Gaźnik - jak ustawić?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kapitan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 21:28
Lokalizacja: Hajnóvwka

Gaźnik - jak ustawić?

Post autor: Kapitan » pt paź 26, 2007 10:28

VWitam.
Poszukuję instrukcji o regulacji gaźnika pierburga 2E.
Czy w tym gaźniku jest czujnik temperatury? Jak tak to jaki jest jego symbol nr. kat.?
Wczoraj troszkę czytałem o problemach jakie występują z tymi gaźnikami. Problemem JETTY 1.3l CL z 88r. to: nie równa praca na zimnym silniku, tak jak by nie pracował na wszystkich cylindrach – trzęsie, ssanie wyłącza się po wciśnięciu pedału gazu, benzyna w oleju, po uruchomieniu na zimnym pluje z wydechu – jeszcze nie wiem czy to benzyna, bardzo duże spalanie, czasami czuć benzynę w kabinie. Dodam iż po nagrzaniu się, silnik pracuje całkiem dobrze. Zakładam że powyższe problemy są następstwem źle ustawionego gaźnika (było przy nim grzebane) stąd moja prośba o instrukcje lub informację o tym gaźniku i jego ustawieniu.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt paź 26, 2007 12:15

Podaj maila to wyślę zbiór materiałów serwisowych do gaźnika pierburg.



Awatar użytkownika
Kapitan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 21:28
Lokalizacja: Hajnóvwka

Post autor: Kapitan » pt paź 26, 2007 13:00




Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt paź 26, 2007 13:11

Poszło.



kchpl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob cze 02, 2007 11:51
Lokalizacja: Chorzów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: kchpl » pt paź 26, 2007 19:41

moge tez prosic, kch5@vp.pl



Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Post autor: Direct » pt paź 26, 2007 19:42

podpinam się do prośby :)
Directradek@gmail.com



Awatar użytkownika
Kapitan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 21:28
Lokalizacja: Hajnóvwka

Post autor: Kapitan » pt paź 26, 2007 20:10

Dzięki kolego za materiały, aczkolwiek raczej nie dotyczą gaźnika z którym mam do czynienia.
Ale do rzeczy.
Poniżej model gaźnika o który chodzi:
Obrazek Obrazek

Jak widać jest to Pierburg 2E
Potrzebuję informacji za co odpowiadają następujące śruby regulacyjne zaznaczone strzałkami:

1.
Obrazek


2.
Obrazek


3.
Obrazek


4.
Obrazek


5. Czy ta kopułka jest dobrze ustawiona i za co odpowiada?:
Obrazek


6. Co to jest poniżej i czy kręcenie tym "potencjometrem" ma jakiś wpływ na działanie gaziora?
Obrazek

Czy któryś z widocznych poniżej czujników to czujnik temperatury?
Obrazek

Benzyna w oleju [tak na marginesie]:
Obrazek

Od czego zacząć strojenie, na co zwrócić uwagę, czy w ogóle jest możliwe ustawienie gaziora sposobami "domowymi"?

Dla przypomnienia jest to VW JETTA 1.3 CL 88'

Z podpowiedzi z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 23:58 przez Kapitan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 26, 2007 20:27

Pierburg 2E3 bodajże, pogrzeb po necie np dobre rysunki na http://www.ruddies.business.t-online.de/v2e3.htm

nie masz benzyny w oleju tylko emulsję, jak przy niedogrzanym silniku albo domieszcze płynu chłodniczego do oleju (rzadziej)

[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 8:29 pm ]
http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e3.html

[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 8:44 pm ]
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... l%26sa%3DN
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 20:42 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kapitan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 21:28
Lokalizacja: Hajnóvwka

Post autor: Kapitan » pt paź 26, 2007 20:45

Paweł Marek pisze:Pierwsza niebieska strzałka pokazuje nie śróbę regulacyjną a dyszę wolnych, nad nią ma być rurka ze śróbą regulacyjną ktorej ci brak
To ciekawe gdzie się podziała ta rurka ze śrubką? I nie widać aby było coś ułamane czy coś w tym stylu.
Brak tej rurki ze śrubką może mieć wpływ na czynniki o którcy pisałem w pierwszym poście?

Ps. Na korku na 100% to benzyna w oleju, czuć to bardzo wyraźnie.

[ Dodano: 26 Paź 2007 20:51 ]
[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 8:44 pm ]
http://images.google.com/...s%3Dpl%26sa%3DN
Wygląda na dobry materiał, tylko szkoda, że po Flamancku chyba :(
Ostatnio zmieniony sob paź 27, 2007 11:06 przez Kapitan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 26, 2007 21:24

Kapitan pisze:Pierwsza niebieska strzałka pokazuje nie śróbę regulacyjną a dyszę wolnych, nad nią ma być rurka ze śróbą regulacyjną ktorej ci brak



To ciekawe gdzie się podziała ta rurka ze śrubką? I nie widać aby było coś ułamane czy coś w tym stylu.
Brak tej rurki ze śrubką może mieć wpływ na czynniki o którcy pisałem w pierwszym poście?
e skasowałem to co napisałem, pomyłka, tak jak napisałem jest w 2E2 sorki

[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 9:25 pm ]
Kapitan pisze:Ps. Na korku na 100% to benzyna w oleju, czuć to bardzo wyraźnie.
benzyna nie tworzy w oleju takiej białej emulsji tylko się w nim rozpuszcza, możesz mieć benzynę nie przeczę, ale to co widać to emulsja olejowo wodna.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Kapitan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 21:28
Lokalizacja: Hajnóvwka

Post autor: Kapitan » pt paź 26, 2007 21:51

Prawdą będzie jak napiszę, że dyszą tą nic się nie reguluje? Bo zauważyłem, że wykręcanie jej powoduje przygasanie motoru. A co z pozostałymi śrubkami??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 26, 2007 22:06

Podstawowa regulacja jest podobna we wszystkich gaźnikach, śróbą podpierającą przepustnicę I-go stopnia regulujesz wolne obroty, równocześnie śrobą od regulacji składu ustawiasz skład i tyle, najlepiej na analizatorze. Które to śróby widzisz na polskiej stronce co zapodałem, a na niemieckiej widać te śróby dokładniej. Kłopoty z regulacją oznaczają zabrudzenie lub awarię gaźnika i tu przy tym typie już bardziej szczegółowo nie pomogę


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Kapitan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 21:28
Lokalizacja: Hajnóvwka

Post autor: Kapitan » pt paź 26, 2007 23:01

Paweł Marek pisze:Podstawowa regulacja jest podobna we wszystkich gaźnikach, śróbą podpierającą przepustnicę I-go stopnia regulujesz wolne obroty, równocześnie śrobą od regulacji składu ustawiasz skład i tyle, najlepiej na analizatorze
...i tyle?
Coś mi się wydaje, że w rzeczywistości jest zupełnie inaczej :)

Co z kopułką? Jest dobrze ustawiona?
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 23:02 przez Kapitan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » pt paź 26, 2007 23:38

srobe skladu mieszanki masz na dole ta mala dziurka

[ Dodano: 26 Paź 2007 23:42 ]
fotka nr 1 (ze stralka) dysza wolnych obrotow fotka nr 2 sroba regulujaca wysokosc obrotow na ssaniu 4 dysza skladu mieszanki fotka nr 5 ustawienie opoznienia ssania zima-lato
Ostatnio zmieniony sob paź 27, 2007 11:16 przez Przybek, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 224 gości