Co to jest zawór westgate
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
Co to jest zawór westgate
Panowie, tak dla mojej wiedzy, co robi ten zawór, mam silnik 1z i tak z ciekawości co moze się stać z tym zaworem, może ktoś ma jakieś fotki, za jakiś czas będe rozbierał układ wydechowy to profilaktycznie wyczyszcze turbawke i chciałbym coś się dowiedzieć o westgate
Zawór westgate to inaczej zawór upustowy Turbosprężarki
"Jest niezbędny z wielu powodów:
- Ustala maksymalne ciśnienie doładowania
- Ratuje turbinę przed ukręceniem wirnika
- Służy jako ogranicznik mocy
Jak to się dzieje?
Turbina produkuje nadciśnienie, które podłączone jest z westgate valve (2) on poprzez membranę popycha dźwignie, (3) która otwiera boczny wylot spalin (4). Część spalin kierowana jest inną drogą omijając łopatki wirnika, co zmniejsza jego prędkość, czyli zmniejsza ilość tłoczonego powietrza do cylindrów."


"Jest niezbędny z wielu powodów:
- Ustala maksymalne ciśnienie doładowania
- Ratuje turbinę przed ukręceniem wirnika
- Służy jako ogranicznik mocy
Jak to się dzieje?
Turbina produkuje nadciśnienie, które podłączone jest z westgate valve (2) on poprzez membranę popycha dźwignie, (3) która otwiera boczny wylot spalin (4). Część spalin kierowana jest inną drogą omijając łopatki wirnika, co zmniejsza jego prędkość, czyli zmniejsza ilość tłoczonego powietrza do cylindrów."


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
Ja bym tam nic nie smarował, bo tam jest b. gorąco. Jak nasmarujesz to dopiero ci się zatrze zawór.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi

[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon 1M 1.4 16V
- Silnik: AXP
Wątpię żebyś gdzieś kupił sam zawór, a dokładnie klapkę zaworu bo gniazdo to korpus turbiny. U mnie w golfie zapiekło i była non stop zamknięta, efekt jak na zapieczonych kierownicach. Zalałem dźwignię środkiem penetrującym, poczekałem i rozruszałem dziadostwo. Ponad rok czasu i wszystko działa jak powinno.
Jeśli coś jest uszkodzone to zostaje rynek wtórny i odzysk z uwalonych/ rozbitych sprężarek.
Jeśli coś jest uszkodzone to zostaje rynek wtórny i odzysk z uwalonych/ rozbitych sprężarek.
Myślcie ludzie to nie boli!!!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Zalałeś do środka gruchy czy psikałeś na zakończeniu sztangi?ajni pisze:Wątpię żebyś gdzieś kupił sam zawór, a dokładnie klapkę zaworu bo gniazdo to korpus turbiny. U mnie w golfie zapiekło i była non stop zamknięta, efekt jak na zapieczonych kierownicach. Zalałem dźwignię środkiem penetrującym, poczekałem i rozruszałem dziadostwo. Ponad rok czasu i wszystko działa jak powinno.
Jeśli coś jest uszkodzone to zostaje rynek wtórny i odzysk z uwalonych/ rozbitych sprężarek.
Nie rozumiem dlaczego Volkswagen ciągnął (moze i nadal ciągnie - nie wiem jak jest w Golfie V) przez tyle lat umieszczanie westgate grucha na dole - cały syf leci i zawór krócej wytrzymuje w porównaniu z tymi umieszczonymi u góry.
Zawory mozna kupic np. tutaj http://www.allegro.pl/item359202657_zaw ... model.html choc bywają taniej.
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon 1M 1.4 16V
- Silnik: AXP
Mi zapiekło na dźwigience (ramieniu), psikałem normalnie tak jak zamontowane. Nic nie rozbierałem.
PS zawór a grucha to co innego. Ten link jest do gruszek, a zawór masz w turbinie. A to umieszczanie to pewnie polityka, się zepsuje to kupisz nowe
PS zawór a grucha to co innego. Ten link jest do gruszek, a zawór masz w turbinie. A to umieszczanie to pewnie polityka, się zepsuje to kupisz nowe
Myślcie ludzie to nie boli!!!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
U mnie było tak, najpierw dłuuugo nie mogłem dojść skąd notlauf u mnie skoro wszystko działa
potem dmuchnąłem w niebieski wężyk sprężarką powietrza i pomogło na jakieś 100/200km teraz już to nie pomaga ;( i cholernie ciężko się tam dostać ni jak palucha wsadzić żeby poruszać, trza górę rozbierać nie?
O co loto z tym zalewanie gruchy??? czym i jak??? kiedyś na czuja smarowałem sztangę smarem, ale nic nie dało ;(

O co loto z tym zalewanie gruchy??? czym i jak??? kiedyś na czuja smarowałem sztangę smarem, ale nic nie dało ;(
Pozdrawiam.
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon 1M 1.4 16V
- Silnik: AXP
krystek007, w niektórych modelach gruszka jest tak ustawiona że sztanga wystaje do góry, czyli cala woda jaka się zbiera zalewa gruchę poprzez szczelinę koło sztangi. To sobie koroduje i się zacina. U mnie w AHU jest dość dobre dojście ale od spodu po ściągnięciu płyty pod silnikiem (kanał lub najazd wskazany). A smarowanie sztangi smarem raczej nic nie da. Ona ma za mały ruch żebyś doszedł palcem smarując. Mi gruszka chodziła i sztanga z gruszki też, tylko dźwigienkę zaworu złapało.
Myślcie ludzie to nie boli!!!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Co to jest zawór westgate
Podepnę się tutaj.
Kiedy ten zawór pracuję bardziej? U mnie się zacina i chce go rozruszać gazem kiedy będzie pracował bardziej gdy turbinę skręcę aby mniej barów dawała czy więcej? Mniej prawda? Jak zmniejszę turbinę i będę tworzył ciśnienie "but" i je niwelował sprzęgło zawór może się rozrusza.
Gdy upuszcza ten zawór nadmiar spalin to turbinę muszę skręcić do minimum aby westergate chodził częściej zgadza się? zawór nie stoi ponieważ przy gwałtownym skoku obrotów turbina kręci się szybciej niż przy wolniejszym wkręcaniu się obrotów
Kiedy ten zawór pracuję bardziej? U mnie się zacina i chce go rozruszać gazem kiedy będzie pracował bardziej gdy turbinę skręcę aby mniej barów dawała czy więcej? Mniej prawda? Jak zmniejszę turbinę i będę tworzył ciśnienie "but" i je niwelował sprzęgło zawór może się rozrusza.
Gdy upuszcza ten zawór nadmiar spalin to turbinę muszę skręcić do minimum aby westergate chodził częściej zgadza się? zawór nie stoi ponieważ przy gwałtownym skoku obrotów turbina kręci się szybciej niż przy wolniejszym wkręcaniu się obrotów
Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar
-
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn lut 04, 2013 00:39
Co to jest zawór westgate
Witam mam pytanie jak się nazywam ten zawór że po puszczeniu z obrotów robi charakterystyczne TSSS ? I jaki założyć do 1.6 GTD ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości