ENGINE
-Swap na 1.8T z Audi S3 o mocy 210ps/270Nm (APY)
HORSE-POWER - zmierzone 226ps/301Nm
EXHAUST
-made by MG Motorsport - 3 calowy downpipe + 2,5 calowy przelot na 2 tłumikach (bez katalizatora) wykonany z stali kwasoodpornej
INTAKE
-made by MG Motorsport cały układ wykonany z rur z stali kwasoodpornej o przekroju 2,5 cala, dodatkowo dolot do turbiny 3''
-intercooler przerobiony takze przez MG Motorsport
-złącza elastyczne Venair
-filtr gąbkowy Pipercross
SUSPENSION
-Gwintowane zawieszenie Supersporta pod silniki 110KW-128KW
-WRD Mesh 16' przod 9 cali, tyl 9,5 cali szerokosci
-opony - 4 sztuki naciagnietych 215/35/16 Conti SportContact 2
-ABS
-Hamulce nawiercane Zimmermann + klocki ferodo DS Performance(przód),
-tarcze ATE + klocki Ferodo (tył) oraz plyn hamulcowy Ferodo Racing DOT 5.1
-rozpórki stalowe bez regulacji Supersport przednia górna pomalowana w kolor nadwozia
-poliuretanowe elementy zawieszenia
EXTERIOUR
-oryginalny lakier dedykowany do tej edycji Golfa czyli LC5M Moolightblue pokryty bezbarwnym lakierem HighGloss.
-Nowe lusterka Projekt Zwo z grzaniem i elektryczna regulacja pochodzaca z serii
-grill ohne emblem Jom
-Lampy In.Pro (ala R32) w wersji bez migaczy dla odmiany z zainstalowanym migaczem
-zestaw HID Xenononowy o temp. 6000K
-Hella Magic Colors (ver. WHITE&RED)
-zderzak przedni USA + światła obrysowe (białe) z zaslepionymi halogenami i migaczami
-zderzak tylny USA z zaslepionym miejsce na hak holowniczy
-klapa tylna z wersji USA otwierana silownikiem z pilota ogolona z wycieraczki
-klamki bez zamkow z Polo 6n
-listwy CL z wstawionymi emblematami GTI 20 jahre
-naciagnieta maska na reflektory tzw badlook
-wypchnięte nadkola pod nowe kola ok. 3cm na strone
INTERIOUR
Seria 20 jahre Ed.:
-Elektryka szyb i lusterek
-kierownica Raid Silberpfeil z poduszka o średnicy 32cm
-2 poduszki powietrzne
-Climatronic,
-dzielona tylna kanapa z zaglowkami i podłokietnikiem (z najwyzszej wersji VR6)
-Podgrzewane i regulowane (obydwa) fotele Recaro z VR6
-kanapa i fotele obszyte skóra sprowadzana z magazynów VW oraz alcantarą
-boczki skórzane z wersji VR6 z 97 roku
-podsufitka obita alcantarą
-czarne słupki z wersji Colour Concept
-czarne słoneczniki, lampka wnetrza oraz uchwyty
-dedykowany słupek pod 2 wskaźniki firmy RAID
-wskaźniki BOOST oraz EGT
AUDIO
-Seria Gamma +proces dzwieku Nokii + zestaw 9ciu glosnikow NOKIA + zmieniarka na 6 plyt,
-Subwoofer Earthquake Db10 + wzmacniacz
PLANS FOR FUTURE:
-airride?
-polerowana półklatka
Pics:










i od razu pierwsze drobne zmiany elementow ktorych fotke zamieszczam ponizej

pierwsze zmiany przyszły szybko a mianowicie 13.11.2006r.
rygielki wykonane na zamówienie z logiem GTI TDI oraz kierownica sportowa z poduszką Raid Silberpfeil 32cm


potem przyszedł czas na cykneicie paru fotek po generalnym czyszczeniu środka



31.12.2006 ostatni w tym roku kalendarzowym gift dla golfa: wymarzone lampy Hella Magic Colors (wersja RED) special thanks for Tadek



3.04.2007 no i nastał nowy rok troche trzeba było przejeździć odłozyc by cos ruszyć z golfem:)
na pierwszy rzut poszła polerka moich Porsche RH Turbo

w sumie sie uczyłem dopiero polerowac... ale jak na pierwszy raz efekt mysle dobry:




+ mały gift dla felg:





a tu jzu wieczorem po skonczeniu polerki ostatniego koła:



5.04.2007 mała sesja zdjeciowa w świetle dnia










12.04.2007 nowy gift co by za miekko i za wysoko nie było



13.04.2007 kolejny gift tym razem drobniejszy dla wizerunku auta czyli grill ohne emblem JOMa i jego szybka przymiarka dopasowanie. Po tej malej operacji został zawieziony do malowania


17.04.2007 update nastepny.... grill bez logo JOM w lakierze... jutro zakładam przód gwint i sesja...


20.04.2007 fotki na nowym setupie i po zbliżeniu auta gwintem do ziemi, sceneria juz znana






14.05.2007 Fotek niestety nie zrobiłem ale w aucie zagoscił przelotowy układ wydechowy na standardowej rurce 2 cale ostał sie jedynie koncowy z tdi jak kiedyś bede pod autem i w zasiegu reki bedzie aparat to zrobie foto
29.05.2007 Nadszedł czas na sprawdzenie ile koni pod maska zostało i wielkie zaskoczenie... było ich wiecej niz byc powinno, a ponizej zamieszczam wykresik z hamowni Maha

15.06.2007 Rozpórki stalowe bez regulacji Supersporta przednie: górna i dolna




1.07.2007 Ktoś ustrzelił mi fajne foto na King of The Europe... i fotka od razu trafiła na moja tapete

takie tam foto



16.07.2007 Nowe lampy soczewkowe In.pro... wersja bez migacza...









17.08.2007 Obrysy USA + zderzak USA + spryskiwacze reflektorów (własnego pomysłu)[fotki zderzaka beda pozniej]

Ogłonie teraz zmierzam do przemianowania wersji mojego auta z 20 Jahre Edition na 20th Anniversary Edition ]:[
18.08.2007 Front Bumper USA + spryskiwacze reflektorów własnego pomysłu



2.09.2007 Fotki z Bumperem USA + spryskami lamp (były to ostatnie fotki auta w tym roku gdyż idzie na zimowy sen do ciepłego garazu i wyjedzie z niego dopiero do lakiernika w okolicach Grudnia/Stycznia



23.11.2007 Nowe felgi... WRD MESH 16'' ( przod 9' tyl 9,5')




1.12.2007 Nowiutkie 215/35/16 Conti.... 4 sztuki


4.12.2007 nowy fant


11.12.2007 wymarzone rarytaśne lusterka Projekt Zwo





15.01.2008 nowe bajery na nowy rok...
krzesla o ktorych marzylem od dawna... niestety brak recaro w tej kultowej wersji mam za zle firmie Volkswagen




kanapa jeszcze w rozbitku

listwy z CL


coraz blizej do malowania auta...juz sie nie umie doczekac

23.01.2008 Rozbieranie golfa
tak wiec wczoraj od 21 wszedlem do garazu i zaczalem rozbierac golfa fotek nie ma jakiejs rewelacyjnej ilosci bo ten kto rozbieral sam auto wie ile jest roboty i nie zawsze sie pod koniec rozbierania chce walic fotki, a oto te ktore chcialo mi sie zrobic



















24.01.2008
dzis auto z jednym "nowym" starym recaro fotelem udalo sie na wymiare paru *#cenzura#*

swoznie wahaczy
klocki przod Ferodo DS Performance
plyn hamulcowy Ferodo DOT 5.1
Klocki tyl Ferodo Premier
Tarcze tyl ATE
Lozyska tyl
zestaw naprawczy zaciskow tyl.
wolalem by auto przed malowaniem technicznie bylo sprawne w 100%
a ponizej fotki w swietle dnia golasa:





26.01.2008
oto fotki hamulcow i samych kol:

i moje wysnione WRD









a tu przypasowanko kolek








5.03.2008 cos sie ruszylo....blacharz rozpoczal rzezbienie nadkoli tylnych












18.03.2008 kolejny update z blacharni







1.04 na prima aprilis kolejny maly update. auto przygotowane do wizyty w komorze lakierniczej




3.04.2008 maly zakupy a niezbedne do skladania auta, zenonik 6000K i silownik


29.04.08 update tym razem srodka auta... skorka i alcantarka












oraz boczki mozna powiedziec w stanie idealnym



20.05.2008
no wiec... czas chyba pokazac co nieco
no wiec najpierw fotki z lakierni w kolejnosci chronologicznej

oczywiscie lakier to LC5M Moonlightblue (dedykowany dla limitowanych edycji golfów) ktory byl na aucie...bo przeciez to limitowana edycja i jej klimat chcialem chco troche zachowac,





































a tu umyty silniczek

maly upgrade koncóweczek wydechu

wnetrze... beda jeszcze foty lepsze

fotki po zlozeniu






no i kilka fot z Worthersee z myjki












25.06.2008
nowe sprzęglo z VRa made by Sachs + jednomas z 1Z

27.06.2008
załozony został shortshifter firmy BSK (specjalne podziekowania dla Batiego z corrado clubu)

30.09.2008
przyszła pora na w pełni profesjonalna sesje zdjęciowa zrobiona przez Lońka, będąc w Poznaniu nie mogłem nie wykorzystac okazji by on wykorzystał swój talent


















8.09.2008
upragniony przedni zderzak usa... oryginalny



15.09.2008
w miedzyczasie golf zebral kilka pucharów miedzy innymi na tuningowym pozegnaniu lata w Gliwicach z imprezy ktorej jest poniższa fotka

27.12.2008
na zakończenie tego roku mały gadget do zderzaka USA... oryginalne kratki wlotów powietrza do zderzaka które w Polskich serwisach VW oraz w niemieckim VWclassic Parts sa nie dostepne a z pomoca Lookaza (za co mu cholernie dziekuje) w koncu dotarły do mnie
1HM 853 666
1HM 853 665A


to na tyle w 2008 roku


2009
24.01.2009 pierwsze zakupy w nowym roku




10.02.2009 Nowy silnik który napedzać bedzie golfa, jednostka benzynowa (typ APY) pochodzaca z audi S3 z 2001 roku 1.8 Turbo o mocy 209koni i 270Nm



15.02.2009 no i rozpoczeliśmy wyciąganie poczciwego tdi




17.02.2009 no i silnik wyjechał z auta


20.02.2009 po wyciągnieciu silnika należało skrzynie biegów troche ogarnąć bo syfu sie troche na niej nagromadziło
PRZED

W TRAKCIE

PO czyszceniu


22.02.2009 zabrałem sie tez za czyszczenie komory silnika by ocenic straty i to co trzeba z nią zrobić by nie było wstydu po otwarciu maski z 1.8T

PRZED

PO

24.02.2009sprawdziłem czy ksrzynia pasuje

2.03.2009 c.d. Czyszczenia komory



8.03.2009 z znajomym zaspawaliśmy nie potrzebne otwory w bokach komory, wyszlifowalismy spawy, niestety ruda która nagromadziła sie wokół otworu gdzie przebiegał kabelek z czujnika absu była na tyle zaawansowana ze postanowiłem ja usunąć jak z jednej tak z drugiej strony

przy okazji wyczysciłem gwint

od strony koła prysnałem kilka warstw podkładu,


i kilka warstw konserwacji


9.03.2009 konserwacja zaschnieta - od tej strony juz wszystko gotowe


no i komora gotowa na lakier... tzn gotowa dla lakiernika ktory juz bedzie musial swoje zrobic przy niej...


21.03.2009a wiec kolejny etap za mną... auto juz wróciło od lakiernika, została pomalowana komora silnika pod kolor auta

a takze kilka elemntów takich jak zbiorniczek wyrównawczy, zbiorniczek spryskiwaczy, listwy boczne(twarde), rozpórka kilichów i płyta pod akumulator.

a sam juz pomalowałem kilka innych elementów (rozrusznik,kompresor klimatyzacji i pompa wspomagania) których tak bardzo nie widać a jednak swoim wyglądem mogły by popsuc cały efekt wiec prysnałem je w czarny mat.

teraz czas na zmatowanie skrzyni biegów która zostanie pomalowana najprawdopodobniej pod kolor nadwozia
28.03.2009
dzisiaj odebrałem w końcu skrzyniee z malowania... wahalem sie by smameu to matem pomalowac... ale jak ma być grubo... to chłopaki na lakierni spryskali mi to lakierem takim jak na całym aucie mam czyli LC5M





29.03.2009przepolerowalem listwe chroniaca przewód hamulcowy,

potem patrze na ta biedna skrzynie


najpierw prubowalem sam podnieśćsilnik i go włozyc ale trzymajac go rekami nie umiałbym wkrecac śrub do poduszek



potem żurawiem po cięzkich bojach, kombinacjach alpejskich, przesuwaniu wyciaganiu, opuszczaniu i dzwiganiu - silnik zawisł w komorze... półosie załozone... auto stoi na własnych kołach z nowym silnikiem....

teraz pytanie czy z góryki poleci czy pod górke

PEACE :-D

3.04.2009
przyszło kilka czesci....
Stozek Pipercross gabkowy

oraz osłona silnika której mi tu brakowało i jeszcze nie odpakowany przewód paliwowy (doprowadzający) z ABFa

zdemontowalem tez alternator i dałem do sprawdzenia... okazało sie ze sprzegiełko i łozyska nadawały sie do wymiany... co tez zrobili mi chłopaki i od razu pomalowali


teraz jeszcze załozenie pomalowanej pompy abs i poukładanie jakos kabli i wymiana baku i przewodów paliwowcych no i załozenie pompy paliwa i poskładanie przodu
4.04.2009dziś skończyłem i podłączyłem układ paliwowy dla nowego silnika
bak zdemontowałem zlałem paliwo i wyczyszciłem benzyna ekstrakcyjną i ponownie załozyłem, zostawiłem seryjny przewód doprowadzajacy paliwo do silnika jako odpływ i załozyłem oryginalny przewód paliwowy z ABFa, filtr paliwowy rownież załozony.. oczywiscie z montazem nie było najmniejszych problemów bo wyprowadzenia do montazu juz były

zaczalem tez przygotowywac rure dolotu silnika i od razu wyplakowana osłone silnika musialem przyłozyć jak to wszystko wygląda




17.04.2009coraz blizej końca.... układ chłodzenia podłączony, paliwowy, a takze podcisnienia...
została elektryka... ale to juz nie moja działka.... no i dolot i wydech a za to od środy bierze sie MG Motorsport
wczoraj odebrałem pas przedni od lakiernika... który został cały pomalowany


i od razu dziś poprzykrecałem chłodnice i błotniki i załozyłem go na auto....zeby zobaczyc jak to wygląda :]



21.04.2009dziś golf w końcu pojechał do MG Motorsport
oczywiscie z podniecenia zapomnialem cyknac foto na lawecie

jutro powiedziano mi ze wydech bedzie skończony i moge podjechac wiec tak tez uczynie

w piatek max sobota auto bedzie do odbioru z gotowym wydechem i dolotem
póki co 3 fotki które udało mi sie zrobić



jak widać z pasa przedniego nie zostalo nic :cfaniak:

22.04.2009dzis byłem na wizycie kontrolnej w MG Motorsport, bo jako że Michał Guzy powiedział ze dzis wydech bedzie skończony i moge wpasć sobie zobaczyc tak też zrobiłem... fotek nie ma duzo bo na sam koniec okazało sie ze w aparacie nie ma karty pamieci i moge uzyc tylko pamieci aparatu :ała:
ale fakt faktem wydech skończony
3 cale downpipe + 2,5 cala na 2 tłumikach przelotowych od spodu wygląda rewela yupii






według mnie mega profi robota wykonana... a jeszcze dolot... który do stożka juz został zrobiony ale oczywiscie zabrakło miejsca na pamieci aparatu
25.04.2009wróciłem z czechowic-dziedzic od GTO.... auto oddane na elektronike i odpalenie w końcu, a wcześniej odebrałem je od MG Motorsport...napisze krótko... profi robota






a tu juz w drodze do GTO


tak wiec teraz robota z kabelkami... wierze ze GTO to szybko i sprawnie ogarnie
30.04.2009dzis przyszło kilka błyskotek..... narazie kilka ale juz sie uzależniłem :cfaniak:

3.05.2009tak wyglądał Golf na 20.05.2009.


a tak komora, clean'a oczywiscie nie ma... ale mysle jest schludnie
na chwile obecna najbardziej razi ten akumulator... który albo pomaluje w kolor nadwozia albo zmienie na ładniejszego boscha :cfaniak: no i oczywiscie nie wypolerowany kolektor dolotowy
oczywiscie to nie koniec ale cos tak w ten deseń sobie wymysliłem





24.05.2009pokreciłem troche gwintem...umyłem nawoskowałem i cyknałem foto jak wyglada teraz przód auta


8.06.2009

w miedzyczasie pompka paliwa w drodze z wrocka ( z ulepowiska



7.07.2009VAGEVENT 2009 i auto zostało przez jurorów docenione w kategori Top3-Golf3
ale najbardziej zaskoczyli mnie dziennikarze którzy przylecieli z Anglii z pisma (mysle najlepszego w Europie) VW Performance Magazine i podczas poszukiwań kilku aut do sesji zdjeciowej zapytali czy mogli by zrobic mojemu autku sesje zdjęciową i przeprowadzić wywiad gdyż bardzo sie im ono podoba, cóż mógłem odpowiedziec jak nie "JASNE" z wielkim bananem na twarzy


zapomniałbym dodac że reporterzy VW Performance Magazine przyznawali jedna nagorde



