gejzer ze zbiorniczka płynu chłodzącego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wladimir
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob paź 06, 2007 22:00
Lokalizacja: MALCZYCE
Kontakt:

gejzer ze zbiorniczka płynu chłodzącego

Post autor: wladimir » sob lis 03, 2007 23:47

witam mój golfik to mk2 z roku 91, 1.6 TDi. Mam pytanko co może być przyczyną wysokiego ciśnienia płynu chłodzącego. Tzn. po odpaleniu na chwile i zgaszeniu, lub przejechaniu dosłownie paru km i zgaszeniu, zatrzymuje sie odkręcam korek od zbiorniczka płynu chłodzącego i wywala mi go do góry niczym gejzer! Wcześniej miałem wodę i było to samo?? Co zrobić? Ukł. jest zapowietrzony czy co?? Może to jest po prostu normalne, nie wiem nie miałem wcześniej golfa II. A i jeśli ma to coś do rzeczy to na zegarze temp. pokazuje mi tak zawsze na skali mniej więcej w miejscu 3/4 (dość szybko dochodzi do tego miejsca)



Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » ndz lis 04, 2007 01:41

ogólnie w układzie jest nadciśnienie ale czy az takie ze robi sie gejzer to nie przypuszczam- sprawdz czy weże nie puchną bo może uszczelka pod głowicą padła i ciśnienie wali w układ



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » ndz lis 04, 2007 01:45

no jasne ze bedzie gejzer...nie odkrecaj tego zbiorniczka, co Toba kierowalo ze to zrobiles?

masz szczescie ze sie nie poparzyles..poza tym tam musi byc plyn do chlodnic a nie woda...chyba ze rozrabiasz koncentrat, ale z woda destylowana, a nie kranowa.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: gejzer ze zbiorniczka płynu chłodzącego

Post autor: RobertP » ndz lis 04, 2007 08:02

wladimir pisze:witam mój golfik to mk2 z roku 91, 1.6 TDi. Mam pytanko co może być przyczyną wysokiego ciśnienia płynu chłodzącego. Tzn. po odpaleniu na chwile i zgaszeniu, lub przejechaniu dosłownie paru km i zgaszeniu, zatrzymuje sie odkręcam korek od zbiorniczka płynu chłodzącego i wywala mi go do góry niczym gejzer!
a po jaką cholere odkręcasz ten korek, przy nagrzanym silniku
będzie Ci wywalać płyn
poza tym sprawdź zanim odkręcisz sobie znowu ten korek
czy masz węże od układu chłodzenia twarde (niemal jak kamień)
jeśli tak chyba padła uszczelka pod głowicą,
ale zanim to zrobisz napisz mi co to jest te i przy Twoim opisie 1,6 TDi :bajer: :smoke: :kac:

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 07:03 ]
lokmen pisze:sprawdz czy weże nie puchną bo może uszczelka pod głowicą padła i ciśnienie wali w układ
dokładnie tak może być


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz lis 04, 2007 08:40

RobertP pisze:ale zanim to zrobisz napisz mi co to jest te i przy Twoim opisie 1,6 TD
Jak nic intercooler :bigok:



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » ndz lis 04, 2007 09:37

Termostat sparwdzałeś?

U mnie niebyło odpowietzrenia chłodnicy i tak nawalało (czyli może być ukłąd zapowietrzony) - zobacz czy pozrez wężyk z chłodnicy do zboprniczka wraca płyn

[ Dodano: 04 Lis 2007 08:53 ]
wladimir pisze:zawsze na skali mniej więcej w miejscu 3/4 (dość szybko dochodzi do tego miejsca)
temperatura normalna to wskazówka w pionie lub 2mm za pionem.... a ze dośc szybko sie nagzrewa to raczej na termostat wskazuje.. znaczy ze termostat sie nieotwiera i jest cały czas na małym obiegu. Wyjmij termostat, włoż do jakiejś miski i wlej na niego ze dwa zcajniki goracej wody, jak sie otworzy znaczy ze jednak dobry jesti jest inna przyczyna.



Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » ndz lis 04, 2007 13:47

zanim to zrobisz napisz mi co to jest te i przy Twoim opisie 1,6 TDi :bajer: :smoke: :kac:
Były wersje MKII z silnikiem 1,6 TDi dokładnie jak napisał kolega wcześniej to intercooler
to dobre silniki i maja niezlego kopa.



wladimir
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob paź 06, 2007 22:00
Lokalizacja: MALCZYCE
Kontakt:

Post autor: wladimir » ndz lis 04, 2007 16:12

dokładnie takiego mam, intercooler oryginalny ;d. Kurka sprawdzałem węże nie są twarde, to co ten termostat walnięty??



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » ndz lis 04, 2007 17:58

wladimir pisze: to co ten termostat walnięty??
musisz sprawdzić



motorufus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw lut 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: motorufus » ndz lis 04, 2007 19:12

Zasada jest taka że dopóki silnik się nie nagrzeje całkowicie (nie otworzy się termostat) to w małym układzie jest nadciśnienie i po odkręceniu korka będzie ci wywalało płyn. Poczekaj do całkowitego nagrzania aż otworzy się termostat i wtedy otwórz. W zbiorniku powinien być spokój i stan płynu powinien być normalny a płyn powinien się delikatnie przelewać z przelewu, jeżeli jest inaczej to zacznij dopiero wtedy szukać przyczyny



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz lis 04, 2007 19:21

U mnie jak i w mk3 tak i w Audi zawsze po jeździe wywalało płyn do góry jak się odkręciło korek.Na to nie ma reguły.Poprostu się tego nie robi odrazu po jeździe i tyle
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 19:22 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 310 gości