Kontrolka Abs
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka Abs
Witam, ostatnio wymieniałem klocki hamulcowe i wszystko popodłączałem tak jak było czyli kabelki i czujniki, problem w tym że ciągle świeci mi kontrolka ABS? Na komputerze nie wykazało żadnych błedów. Co to moze być?
Przyczyny mogą być rózne:
A. przerwane połączenie elektryczne przewodów z czujnikiem przy któryms z kół. (czasami powolne utlenianie połączeń mimo hermetycznych wtyczek, najczęściej po deszczu, żle poprowadzony przewód po jakiejś wymianie koła, zwrotnicy lub naciągnięty itp.) (80%)
B. awaria w bloku hydrozaworów (zły kontakt elektryczny wtyczek, rozszczelnienie w zaworach upustowych ciśnienia, w zależności od kanału) (18%)
C. uszkodzenie sterownika ABS (2%)
sprawdź rozmiar ogumienia. Jeżeli producent przewiduje jednakowe koła z przodu i z tyłu, to nie może być tak, że z tyłu będą zastosowane większe, bo wtedy koła przednie kręcą się szybciej, tylne wolniej, po przekroczeniu określonej prędkości spowoduje to wyświetlenie błędu. Przykładowo: ABS dopuszcza różnicę w prędkości kół przód/tył 4 km/h Opony z tyłu są większe od przednich, nie wdając się w obliczenia różnica w obwodzie tocznym opony wynosi 4%
Czyli przy prędkości koła tylnego 50km/h przednia będzie wykazywać w komputerze ABS 52 km/h Różnica- 2km/h jest jeszcze poniżej błędu.
Jeżeli koło tylne będzie się toczyć z prędkością 100 km/h, to przód będzie miał 104 km/h , i jest to już granica, powyżej której kontrolka się zapali. Oczywiście jest to przykład, wszystko zależy od różnicy rozmiarów ogumienia i błędu dopuszczonego przez komp ABS
A. przerwane połączenie elektryczne przewodów z czujnikiem przy któryms z kół. (czasami powolne utlenianie połączeń mimo hermetycznych wtyczek, najczęściej po deszczu, żle poprowadzony przewód po jakiejś wymianie koła, zwrotnicy lub naciągnięty itp.) (80%)
B. awaria w bloku hydrozaworów (zły kontakt elektryczny wtyczek, rozszczelnienie w zaworach upustowych ciśnienia, w zależności od kanału) (18%)
C. uszkodzenie sterownika ABS (2%)
sprawdź rozmiar ogumienia. Jeżeli producent przewiduje jednakowe koła z przodu i z tyłu, to nie może być tak, że z tyłu będą zastosowane większe, bo wtedy koła przednie kręcą się szybciej, tylne wolniej, po przekroczeniu określonej prędkości spowoduje to wyświetlenie błędu. Przykładowo: ABS dopuszcza różnicę w prędkości kół przód/tył 4 km/h Opony z tyłu są większe od przednich, nie wdając się w obliczenia różnica w obwodzie tocznym opony wynosi 4%
Czyli przy prędkości koła tylnego 50km/h przednia będzie wykazywać w komputerze ABS 52 km/h Różnica- 2km/h jest jeszcze poniżej błędu.
Jeżeli koło tylne będzie się toczyć z prędkością 100 km/h, to przód będzie miał 104 km/h , i jest to już granica, powyżej której kontrolka się zapali. Oczywiście jest to przykład, wszystko zależy od różnicy rozmiarów ogumienia i błędu dopuszczonego przez komp ABS
Pomogłem, podziękuj niech praca nie idzie na marne :))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 126 gości