Awaria termostatu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Prince2005
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Awaria termostatu?

Post autor: Prince2005 » wt lis 13, 2007 20:57

Witam.
Zacznę o d tego że szukajkę przeszukałem no i wiele dała mi do myślenia, ale:
Chciałbym, żebyście odnieśli sie konkretnie do mojego przypadku, bo mam już mętlik w głowie.
Otóż parę dni temu miałem nieszczelność na gumowej rurce doprowadzającej ciepło do parownika (lpg) więc odkręciłem w/w rurkę (troche płynu się wylało) zlikwidowałem nieszczelność, uzupełniłem płyn i myślałem, że będzie ok ale niestety jest inaczej:
Tzn: Przez pierwsze dwa dni nagrzewał mi się do około 70-80 stopni wg wskaźnika, i podawał mi ciepło do kabiny jak należy. Dodam, że aby nagrzać go do tych 70-80 st. musiałem przejechać jakieś 15 km. Na trzeci dzień po przejechaniu około 7km nagrzał się do 90 stopni ale niestety do kabiny dochodzi tylko letnie powietrze(czasami ciepłe). No i mam zagwozdke :blush:
Dodam, że po uruchomieniu silnika Górny i dolny wąż chłodnicy robią się mniej więcej w tym samym czasie ciepłe.
I tu moje pytanie
Co może być przyczyną takiego zachowania?


Obrazek

Awatar użytkownika
olocx500
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 20:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: olocx500 » wt lis 13, 2007 20:59

Kolego moze masz zapowietrzony układ chłodzenia



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt lis 13, 2007 21:05

jezeli oba weze masz cieple to wyglada to na termostat. Sprawdz czy jest roznica na wezu do reduktora a na wezu do nagrzewnicy. Mozliwe ze masz zapowietrzona nagrzewnice.
Ja ostatnio u siebie wymienialem pompe i po zalaniu plyne lecialo cieple powietrze ale po chwili zaczelo leciec zimne. Odkrecilem korek i czekalem az otworzy sie termostat-jak sie otworzyl to wyzygalo ze zbiornika troche plynu i po minucie znowu zygnelo, dolalem plynu zakrecilem korek i zaczelo leciec cieple po tym zabiegu z nagrzewnicy.
Przed tym zabiegiem reguktor byl goracy a z nagrzewnicy lecialo zimne a przewod ktory szedl do niej byl letni. Odpowietrzaj na otwartej nagrzewnicy



Awatar użytkownika
Prince2005
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Prince2005 » wt lis 13, 2007 21:06

Układ powinien sam się odpowietrzyć prawda?

[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 20:12 ]
Dodam, że jak w garażu zagrzeje golfa do 90 stopni to włączy się na chwile wentylator
Ostatnio zmieniony wt lis 13, 2007 21:12 przez Prince2005, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
olocx500
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 20:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: olocx500 » wt lis 13, 2007 21:19

Układ sie sam nie odpowietrzy trzeba mu pomóc,robi sie to w ten sposób ze odkrecasz na maxa grzewanie zbiorniczek masz odkrecony i czekasz az otworzy sie termostat po jakies chwili zakrecisz zbiorniczek i powinno byc cacy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lis 13, 2007 21:32

Prince2005 pisze:Układ powinien sam się odpowietrzyć prawda?
prawda. Pod warunkim że drożny jest cienki wężyk odpowietrzający co dochodzi do zbiorniczka, sprawdź jego krócce czy się nie zatkały. Oczywiście ustawienie grzania w aucie i czekanie z odkręconym korkiem niema żadnego znaczenia.

[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 8:32 pm ]
Zakładam że płynu dolałeś ile trzeba.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt lis 13, 2007 21:32

Prince2005 pisze:Układ powinien sam się odpowietrzyć prawda?

[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 20:12 ]
Dodam, że jak w garażu zagrzeje golfa do 90 stopni to włączy się na chwile wentylator
czasami nic nie trzeba robic i sie odpowietrzy a czasami trzeba czekaz z odkreconym korkirm do czsu jak sie otworzy termostat-powinien sie wlaczyc wtedy wentylator
Mozesz sprobowac na wlaczonym silniku poluznic opaske na wezu ktory wychodzi z nagrzewnicy i probowac spuscic z niego powietrze ktore siedzxi w srodku- moze to pomoze



Awatar użytkownika
Prince2005
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Prince2005 » wt lis 13, 2007 21:46

Paweł Marek pisze:Pod warunkim że drożny jest cienki wężyk odpowietrzający co dochodzi do zbiorniczka
Wężyk jest drożny (po ściśnięciu węża górnego chłodnicy tym wężykiem powraca płyn do zbiorniczka)
Paweł Marek pisze:Zakładam że płynu dolałeś ile trzeba.
Tak dolałem na zimnym silniku do połowy min-max
agrala pisze:Mozesz sprobowac na wlaczonym silniku poluznic opaske na wezu ktory wychodzi z nagrzewnicy
Z nagrzewnicy czy chłodnicy?
Jeżeli z nagrzewnicy to gdzie jej szukać ?


Obrazek

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » wt lis 13, 2007 22:34

Miałem podobne akcje najpierw z brakiem ogrzewania w kabinie, następnie zapowietrzył się układ. Z tego wszystkiego wyszło, że była walnięta uszczelka pod głowicą no i autko poszło do remontu. Koszt nie mały, ale po tym powinno być cacy.



KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » wt lis 13, 2007 23:44

Prince2005 pisze:Dodam, że po uruchomieniu silnika Górny i dolny wąż chłodnicy robią się mniej więcej w tym samym czasie ciepłe.
I tu moje pytanie
masz kolego cały czas otwarty termostat wymień go na nowy.


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr lis 14, 2007 00:08

wszystko jest jasne i klarowne. Jak oba węże nagrzewają się w jednym czasie do takiej samej temp to oczywiście wina termostatu



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr lis 14, 2007 14:48

Prince2005 pisze:
Paweł Marek pisze:Pod warunkim że drożny jest cienki wężyk odpowietrzający co dochodzi do zbiorniczka
Wężyk jest drożny (po ściśnięciu węża górnego chłodnicy tym wężykiem powraca płyn do zbiorniczka)
Paweł Marek pisze:Zakładam że płynu dolałeś ile trzeba.
Tak dolałem na zimnym silniku do połowy min-max
agrala pisze:Mozesz sprobowac na wlaczonym silniku poluznic opaske na wezu ktory wychodzi z nagrzewnicy
Z nagrzewnicy czy chłodnicy?
Jeżeli z nagrzewnicy to gdzie jej szukać ?
z nagrzewnicy
Przy podszybiu masz 2 weze od nagrzewnicy; wejscie i wyjscie.
Poluzniasz na wyjsciu



Awatar użytkownika
Prince2005
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Prince2005 » śr lis 14, 2007 22:54

Jacenty85 pisze: oczywiście wina termostatu
Faktycznie termostat był walnięty.
Ale niestety przy okazji wyszła inna usterka :grrr:
Otóż mam gdzies przeciek przy nagrzewnicy :grrr: mały ale dokuczliwy
I tu moje pytanie czy ktoś z was już cos takiego naprawiał ?
Przeczytałem w książce, że przy wymianie nagrzewnicy trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą :grrr: . A może najpierw spróbowac uszczelnić ja jakimś "magicznym" proszkiem ?
prosze o jakieś porady
Pozdrawiam


Obrazek

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw lis 15, 2007 01:52

wystrzegaj się tych magicznych proszków jak ognia



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 280 gości