[MK3] Sciąga mi auto na lewą strone

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DamianCU
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 900
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw

[MK3] Sciąga mi auto na lewą strone

Post autor: DamianCU » ndz maja 08, 2005 21:41

Mam taki mały problem, gdy podczas jazdy puszcze kierownice to sciąga mi auto na lewą strone. Co jest nie tak? myśle ze to zbieżność :grin:



piotruś 28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob mar 12, 2005 16:32
Lokalizacja: koszalin

Post autor: piotruś 28 » pn maja 09, 2005 00:02

SPRAWDŻ SOBIE NAJPIERW CZY NIE MASZ LUZÓW W ZAWIESZENIU.POWODEM ŚCIĄGANIA OWSZEM MOŻE BYĆ ZBIEŻNOŚĆ ALE WAŻNIEJSZE SĄ KĄTY POCHYLENIA KOŁA I WYPRZEDZENIA SWORZNIA ZWROTNICY.POWODEM ŚCIĄGANIA MOGĄ BYĆ TEŻ OPONY.ZAMIEŃ Z PRZODU KOŁA I JEŻELI BĘDZIE ŚCIĄGAŁ W DRUGĄ STRONĘ TO WIADOMO.



Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » pn maja 09, 2005 00:32

po kolei sprawdz:
-kola czy sa OK: cisnienie, nie ma pukli opona, ciezarki
-hamulce: moze trzyma lewe kolo tyl lub przod nie odbija klocek albo szczeka bedzie sie wtedy grzalo
-luzy na zawieszeniu: wybite tuleje wahacza, gumy
-zbieznosc

mozliwe ze byl robiony i ktos nie postaral sie z podluznica... wtedy tez bedzie ci ciagnac na bok i drzec opony i z tym juz nic nie zrobisz chyba ze rozbijesz auto i ktos to dobrze wyciagnie
ale wiadomo nikt nie zaklada takiego rozwiazania


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

(MK III)

Post autor: RALFI » pn maja 09, 2005 07:55

JA WPAKOWAŁEM SIE W POTĘŻNĄ DZIURE I SKRZYWIŁEM WACHACZ - EFEKT ŚCIĄGAŁO W LEWO - POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
Baltazar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 09:23
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Baltazar » pn maja 09, 2005 08:11

a ja miałem coś z jedną oponą.. pojechałem na sprawdzenie zbieżności - było ok - kolesie ze stacji diagnostycznej przełożyli opony przednie na tył i teraz gra gitara a samochodzik jeździ prosto...

ja bym spróbował zamienić na Twoim miejscu opony (tył na przód, przód na tył) - jak to nie pomoże - szukałbym dalej według wskazówek kolegów..


Pozdrawiam,
Baltazar

piotr460
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr lis 03, 2004 22:08
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: piotr460 » czw maja 12, 2005 13:09

Witam co do sciągania to zbieżność raczej nie ma wpływu ponieważ redukujesz to kierownicą ewentualnie opony może ci ciąć. Spróbuj zamienić prawe koło na lewe jeżeli zacznie ściągać w drugą stronę bedzie to oznaczało oponę i wtedy zamień koła osiami Na pewno trzeba zmierzyć kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (od razu zbieżność jedne pieniądze ) Jeżeli okaże się że cofnięta jest podłuznica mozna to zrobic po prosu musisz pojechać do blacharza żeby ci go wrzucili na rame i pociągneli oczywiście nie jest to tanie :)



Awatar użytkownika
Strefa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pt lis 12, 2004 17:06
Lokalizacja: D.Śląsk
Kontakt:

Re: [MK3] Sciąga mi auto na lewą strone

Post autor: Strefa » czw maja 12, 2005 13:35

piotr460 pisze:Witam co do sciągania to zbieżność raczej nie ma wpływu ponieważ redukujesz to kierownicą
przeciez napisal kolega ze
DamianCU pisze:gdy podczas jazdy puszcze kierownice to sciąga mi auto na lewą strone.
wiec problem wystepuje gdy pusci kierownice, a co do zbierznosci to ma bardzo duzy wplyw na sciaganie i darcie opon.ja proponuje zrobic tak:
sprawdzic czy niema luzow na koncowkach,tulejach,lozysku,sworzniu i ewentualnie wymienic zuzyte elementy i dopiero udac sie na sprawdzenie/ustawienie zbierznosci i konta pochylenia bo jesli luzy beda to nikt niesprawdzi/nieustawi(poprawnie) zbierznosci i konta pochylenia bo mija to sie z celem



Awatar użytkownika
DamianCU
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 900
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw

Post autor: DamianCU » czw maja 12, 2005 15:38

Auto nie bylo bite na bank. Opony sa stare bo długo nie byl jezdzony bo ma 112tys przebiegu. opony przełozylem z tyłu na przód.



Awatar użytkownika
DamianCU
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 900
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 13:13
Lokalizacja: Ośvwięcim, Przeciszóvw

Post autor: DamianCU » czw maja 12, 2005 23:05

Te co były z tyłu są eleganckie, a te z przodu są przytarte od wewnatrz.



piotr460
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr lis 03, 2004 22:08
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: piotr460 » pt maja 13, 2005 10:18

jeżeli sa przytarte to oznacza ze cos sie dzieje albo luz w zawieszeniu mogą byc wybite przeguby wachaczy,rozbite tuleje metalowo gumowe lub złe ustawienia kątow pochylenia koła. Zbiezność ma mały wpływ na ściąganie.Proponuje (jeżeli sam nie grzebiesz przy aucie ) pojechac do warsztatu gdzie ustawiają geometrię oni przed ustawieniem sprawdzaja układ kierowniczy,powiedzą ci co jest do wymiany i po kłopocie. Sprawdź po dłuższej jeździe czy nie grzeje ci sie bardziej lewa felga jeżeli tak tzn że lewy tłok w zacisku jest zatartyi będzie ściągał . trzeba rozebrać zacisk wypchnąć tłok wymienic pierścień uszczelniający i osłone gumową tłoka koszt części około 20zł + płyn hamulcowy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 105 gości