieje się tak na kazdym biegu podczas puszczania pedału sprzęgła czy tylko podczas ruszania z jedynki,
jak długo od ruszenia zgrzyta i piszczy,
kiedy wymieniałeś ostatnio zespół sprzęgła itp itd.
wtedy można będzie coś zasugerować bo na chwilę obecną za mało danych znamy.
skąd dochodzą - jeśli dałeś radę je zlokalizować,
czy dzieje się tak na kazdym biegu podczas puszczania pedału sprzęgła czy tylko podczas ruszania z jedynki,
jak długo od ruszenia zgrzyta i piszczy,
kiedy wymieniałeś ostatnio zespół sprzęgła itp itd.
wtedy można będzie coś zasugerować bo na chwilę obecną za mało danych znamy.
Objawy wyglądają na klasyczny koniec sprzęgła. tak więc spróbuj na 1 i zaciągnietym ręcznym.
PS. A nie masz jakiś wycieków oleju? Sprawdź czy nie jest mokro na połączeniu skrzyni az silnikiem. Po takim niedługim czsie nie powinno być raczej problemów z esprzęgłem. I jeszcze jedno wymieniałeś cały komplet?
PS. A nie masz jakiś wycieków oleju? Sprawdź czy nie jest mokro na połączeniu skrzyni az silnikiem. Po takim niedługim czsie nie powinno być raczej problemów z esprzęgłem. I jeszcze jedno wymieniałeś cały komplet?
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Kontakt:
Tzn.. odgłosy wydostają się ze skrzynii chyba? słychać je przy ruszaniu (1 i wsteczny) szczególnie przy wiekszych obciążeniach miedzy innymi na zaciągniętym ręcznym czy też pod gorke, przy zmianie biegów podczas jazdy jest ok, sprzęgła jeszcze nie dotykałem w ogóle. Piszczy tylko w momencie zwalniania pedału sprzęgła po ruszeniu już nie podejrzewam łozysko ale nie jestem pewny. Robiłem małą próbę tj. na zaciagniętym ręcznym ruszałem z 3 biegu-piszczy i chyba powinien zgasnąc silnik a nie gasnie pod warunkiem że dam więcej gazu.Czy to coś wam pomoże w jakichś sugestiach (pomocnych)Sztomel pisze:VW User muisz napisać coś więcej na temat tych odgłosów m.in.
skąd dochodzą - jeśli dałeś radę je zlokalizować,
czy dzieje się tak na kazdym biegu podczas puszczania pedału sprzęgła czy tylko podczas ruszania z jedynki,
jak długo od ruszenia zgrzyta i piszczy,
kiedy wymieniałeś ostatnio zespół sprzęgła itp itd.
wtedy można będzie coś zasugerować bo na chwilę obecną za mało danych znamy.
Dziękówa z góry 3-majcie się
VW rulez!
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
[ Dodano: 11 Lut 2008 08:13 ]
Ze chyba konczy sie sprzęgło....Maciuś01 pisze:Objawy wyglądają na klasyczny koniec sprzęgła. tak więc spróbuj na 1 i zaciągnietym ręcznym.
PS. A nie masz jakiś wycieków oleju? Sprawdź czy nie jest mokro na połączeniu skrzyni az silnikiem. Po takim niedługim czsie nie powinno być raczej problemów z esprzęgłem. I jeszcze jedno wymieniałeś cały komplet?
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
Podłączę się pod temat:
Mam wrażenie, że skończyło się sprzęgło w moim AAMie. Objawy to:
- zupełny brak przyspieszenia mimo wzrostu obrotów
- na czwartym biegu 5500 obr i prędkość tylko 120km/h (sprawdzane GPSem)
- nieliniowe przekłamanie licznika, tj przy 60 nie ma wogóle błędu, a im większa prędkość tym większe przekłamanie i zależne od przyspieszania.
- brak możliwości ruszenia spod świateł zrywając trakcję
- po dłuższej trasie nieokreślony smród
Wg mnie wszystko wskazuje na sprzęgło...![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
1. Czy to na bank sprzęgło czy jest szansa na cokolwiek innego?
2. Czy podejdzie do mnie sprzęgło od ABSa lub 2E?
3. Czy one są większe?
[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 ]
Dzisiaj zrobiłem jeszcze jeden test:
Trójka, ręczny i puszczam sprzęgło. Niestety nie zgasł, obroty się utrzymały i nie ruszył się z miejsca.![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Mam wrażenie, że skończyło się sprzęgło w moim AAMie. Objawy to:
- zupełny brak przyspieszenia mimo wzrostu obrotów
- na czwartym biegu 5500 obr i prędkość tylko 120km/h (sprawdzane GPSem)
- nieliniowe przekłamanie licznika, tj przy 60 nie ma wogóle błędu, a im większa prędkość tym większe przekłamanie i zależne od przyspieszania.
- brak możliwości ruszenia spod świateł zrywając trakcję
- po dłuższej trasie nieokreślony smród
Wg mnie wszystko wskazuje na sprzęgło...
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
1. Czy to na bank sprzęgło czy jest szansa na cokolwiek innego?
2. Czy podejdzie do mnie sprzęgło od ABSa lub 2E?
3. Czy one są większe?
[ Dodano: Wto 12 Lut, 2008 ]
Dzisiaj zrobiłem jeszcze jeden test:
Trójka, ręczny i puszczam sprzęgło. Niestety nie zgasł, obroty się utrzymały i nie ruszył się z miejsca.
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T
Jest: Octavia 1 1.8T
Mam tez podobny problem co powyzsze ze przy kazdym gwaltowniejszym dodaniu gazu obroty ida do gory a samochod nie jedzie podejrzewam ze to wlasnie kwestia sprzegla i teraz mam pytanie jakie to moga byc koszta Golf mk4 gti agu?
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 21:19 przez hyzas, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 182 gości