Czujnik połozenia przepustnicy ???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Adek
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 300
- Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:25
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontakt:
Czujnik połozenia przepustnicy ???
Witam mam taki problem wymieniłem silniczek krokowy na nowy orginał bo stary niestety juz padł i mam taki teraz problem ze obroty sie zawieszaj na 2 tys obrotow i musze chamować silnikem zeby spadły chciałem ustawić tzw tps
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5
Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
» i robie wedle instrukci ale silniczek nie chowa sie jak podłocze pod baterie i nie wykazuje zadnego napiecia a jak włoze wtyczke to silniczek działa i niestety nie moge wyregulować tpsu ktoś może pomoże
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5
Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
» i robie wedle instrukci ale silniczek nie chowa sie jak podłocze pod baterie i nie wykazuje zadnego napiecia a jak włoze wtyczke to silniczek działa i niestety nie moge wyregulować tpsu ktoś może pomoże
ilu pinowy masz silniczek krokowy (maly rym) ten opis jest do 4 pinowego, 6 pinowy ma zasilanie na pierwszym i ostatnim pinie, podlanczajac zasilanie obserwyjesz czy sie chowa czy wysuwa w razie potrzeby zmieniasz polaryzacje zasilania, jak nie morzesz dojrzec czy sie wysuwa czy chowa to go zdemontuj, a propo przeczytaj jeszcze raz spokojnie instrukcjie regulacji bo ja sie zlapalem na paru bledach ktore popelnilem
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
- Adek
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 300
- Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:25
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontakt:
zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 i jeszcze tu mam pytanie miernil czeba pdłoczyć do pinów od krokowca czy do pinów od wtyczki???
napisalem ci przy 6 pinowym podlanczasz do 1 i 6 pinu zeby sie schowal, miernikiem nastawionym na 0,5 V podlanczasz sie do wtyczki tps nie odlanczajac jej a sciagajac z niej ta gumkeod strony przewodow
[ Dodano: 11 Sty 2008 14:47 ]
mam dziwne wrazenie ze nie jestes do tego przygotowany, masz klucz do odkrecenia TPSu, jest to ta czarna kostka po prawej stronie wtrysku
[ Dodano: 11 Sty 2008 14:47 ]
mam dziwne wrazenie ze nie jestes do tego przygotowany, masz klucz do odkrecenia TPSu, jest to ta czarna kostka po prawej stronie wtrysku
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
- Adek
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 300
- Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:25
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontakt:
tak tak wszystko wiem klucz takze posiadam
[ Dodano: 12 Sty 2008 16:23 ]
Ja już się podaje dzisiaj wyregulowałem tpsa i dalej problem pozostał prosze niech ktoś mi pomoże bo mi juz brak pomysłów
[ Dodano: 12 Sty 2008 16:23 ]
Ja już się podaje dzisiaj wyregulowałem tpsa i dalej problem pozostał prosze niech ktoś mi pomoże bo mi juz brak pomysłów
[ Dodano: 12 Sty 2008 16:23 ]
Ja już się podaje dzisiaj wyregulowałem tpsa i dalej problem pozostał prosze niech ktoś mi pomoże bo mi juz brak pomysłów
[ Dodano: 12 Sty 2008 16:23 ]
Ja już się podaje dzisiaj wyregulowałem tpsa i dalej problem pozostał prosze niech ktoś mi pomoże bo mi juz brak pomysłów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 342 gości