Cieknąca pompa wtryskowa TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pablo2303
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob gru 16, 2006 18:36
Lokalizacja: WLKP

Cieknąca pompa wtryskowa TD

Post autor: pablo2303 » sob paź 27, 2007 15:48

Witam, od niedawna cieknie mi pompa wtryskowa, dokładniej tam gdzie dochodzi linka gazu. Znalazłem trochę info w innych postach, ale trochę nieaktualne. Interesuje mnie jaki koszt naprawy i co ewentualnie do wymiany, tak dla orientacji. Poza tym czy może to mieć wpływ na gorsze odpalanie jak postoi, czy może się pompa zapowietrzać?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » sob paź 27, 2007 16:12

może mieć to wpływ na odpalanie. w najlepszym wypadku tylko oring do wymiany w nieco gorszym jeszcze tulejka. koszt to różnie w zależności od zakładu ale wg mnie to 100 zł maks

pracy przy tym akurat wycieku dużo nie ma no chyba że jak już pisałem tulejka a jak masz trochę smykałki do mechanikowania to naprawa wyniesie Ciebie ok 0.50 zł (oring) i godzinka pracy.
Ostatnio zmieniony sob paź 27, 2007 16:16 przez Trochim, łącznie zmieniany 2 razy.


Nissan Patrol K160

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob paź 27, 2007 16:20

pablo2303 pisze:Poza tym czy może to mieć wpływ na gorsze odpalanie jak postoi,
moze :/

a to dość częsty przypadek co ty masz i u mnie było to tylko wymiana oringa i teraz jest suchuteńko :D Sprawa jest dość prosta i polecam zrobić to sobie samemu ..... a jak rozebrać góre pompy bedziesz mieć opisane w tematach o Govenor mod

oring kosztuje drobne więcej Cie wyniesie koszt jazdy po niego do motoryzacyjnego :P
Trochim pisze:ok 0.50 zł (oring) i



pablo2303
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob gru 16, 2006 18:36
Lokalizacja: WLKP

Post autor: pablo2303 » sob paź 27, 2007 16:23

Dzięki Trochim
Właśnie podejrzewam że może to być oring, bo zaczęło ciec jak auto nie chciało odpalić i długo kręciłem( okazało się że zawór odciął paliwo, a właściwie immobilizer). Przedtem pompa była suchutka, nawet kropelki ropki nie było.
Może jakieś wskazówki jak się do tego zabrać ewentualnie, może zaryzykuje :chytry:
Odkręcić tę śrubę imbusową czy jak?

[ Dodano: 27 Paź 2007 16:25 ]
To_mas, całą górę pompy trzeba rozbierać?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob paź 27, 2007 16:27

pablo2303 pisze:To_mas, całą górę pompy trzeba rozbierać?
no tak musisz ją ściągnąć zeby móc wyjąć ten bolec bo oring wkładasz na bolec który wciskasz od wewnątrz :)
juz Ci poszukam gdzieś troche przydatnych fot :)

[ Dodano: Sob Paź 27, 2007 16:31 ]
tutaj masz pare fotek

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... vernor+mod
na 2 foto widać ten bolec od gazu na który zakładasz ten oring :)


tu tez coś jest
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... vernor+mod



pablo2303
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob gru 16, 2006 18:36
Lokalizacja: WLKP

Post autor: pablo2303 » sob paź 27, 2007 16:48

Dzieki za odpowiedzi :grin:
Poczytam, popatrzę i może jutro coś zdziałam jak się zdecyduje, bo to jednak pompa wtryskowa. Jakby co to napisze na forum.
Plusiki też już wysyłam :okej:



VWPABLO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 22:19
Lokalizacja: okolice Sanoka
Kontakt:

Post autor: VWPABLO » wt lip 28, 2009 16:31

A czy ktoś może podać wymiar tego oringu? I czy taki sam podchodzi do zwykłej pompy w JP-eku? Będę nadzwyczaj wdzięczny.



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » wt lip 28, 2009 20:33

6x10mm. Tak to taki sam oring.
Ostatnio zmieniony wt lip 28, 2009 20:34 przez KrystO, łącznie zmieniany 1 raz.



VWPABLO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 22:19
Lokalizacja: okolice Sanoka
Kontakt:

Post autor: VWPABLO » wt lip 28, 2009 21:23

Czyli 10mm to średnica zewnętrzna, 6mm średnica wenętrzna, a grubość oringu?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt lip 28, 2009 21:37

Wychodzi z różnicy promieni 5mm - 3mm = 2mm



VWPABLO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 22:19
Lokalizacja: okolice Sanoka
Kontakt:

Post autor: VWPABLO » wt lip 28, 2009 21:42

Wielkie dzięki, za informacje. Mam nadzieje że wymiary przydadzą się innym użytkownikom diesli.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości