Co to jest zawór westgate

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Co to jest zawór westgate

Post autor: kupszczelisty » czw sty 31, 2008 19:33

Panowie, tak dla mojej wiedzy, co robi ten zawór, mam silnik 1z i tak z ciekawości co moze się stać z tym zaworem, może ktoś ma jakieś fotki, za jakiś czas będe rozbierał układ wydechowy to profilaktycznie wyczyszcze turbawke i chciałbym coś się dowiedzieć o westgate



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » czw sty 31, 2008 20:02

Zawór westgate to inaczej zawór upustowy Turbosprężarki
"Jest niezbędny z wielu powodów:
- Ustala maksymalne ciśnienie doładowania
- Ratuje turbinę przed ukręceniem wirnika
- Służy jako ogranicznik mocy

Jak to się dzieje?
Turbina produkuje nadciśnienie, które podłączone jest z westgate valve (2) on poprzez membranę popycha dźwignie, (3) która otwiera boczny wylot spalin (4). Część spalin kierowana jest inną drogą omijając łopatki wirnika, co zmniejsza jego prędkość, czyli zmniejsza ilość tłoczonego powietrza do cylindrów."
Obrazek
:bigok:


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » czw sty 31, 2008 20:18

adam16v, noo dzieki, takiej odpowiedzi potrzebowałem :) czyli profilaktyczne przeczyścić wszystko można, tylko czym to wszystko puźniej przesmarować?



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » czw sty 31, 2008 20:35

Ja bym tam nic nie smarował, bo tam jest b. gorąco. Jak nasmarujesz to dopiero ci się zatrze zawór.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi :helm:


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw sty 31, 2008 21:29

jak juz chcesz smarowac to sa specialne smary na bazie miedzi do wysokich temperatur , taki smar wytrzymuje nawet ponad 400 stopni.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » czw sty 31, 2008 22:31

Czyli tylko wyczyścić wszelkie osady, troche tego może być, bo mam zaślepiony EGR



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » wt maja 06, 2008 23:04

Czy ta część jest wymienna??? Tzn. jeżeli się zapiekło (zardzewiało) itd... i dźwignia źle pracuje to czy można kupić nowy westgate???


Pozdrawiam.

ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » śr maja 07, 2008 18:58

Wątpię żebyś gdzieś kupił sam zawór, a dokładnie klapkę zaworu bo gniazdo to korpus turbiny. U mnie w golfie zapiekło i była non stop zamknięta, efekt jak na zapieczonych kierownicach. Zalałem dźwignię środkiem penetrującym, poczekałem i rozruszałem dziadostwo. Ponad rok czasu i wszystko działa jak powinno.
Jeśli coś jest uszkodzone to zostaje rynek wtórny i odzysk z uwalonych/ rozbitych sprężarek.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » śr maja 07, 2008 19:15

ajni pisze:Wątpię żebyś gdzieś kupił sam zawór, a dokładnie klapkę zaworu bo gniazdo to korpus turbiny. U mnie w golfie zapiekło i była non stop zamknięta, efekt jak na zapieczonych kierownicach. Zalałem dźwignię środkiem penetrującym, poczekałem i rozruszałem dziadostwo. Ponad rok czasu i wszystko działa jak powinno.
Jeśli coś jest uszkodzone to zostaje rynek wtórny i odzysk z uwalonych/ rozbitych sprężarek.
Zalałeś do środka gruchy czy psikałeś na zakończeniu sztangi?
Nie rozumiem dlaczego Volkswagen ciągnął (moze i nadal ciągnie - nie wiem jak jest w Golfie V) przez tyle lat umieszczanie westgate grucha na dole - cały syf leci i zawór krócej wytrzymuje w porównaniu z tymi umieszczonymi u góry.
Zawory mozna kupic np. tutaj http://www.allegro.pl/item359202657_zaw ... model.html choc bywają taniej.



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » śr maja 07, 2008 19:57

Mi zapiekło na dźwigience (ramieniu), psikałem normalnie tak jak zamontowane. Nic nie rozbierałem.
PS zawór a grucha to co innego. Ten link jest do gruszek, a zawór masz w turbinie. A to umieszczanie to pewnie polityka, się zepsuje to kupisz nowe


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » śr maja 07, 2008 20:31

U mnie było tak, najpierw dłuuugo nie mogłem dojść skąd notlauf u mnie skoro wszystko działa ;) potem dmuchnąłem w niebieski wężyk sprężarką powietrza i pomogło na jakieś 100/200km teraz już to nie pomaga ;( i cholernie ciężko się tam dostać ni jak palucha wsadzić żeby poruszać, trza górę rozbierać nie?
O co loto z tym zalewanie gruchy??? czym i jak??? kiedyś na czuja smarowałem sztangę smarem, ale nic nie dało ;(


Pozdrawiam.

ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » śr maja 07, 2008 20:57

krystek007, w niektórych modelach gruszka jest tak ustawiona że sztanga wystaje do góry, czyli cala woda jaka się zbiera zalewa gruchę poprzez szczelinę koło sztangi. To sobie koroduje i się zacina. U mnie w AHU jest dość dobre dojście ale od spodu po ściągnięciu płyty pod silnikiem (kanał lub najazd wskazany). A smarowanie sztangi smarem raczej nic nie da. Ona ma za mały ruch żebyś doszedł palcem smarując. Mi gruszka chodziła i sztanga z gruszki też, tylko dźwigienkę zaworu złapało.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Awatar użytkownika
Kejpi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: wt maja 29, 2012 22:20
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Co to jest zawór westgate

Post autor: Kejpi » sob kwie 06, 2013 16:57

Podepnę się tutaj.

Kiedy ten zawór pracuję bardziej? U mnie się zacina i chce go rozruszać gazem kiedy będzie pracował bardziej gdy turbinę skręcę aby mniej barów dawała czy więcej? Mniej prawda? Jak zmniejszę turbinę i będę tworzył ciśnienie "but" i je niwelował sprzęgło zawór może się rozrusza.

Gdy upuszcza ten zawór nadmiar spalin to turbinę muszę skręcić do minimum aby westergate chodził częściej zgadza się? zawór nie stoi ponieważ przy gwałtownym skoku obrotów turbina kręci się szybciej niż przy wolniejszym wkręcaniu się obrotów


Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar

JuliuszCezar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lut 04, 2013 00:39

Co to jest zawór westgate

Post autor: JuliuszCezar » pn kwie 22, 2013 21:16

Witam mam pytanie jak się nazywam ten zawór że po puszczeniu z obrotów robi charakterystyczne TSSS ? I jaki założyć do 1.6 GTD ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości