wymiana kola pasowego walu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana kola pasowego walu
musze wymienic kolko pasowe walu korbowego z tego co widzialem to jest przykrecone 4 imbusami i centraline jest jakas sruba, teraz pytanie czy ta srube na srodku tez trzeba odkrecac (to chyba jakas niestandardowa ?)? i jak zablokowac wal zeby sie nie przekerecal.Napiszcie na co jeszcze ewentualnie zwrocic uwage .Dzieki
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
jeśli robisz to bitami imbusowymi-znaczy się z jednej strony sześciokąt np 6 mm(jaki ma wejść w łeb śruby), a z drugiej strony sześciokąt 10 mm(na dowolnego rodzaju klucz-oczkowy,płaski,nasadkę) to po włożeniu bitu do śruby dobrze jest zapodać kilka strzałów z młotka w bit, założyć nasadkę i pokrętło(nie grzechotkę chyba, że jest porządna) i śruby powinny odkręcać się po szarpnięciu, do zblokowania wału można wrzucić bieg 1 albo wsteczny-najkrótsze, i zaciągnąć hamulec ręczny, zablokować wał można też zakładając na śrubę centralną odpowiedni klucz-chyba 22(ale nie jestem pewien- musiał bym to sprawdzić) 12-sto kątny(np oczkowy-zazwyczaj są 12-sto kątne) i zaprzeć go o coś-np wachacz,wał można też zablokować przez włożenie jakiejś breszki w otwór w obudowie sprzęgła(po wykręceniu takiego plastiku) przez który szuka się punktu 0 i punktu wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym przez zaparcie breszki między krawędzią otworu, a nadlewem punktu wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym czy o śrubę mocującą koło zamachowe do tarczy dociskowej sprzęgła
jak widać opcji jest wiele
jeśli chodzi o kilka strzałów młotkiem w łeb śruby pozwala to uniknąć obrobienia sześciokąta pod imbus-bo gdy się on obrobi pomóc może tylko próba odkręcenia śruby przez wbicie większego bitu torxowego lub przyspawanie czegoś do łba by mieć za co złapać jakimś kluczem, ewentualnie ścinanie łba przecinakiem-sprawa jednak o tyle trudna, że są to śruby utwardzane
jak na razie udawało mi się wykręcić śruby(nawet te z obrobionym sześciokątem) bez konieczności spawania, a wał blokowałem przez wspomniane już wbicie biegu i zaciągnięcie ręcznego
ale się rozpisałem...
jak widać opcji jest wiele
jeśli chodzi o kilka strzałów młotkiem w łeb śruby pozwala to uniknąć obrobienia sześciokąta pod imbus-bo gdy się on obrobi pomóc może tylko próba odkręcenia śruby przez wbicie większego bitu torxowego lub przyspawanie czegoś do łba by mieć za co złapać jakimś kluczem, ewentualnie ścinanie łba przecinakiem-sprawa jednak o tyle trudna, że są to śruby utwardzane
jak na razie udawało mi się wykręcić śruby(nawet te z obrobionym sześciokątem) bez konieczności spawania, a wał blokowałem przez wspomniane już wbicie biegu i zaciągnięcie ręcznego
ale się rozpisałem...
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
Re: wymiana kola pasowego walu
dodam do tematu (jak moje kolo pasowe odkrecalem to nieobeszlo sie od przyspawania sruby tak bylo zapiecznne wszelkie inne sposoby zawiodly zycze szczescia)
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 08:19 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Yahoo [Bot] i 338 gości