sterowanie klimy w MK3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
sterowanie klimy w MK3
Szanowni koledzy , czy ktos sie orientuje w sprawie podłączenia sterownika silnika do sterownika wentylatorów , chodzi dokladnie o to czy są już doprowadzone kable od sterownika silnika , pin 33 i 35 do środka auta , czy trzeba dopiero wpinać pod sterownik i łączyć ze sterownikiem wentylatorów , podobno są te kable orginalnie przygotowane i znajdują sie koło skrzynki z przekaznikami, auto to , golf 1,8 90 koni z 1996 roku, silnik to ADZ , na jednopunktowym wtrysku , mono -mortronik , bo założyłem sobie klime i zapomniałem podczas wymiany całego ustrojstwa pod dechą zobaczyc jak idą kable od sterownika do środka i nie chce mi sie drugi raz zdejmować podszybia i wyjmowac sterownika , nadmieniam że instalacje elektryczną pod klime robiłem sam i zostało mi tylko podłączenie pinu 33 i 35 sterownika silnika i wpinka tych kabli pod wyłącznik klimy i styk T10/3 sterownika wentylatorów , jak ktoś wie na pewno jak jest to prosze o podpowiedż
Ostatnio zmieniony pt lut 01, 2008 19:37 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zgoda Paweł , jak jest orginalnie klima to ok , idzie wszystko w jednej wiazce , ale czy są kable od sterownika silnika w wiązce która idzie do środka auta i leża sobie lużnie nie podpięte jak auto nie ma klimy , bo na zdjęciu wtyku od sterownika silnika widac jakby te styki czyli 33 i 35 były podłączone , a samochód jest bez klimy , i tu jest myk są standartowo czy nie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
rozumiem , napisałem co widziałem, niestety żeby odpowiedzieć konkretnie musiałbym rozbebeszyć trochę auta. Powinno to wynikać z oznaczeń wtyczek na jakimś dobrym schemacie.
[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 4:42 pm ]
http://volkswagen.msk.ru/electro/g3/g3_wd05_ac.pdf zobacz to, właściwie wszystko tam widać.
[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 4:42 pm ]
http://volkswagen.msk.ru/electro/g3/g3_wd05_ac.pdf zobacz to, właściwie wszystko tam widać.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: sterowanie klimy w MK3
miś fazi pisze:Szanowni koledzy , czy ktos sie orientuje w sprawie podłączenia sterownika silnika do sterownika wentylatorów , chodzi dokladnie o to czy są już doprowadzone kable od sterownika silnika , pin 33 i 35 do środka auta , czy trzeba dopiero wpinać pod sterownik i łączyć ze sterownikiem wentylatorów , podobno są te kable orginalnie przygotowane i znajdują sie koło skrzynki z przekaznikami, auto to , golf 1,8 90 koni z 1996 roku, silnik to ADZ , na jednopunktowym wtrysku , mono -mortronik , bo założyłem sobie klime i zapomniałem podczas wymiany całego ustrojstwa pod dechą zobaczyc jak idą kable od sterownika do środka i nie chce mi sie drugi raz zdejmować podszybia i wyjmowac sterownika , nadmieniam że instalacje elektryczną pod klime robiłem sam i zostało mi tylko podłączenie pinu 33 i 35 sterownika silnika i wpinka tych kabli pod wyłącznik klimy i styk T10/3 sterownika wentylatorów , jak ktoś wie na pewno jak jest to prosze o podpowiedż
witam
czy podpięcie tych kabli dotyczy tez tdi 1z i czy są to piny 33 i 35 ?
jestem na etapie rozgryzania instalacji elektrycznej.
ile kabli dochodzi do sprężarki i jakie mają kolory ?
Chyba się nie da na 100% odpowiedzieć jak jest, w niektórych będą w innych nie.miś fazi pisze:zgoda Paweł , jak jest orginalnie klima to ok , idzie wszystko w jednej wiazce , ale czy są kable od sterownika silnika w wiązce która idzie do środka auta i leża sobie lużnie nie podpięte jak auto nie ma klimy , bo na zdjęciu wtyku od sterownika silnika widac jakby te styki czyli 33 i 35 były podłączone , a samochód jest bez klimy , i tu jest myk są standartowo czy nie
Niedawno montowałem MFA do TDI 1Z i nie musiałem do kompa nic podłączać,
było fabryczne podłączenie i spalanie pokazywał odrazu (a w każdym poradniku dot. MFA jest że trzeba podłączać ECU),
kabel do czujnika temperatury oleju miałem poprowadzony fabrycznie od skrzynki przekaźników do okrągłej kostki przy samym silniku (a w każdym poradniku jest że to połączenie trzeba dorobić natomiast podobno jest kabelek luźny od okrągłego złącza przy silniku do wpięcia do czujnika, a umnie nie było )
Więc moim zdaniem na 100% sie nie dowiesz jak nie sprawdzisz w konkretnym egzemplarzu auta.
Ale jak piszesz że widać te kable we wtyczce do ECU na tych konkretnych stykach, to muszą być też po drugiej stronie wiązki
Co do podłączania klimy do ECU, z tego co ja wiem w MK3 TDI służy ono tylko do ew. wyłączenia klimatyzacji przez komputer gdy jest za gorąco dla silniczka.
Pozdrowienia
[ Dodano: 04 Wrz 2009 12:23 ]
W 1Z jest jeden pin do podpięcia, niepamietem któryilio pisze:miś fazi pisze:Szanowni koledzy , czy ktos sie orientuje w sprawie podłączenia sterownika silnika do sterownika wentylatorów , chodzi dokladnie o to czy są już doprowadzone kable od sterownika silnika , pin 33 i 35 do środka auta , czy trzeba dopiero wpinać pod sterownik i łączyć ze sterownikiem wentylatorów , podobno są te kable orginalnie przygotowane i znajdują sie koło skrzynki z przekaznikami, auto to , golf 1,8 90 koni z 1996 roku, silnik to ADZ , na jednopunktowym wtrysku , mono -mortronik , bo założyłem sobie klime i zapomniałem podczas wymiany całego ustrojstwa pod dechą zobaczyc jak idą kable od sterownika do środka i nie chce mi sie drugi raz zdejmować podszybia i wyjmowac sterownika , nadmieniam że instalacje elektryczną pod klime robiłem sam i zostało mi tylko podłączenie pinu 33 i 35 sterownika silnika i wpinka tych kabli pod wyłącznik klimy i styk T10/3 sterownika wentylatorów , jak ktoś wie na pewno jak jest to prosze o podpowiedż
witam
czy podpięcie tych kabli dotyczy tez tdi 1z i czy są to piny 33 i 35 ?
jestem na etapie rozgryzania instalacji elektrycznej.
ile kabli dochodzi do sprężarki i jakie mają kolory ?
ale nie ma konieczności podpinania go i klima będzie działać.
Do sprężarki dochodzą dwa kable,
kolory zależą od wersji silnikowej i rocznikowej, mam ori wiązkę klimy od silnika 2E założoną do TDI i kolory kabli nie pokrywają się ze schematem od TDI.
Pozdr.
do sprężarki mam dwa kableluzur pisze:Chyba się nie da na 100% odpowiedzieć jak jest, w niektórych będą w innych nie.miś fazi pisze:zgoda Paweł , jak jest orginalnie klima to ok , idzie wszystko w jednej wiazce , ale czy są kable od sterownika silnika w wiązce która idzie do środka auta i leża sobie lużnie nie podpięte jak auto nie ma klimy , bo na zdjęciu wtyku od sterownika silnika widac jakby te styki czyli 33 i 35 były podłączone , a samochód jest bez klimy , i tu jest myk są standartowo czy nie
Niedawno montowałem MFA do TDI 1Z i nie musiałem do kompa nic podłączać,
było fabryczne podłączenie i spalanie pokazywał odrazu (a w każdym poradniku dot. MFA jest że trzeba podłączać ECU),
kabel do czujnika temperatury oleju miałem poprowadzony fabrycznie od skrzynki przekaźników do okrągłej kostki przy samym silniku (a w każdym poradniku jest że to połączenie trzeba dorobić natomiast podobno jest kabelek luźny od okrągłego złącza przy silniku do wpięcia do czujnika, a umnie nie było )
Więc moim zdaniem na 100% sie nie dowiesz jak nie sprawdzisz w konkretnym egzemplarzu auta.
Ale jak piszesz że widać te kable we wtyczce do ECU na tych konkretnych stykach, to muszą być też po drugiej stronie wiązki
Co do podłączania klimy do ECU, z tego co ja wiem w MK3 TDI służy ono tylko do ew. wyłączenia klimatyzacji przez komputer gdy jest za gorąco dla silniczka.
Pozdrowienia
[ Dodano: 04 Wrz 2009 12:23 ]W 1Z jest jeden pin do podpięcia, niepamietem któryilio pisze:miś fazi pisze:Szanowni koledzy , czy ktos sie orientuje w sprawie podłączenia sterownika silnika do sterownika wentylatorów , chodzi dokladnie o to czy są już doprowadzone kable od sterownika silnika , pin 33 i 35 do środka auta , czy trzeba dopiero wpinać pod sterownik i łączyć ze sterownikiem wentylatorów , podobno są te kable orginalnie przygotowane i znajdują sie koło skrzynki z przekaznikami, auto to , golf 1,8 90 koni z 1996 roku, silnik to ADZ , na jednopunktowym wtrysku , mono -mortronik , bo założyłem sobie klime i zapomniałem podczas wymiany całego ustrojstwa pod dechą zobaczyc jak idą kable od sterownika do środka i nie chce mi sie drugi raz zdejmować podszybia i wyjmowac sterownika , nadmieniam że instalacje elektryczną pod klime robiłem sam i zostało mi tylko podłączenie pinu 33 i 35 sterownika silnika i wpinka tych kabli pod wyłącznik klimy i styk T10/3 sterownika wentylatorów , jak ktoś wie na pewno jak jest to prosze o podpowiedż
witam
czy podpięcie tych kabli dotyczy tez tdi 1z i czy są to piny 33 i 35 ?
jestem na etapie rozgryzania instalacji elektrycznej.
ile kabli dochodzi do sprężarki i jakie mają kolory ?
ale nie ma konieczności podpinania go i klima będzie działać.
Do sprężarki dochodzą dwa kable,
kolory zależą od wersji silnikowej i rocznikowej, mam ori wiązkę klimy od silnika 2E założoną do TDI i kolory kabli nie pokrywają się ze schematem od TDI.
Pozdr.
a we wtyczce od sprężarki jest jeden a drugi orginalnie zaślepiony ...
czy tak ma być ?
Ostatnio zmieniony pt wrz 04, 2009 17:47 przez ilio, łącznie zmieniany 1 raz.
- macbu
- Użytkownik
- Posty: 444
- Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
- Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
- Kontakt:
klima
Dokładnie jak kolega wyzej mowil podpinasz tylko jeden kabelek pod kompa. niestety musissz go sobie pociagnac w wiazce go nie ma... i podpinasz tylko jeden do pinu nr 33.
Powodzenia w rzie czego pisz... ja do swojego wrzuciłem klime i smiga az miło... masz w ogole schemat?
ja wczesniej podpiałe pin 35 i jak wlaczylem klime swiecil sie prawy kierunek. a jak wlaczylem kierunkowskaz to klima sie wlanczala i wylanczale takze zapimnij o pinie 35...
[ Dodano: 05 Wrz 2009 20:53 ]
tu masz bardzo fajnie opisany schemat...
Powodzenia w rzie czego pisz... ja do swojego wrzuciłem klime i smiga az miło... masz w ogole schemat?
ja wczesniej podpiałe pin 35 i jak wlaczylem klime swiecil sie prawy kierunek. a jak wlaczylem kierunkowskaz to klima sie wlanczala i wylanczale takze zapimnij o pinie 35...
[ Dodano: 05 Wrz 2009 20:53 ]
tu masz bardzo fajnie opisany schemat...
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 20:37 przez macbu, łącznie zmieniany 1 raz.
Macbu
Re: klima
macbu pisze:Dokładnie jak kolega wyzej mowil podpinasz tylko jeden kabelek pod kompa. niestety musissz go sobie pociagnac w wiazce go nie ma... i podpinasz tylko jeden do pinu nr 33.
Powodzenia w rzie czego pisz... ja do swojego wrzuciłem klime i smiga az miło... masz w ogole schemat?
ja wczesniej podpiałe pin 35 i jak wlaczylem klime swiecil sie prawy kierunek. a jak wlaczylem kierunkowskaz to klima sie wlanczala i wylanczale takze zapimnij o pinie 35...
[ Dodano: 05 Wrz 2009 20:53 ]
tu masz bardzo fajnie opisany schemat...
[url=http://images45.fotosik.pl/194/ab5f0cfa7140de6cm.jpg]Obrazek[/URL]
mam taki schemat http://volkswagen.msk.ru/electro/g3/g3_wd94_ac.pdf
dziekuje za pomoc
za 2 tygodnie będe montował więc napewno się zgłoszę
a dlaczego nasze schematy nie pokrywają się ?
ten który ja mam pokrywa mi się z wiązką którą mam do klimy
aczkolwiek nie mam zaznaczonego pinu do którego mam podać sygnał AC
skoro jest to pin 33 to który kabel do niego pójdzie ?
j246 to chyba przekaźnik ale gdzie jest zamontowany ?
jaki ma numer ?
[ Dodano: 06 Wrz 2009 18:26 ]
macbu pisze:Dokładnie jak kolega wyzej mowil podpinasz tylko jeden kabelek pod kompa. niestety musissz go sobie pociagnac w wiazce go nie ma... i podpinasz tylko jeden do pinu nr 33.
Powodzenia w rzie czego pisz... ja do swojego wrzuciłem klime i smiga az miło... masz w ogole schemat?
ja wczesniej podpiałe pin 35 i jak wlaczylem klime swiecil sie prawy kierunek. a jak wlaczylem kierunkowskaz to klima sie wlanczala i wylanczale takze zapimnij o pinie 35...
[ Dodano: 05 Wrz 2009 20:53 ]
tu masz bardzo fajnie opisany schemat...
[url=http://images45.fotosik.pl/194/ab5f0cfa7140de6cm.jpg]Obrazek[/URL]
w skrzynce z przekaźnikami jest przekaźnik dla klimatyzacji
raczej jest w miejscu nr 1 choć infotech podaje miejsce nr 6
jaki jest jego numer i czy ktoś ma go na zbyciu ?
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 12:12 przez ilio, łącznie zmieniany 3 razy.
- macbu
- Użytkownik
- Posty: 444
- Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
- Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
- Kontakt:
klima
na Twoim schemacie J246 to napewno jest przekaźnik...
ale powiem tak ja u siebie ominąłem przekaźnik żeby nie obciązać instalacji...
co do miejsca przekaźnika to ma być w skrzynce na pozycji 1, przekaźnik ma numer 13 i mam taki na zbyciu... kupilem go razem z instalacja ale elektryk mi poradzil zeby ominac skrzynke... ale jeżeli chcesz ten przekaźnik to daj znać... jutro go poszukam, gdzies go powinienem mieć...
a sygnał AC tak jak wspominałem podpinasz pod pin 33 w ECU. Jak sie orientujesz na tym przewodzie po włączeniu AC idzie + na srzegło kompresora i daje rowniez + do kompa i on wtedy podwyzsza obroty...
narazie tyle obserwuje temat wiec pisz co tam dalej potrzebujesz...
ale powiem tak ja u siebie ominąłem przekaźnik żeby nie obciązać instalacji...
co do miejsca przekaźnika to ma być w skrzynce na pozycji 1, przekaźnik ma numer 13 i mam taki na zbyciu... kupilem go razem z instalacja ale elektryk mi poradzil zeby ominac skrzynke... ale jeżeli chcesz ten przekaźnik to daj znać... jutro go poszukam, gdzies go powinienem mieć...
a sygnał AC tak jak wspominałem podpinasz pod pin 33 w ECU. Jak sie orientujesz na tym przewodzie po włączeniu AC idzie + na srzegło kompresora i daje rowniez + do kompa i on wtedy podwyzsza obroty...
narazie tyle obserwuje temat wiec pisz co tam dalej potrzebujesz...
Macbu
Re: klima
macbu pisze:na Twoim schemacie J246 to napewno jest przekaźnik...
ale powiem tak ja u siebie ominąłem przekaźnik żeby nie obciązać instalacji...
co do miejsca przekaźnika to ma być w skrzynce na pozycji 1, przekaźnik ma numer 13 i mam taki na zbyciu... kupilem go razem z instalacja ale elektryk mi poradzil zeby ominac skrzynke... ale jeżeli chcesz ten przekaźnik to daj znać... jutro go poszukam, gdzies go powinienem mieć...
a sygnał AC tak jak wspominałem podpinasz pod pin 33 w ECU. Jak sie orientujesz na tym przewodzie po włączeniu AC idzie + na srzegło kompresora i daje rowniez + do kompa i on wtedy podwyzsza obroty...
narazie tyle obserwuje temat wiec pisz co tam dalej potrzebujesz...
jak ominołęś skrzynke ?
do skrzynki dochodzą kable z podświetlenia włączników AC i obiegu zamkniętego
a z druggiej strony plus w żółtej wtyczce o wentylatorów
reszta opiera sie prosto o alkumulator na kablach 5mm2
zauważyłem ze przekaźnik ma styki 87 , 86 , 85 i 30 co może wskazywać ze jest to ogólnodostępny przkaźnik w sklepach motoryzacyjnych .
Jeśli się mylę proszę o zwrócenie na to uwagi .
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 21:13 przez ilio, łącznie zmieniany 1 raz.
a tak w ogóle to co tam jest za instalacja przy klimie ??
włącznik sprzęgła sprezarki i jednocześnie wentylatora oraz
przełącznik obiegu ...
bo wentylator chłodnicy klimy chodzi cały czas po wlaczeniu klimy ( z tego co wiem )
to taką instalacje można zrobić samemu z kawałka drutu i 2 przekażników
włącznik sprzęgła sprezarki i jednocześnie wentylatora oraz
przełącznik obiegu ...
bo wentylator chłodnicy klimy chodzi cały czas po wlaczeniu klimy ( z tego co wiem )
to taką instalacje można zrobić samemu z kawałka drutu i 2 przekażników
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 23:28 przez dnadna, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 280 gości