źle ustawione kąty?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

coyot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr gru 26, 2007 14:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

źle ustawione kąty?

Post autor: coyot » ndz sty 13, 2008 21:04

dzisiaj ustawiłem kąty i zbieżność kół ale nie jestem zadowolony.przy kręceniu kierownicą w lewo do oporu robię tylko półtorej obrotu kierownicy,a w prawo 2,5.czy to normalne,czy powinienem pojechać z reklamacją? pozatym kręcąc w lewo kierownica ciężko chodzi :crazy:



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz sty 13, 2008 21:28

tu masz tabelkę jak powinno być :bajer:
Obrazek



coyot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr gru 26, 2007 14:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: coyot » ndz sty 13, 2008 22:04

jaszczur pisze:tu masz tabelkę jak powinno być :bajer:
[url=http://images29.fotosik.pl/140/4c276cb6368124b2med.jpg]Obrazek[/URL]

jaszczur jak myślisz,czy te objawy o których napisałem są normalne albo chociaż dopuszczalne?



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » pn sty 14, 2008 00:14

Objawy o których napisałeś nie są dopuszczalne i normalne, można uszkodzić maglownicę. Ustawiając zbieżnośc najpierw trzeba ustawić stałą długość lewego drążka kierowniczego (tolerancja długości tylko +/- 1mm) Wtedy zbieżność w VW ustawia sie poprzez zmiane dlugości TYLKO PRAWEGO drążka kierowniczego a jeżeli po ustawieniu kierownica jest przekrzywiona w prawo czy lewo odkręca się ją i ustawia do jazdy na wprost a następnie dokręca sie siłą 50 Nm. Wtedy kręcąc w lewo i w prawo robi się tyle samo obrotów kierownicą. Ja po wymianie końcówek drążków sam ustawiłem sobie co do 1mm długość lewego a następnie pojechałem do stacji na zbieżność i kazałem kręćić tylko prawym drążkiem na co oczywiście mechanicy zrobili wielkie oczy i dopiero jak im pokazałem książkę "Sam naprawiam" to dowiedzieli się że tak się robi:) Do tej pory kręcili jednym i drugim. Tak więc należy przypuszczać że większośc mechaników o tym nie wie. Obrazek


Tomek Dx

coyot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr gru 26, 2007 14:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: coyot » pn sty 14, 2008 21:29

Tomek_Dx pisze:Objawy o których napisałeś nie są dopuszczalne i normalne, można uszkodzić maglownicę. Ustawiając zbieżnośc najpierw trzeba ustawić stałą długość lewego drążka kierowniczego (tolerancja długości tylko +/- 1mm) Wtedy zbieżność w VW ustawia sie poprzez zmiane dlugości TYLKO PRAWEGO drążka kierowniczego a jeżeli po ustawieniu kierownica jest przekrzywiona w prawo czy lewo odkręca się ją i ustawia do jazdy na wprost a następnie dokręca sie siłą 50 Nm. Wtedy kręcąc w lewo i w prawo robi się tyle samo obrotów kierownicą. Ja po wymianie końcówek drążków sam ustawiłem sobie co do 1mm długość lewego a następnie pojechałem do stacji na zbieżność i kazałem kręćić tylko prawym drążkiem na co oczywiście mechanicy zrobili wielkie oczy i dopiero jak im pokazałem książkę "Sam naprawiam" to dowiedzieli się że tak się robi:) Do tej pory kręcili jednym i drugim. Tak więc należy przypuszczać że większośc mechaników o tym nie wie. [url=http://images23.fotosik.pl/139/495a47b5d222db72med.jpg]Obrazek[/URL]
dzięki tomek Dx za szczegółową i wyczerpującą odpowiedź.jadę do tych ''fachowców" w środę na reklamację to będe wiedział co im powiedzieć.
w środę lub czwartek napiszę co udało mi się załatwić

pozdrawiam

[ Dodano: 16 Sty 2008 21:08 ]
no i byłem na reklamacji.okazało się,że na lewym kole była źle ustawiona zbieżność :grin: teraz kierownica kręci się w obie strony tak samo i wszystko jest ok.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 260 gości