problem z odpalaniem:(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

problem z odpalaniem:(

Post autor: Semian » sob gru 01, 2007 13:56

ostatnimi czasy mam problem z moim jp-kiem:( nie chce krecic rozrusznikiem slysze tylko cykniecie i nie kreci , chodz zdarzy mu sie od czasu do czasu zakrecic nie wiem z czego to wynika??ostatnio przeczyscilem wszystkie polaczenia z akulukatora do rozrusznika,mase,klemy i mialem spokoj na tydzien krecil normalnie a teraz od tygodnia problem powrocil,tak jakby cos odcinalo rozrusznik??a moze czas wymienic szczotki??i czy mozliwe zeby sam sie zawieszal?dzieki za pomoc
aha dodam ze akumulator jest dobry
Ostatnio zmieniony sob gru 01, 2007 14:06 przez Semian, łącznie zmieniany 1 raz.


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

Awatar użytkownika
wronio1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:07
Lokalizacja: Ostrowiec św.
Kontakt:

Post autor: wronio1 » sob gru 01, 2007 14:54

więc sprawdź szczotki oraz bendiks:D:D bo może się zawieszać:D:D :bigok:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=64][img]http://img61.imageshack.us/img61/2152/9447bd1f4a9bcf7cmedda7.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kamell
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 02, 2005 23:11
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kamell » sob gru 01, 2007 15:48

Jakby padł bendliks to by nie zakleszczał i rozrusznik by kręcił na pełnych obrotach.
A w tym przypadku szczotki do wymiany, komutator do dokładnego wyczyszczenia, no i podstawa tulejki do wymiany ( od tego bym zaczął po własnych doświadczeniach), przede wszystkim ta tulejka w bloku silnika. Można ją wydobyć za pomocą gwintownika (chyba 12).
No smaru nie żałuj.
Będzie kręcił jak nowy.



Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

Post autor: Pawlos » ndz gru 02, 2007 14:19

Semianek sprobuj jeszcze poruszać kabelkami przy elektomagnesie, w starym aucie tak mialem ze tam mi nie stykalo i slychac bylo tylko jeden stuk i rozrusznik nie krecil...


Czas na jakiś zabytek :>

Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » ndz gru 02, 2007 14:33

wczoraj posprawdzalem kable jeszcze raz odkrecilem od rozrusznika przykrecilem i zaczal znowu krecic wiec to moze wina kabli?


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

Post autor: Pawlos » ndz gru 02, 2007 16:20

Semianek, tak jak pisalem, to moze byc wina kabli...


Czas na jakiś zabytek :>

Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » ndz gru 02, 2007 16:49

dzieki pkt leci :) mam nadzieje ze to pomoze jakby nie to trzeba bedzie jednak zrobic z tym porzadek


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

Awatar użytkownika
kimon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pt lis 10, 2006 21:08
Lokalizacja: WZ // Łomianki

Post autor: kimon » pn gru 03, 2007 11:02

a samochod stal jakis czas??kable badz rozrusznik sie zastal ... odpal samochod z kabli ale kable podlacz odrazu do rozrusznika bo moze wrazie czego akumulator dawac du...


Masz problem z komputerem, szukasz Vag'a odezwij się cos poradzimy
auta aktualne:
Passat b3 1.9 TDI, Golf 2 1.6 TDi
posiadane: *Passat b4 1.9TDI*Passat b3 2.8 VR6*Passat b3 2.0 *Passat b2 1.6 D*Golf 2 1.6TD*

aim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt gru 05, 2006 01:42
Lokalizacja: Orneta

Post autor: aim » ndz gru 23, 2007 14:24

Witam,
Widzę, że problem został już chyba rozwiązany, jednak pozwole sobie podzielić się z Wami swoimi przejściami z rozrusznikiem w moim Golfie 1.6D MK2. Otóż rok temu miałem identyczny problem jak kol. Semianek, robiłem wszystko to co było doradzane we wcześniejszych postach (z wymianą szczotek włącznie - chociaż jeszcze nie wyglądały źle). Ostatecznie okazało się, że problem był z elektrowłącznikiem - po prostu po charakterystycznym "kliknięciu" nic więcej się nie działo (styki ze starości były wypalone i nie przekazywały napięcia na szczotki). Najłatwiej to zdiagnozować (i wykluczyć ewentualną winę szczotek) przy pomocy dwóch śróbokrętów :D bo tak sobie radziłem przez kilka dni z odpalaniem auta;). Pierwszy śruokręt przykładamy do dużej śruby, na której zawsze jest napięcie prosto z akumulatora, i stykamy z wsuwką cienkiego przewodu, który to załącza nam elektromagnes - po tej czynności słyszymy kliknięcie bendiksu. Drugi śrubokręt przykładamy do pierwszego (pierwszy oczywiście trzymamy caly czas w pozycji opisanej przed chwilą) i dotykamy nim do grgubego przewodu, którym podawane jest napięcie na szczotki (przewód ten jest zwykle dobrze izolowany jednak u mnie wystawała metalowa część, do której można było dotknąć śrubokrętem) - w tym momencie, jeżeli szczotki są sprawne rozrusznik, zaczyna kręcić. Należy uważać żeby samochód nie był na biegu bo możemy zostać przez niego rozjechani:D. Jeżeli mamy drugą osobę do pomocy przy przekręcaniu kluczyka w stacyjce to możemy pominąć kwestię pierwszego śrubokręta i przyłożyć tylko napięcię na szczotki. W moim przypadku było to świetne rozwiązanie przejściowe do czasu wymiany uszkodzonego elementu.
Pozdrawiam!


...i jak w tym kraju nie pić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 144 gości