Brak mocy po wymianie oleju i filtra powietrza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pietia04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 15, 2007 21:45
Lokalizacja: tomaszów lubelski
Kontakt:

Brak mocy po wymianie oleju i filtra powietrza

Post autor: pietia04 » pn paź 15, 2007 22:49

Witam ,posiadam passata tdi z 96 roku [110KM] i tak jak w temacie brak mocy .Pojechałem wymienić olej i w międzyczasie [gdy czekałem na swoją kolej] wymieniłem filtr powietrza.Gdy wyjechałem z warsztatu to nie mogłem dojechać do domu[wcześniej chodził jak diabeł] samochód pracował ledwie do 2000 obrotów .W domu trochę go przejrzałem lecz nie znalazłem żadnej nieszczelności .Póżniej doszedłem do tego ,że po każdym zapaleniu silnika i trochę niezłym gazowaniu obroty dochodzą najpierw do ok 3500-3800 ale póżniej się przełamuje na wyższe ok 5000 ,lecz pomimo tego dynamika jazdy jest nie do przyjęcia ,dodam iż turbinę słychać jak się włącza lecz jazda wygląda jak zwykłym dieslem.Na co mam zwrócić uwagę co badać ,proszę o poradę .Dodam może iż przy wymianie filtra powietrza wypiąłem wtyczkę od przepływomierza przy nie odłączonym akumulatorze [jeden z mechaników mi zasugerował że przez to padł przepływomierz].Czy to prawda ?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Brak mocy po wymianie oleju i filtra powietrza

Post autor: PinkFloyd » pn paź 15, 2007 22:59

pietia04 pisze:Witam ,posiadam passata tdi z 96 roku [110KM] i tak jak w temacie brak mocy .Pojechałem wymienić olej i w międzyczasie [gdy czekałem na swoją kolej] wymieniłem filtr powietrza.Gdy wyjechałem z warsztatu to nie mogłem dojechać do domu[wcześniej chodził jak diabeł] samochód pracował ledwie do 2000 obrotów .W domu trochę go przejrzałem lecz nie znalazłem żadnej nieszczelności .Póżniej doszedłem do tego ,że po każdym zapaleniu silnika i trochę niezłym gazowaniu obroty dochodzą najpierw do ok 3500-3800 ale póżniej się przełamuje na wyższe ok 5000 ,lecz pomimo tego dynamika jazdy jest nie do przyjęcia ,dodam iż turbinę słychać jak się włącza lecz jazda wygląda jak zwykłym dieslem.Na co mam zwrócić uwagę co badać ,proszę o poradę .Dodam może iż przy wymianie filtra powietrza wypiąłem wtyczkę od przepływomierza przy nie odłączonym akumulatorze [jeden z mechaników mi zasugerował że przez to padł przepływomierz].Czy to prawda ?
Wygląda mi na to na uszkodzony zaworek N 75 lub przewody które do niego dochodzą-może sie przetarł lub naderwał w czasie wymiany filtra powietrza- bo jest w jego okolicy. Jezeli słabo sie buja powyzej 3500 tys obr to albo zaworek albo zawór spustowy turbiny, przepływka tez może być. Najlepiej ja od kogos podmienic i zobaczyc jaki efekt.



pietia04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 15, 2007 21:45
Lokalizacja: tomaszów lubelski
Kontakt:

Post autor: pietia04 » pn paź 15, 2007 23:06

Czy zaworek n75 to jest ten który się znajduje pod rurą dolotu powietrza z filtra do turbiny ?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn paź 15, 2007 23:17

Tam się znajduje a wygląda jak niżej. Czesto pada lub sa nieszczelnosci miedzy wezykami Obrazek



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pn paź 15, 2007 23:38

ja bym stawial na to ze jednak cos z przeplywka nie tak. zeby zepsuc n75 przy wymainie filtra to ja nei wiem co trzeba by zrobic :) sprawdz przeplywke za pomoca diody moze --> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... =#1199654=

[ Dodano: 15 Paź 2007 23:40 ]
a zeby sprawdzic n75 to najprosciej podmien go z zaworkiem EGR, jest taki sam ;]



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Brak mocy po wymianie oleju i filtra powietrza

Post autor: mirass » wt paź 16, 2007 10:21

pietia04 pisze:Witam ,posiadam passata tdi z 96 roku [110KM] i tak jak w temacie brak mocy .Pojechałem wymienić olej i w międzyczasie [gdy czekałem na swoją kolej] wymieniłem filtr powietrza.Gdy wyjechałem z warsztatu to nie mogłem dojechać do domu[wcześniej chodził jak diabeł] samochód pracował ledwie do 2000 obrotów .W domu trochę go przejrzałem lecz nie znalazłem żadnej nieszczelności .Póżniej doszedłem do tego ,że po każdym zapaleniu silnika i trochę niezłym gazowaniu obroty dochodzą najpierw do ok 3500-3800 ale póżniej się przełamuje na wyższe ok 5000 ,lecz pomimo tego dynamika jazdy jest nie do przyjęcia ,dodam iż turbinę słychać jak się włącza lecz jazda wygląda jak zwykłym dieslem.Na co mam zwrócić uwagę co badać ,proszę o poradę .Dodam może iż przy wymianie filtra powietrza wypiąłem wtyczkę od przepływomierza przy nie odłączonym akumulatorze [jeden z mechaników mi zasugerował że przez to padł przepływomierz].Czy to prawda ?
hmm..a hamulce oki?? czy pedał twardy?? sprawdz przewód podciśnieniowy pod pokrywą odlaniającą pokrywę zaworow
przepływka nigdy mi nie padła przy odpieciu, ale najlepiej jeśli masz możliwość zrobić logi dynamicznie to byłaby odpowiedź

pozdro
Mirass


www.vagtune.pl tel. 502730289

pietia04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 15, 2007 21:45
Lokalizacja: tomaszów lubelski
Kontakt:

Post autor: pietia04 » wt paź 16, 2007 21:51

Dzisiaj sprawdziłem przewody jeden był przetarty wymieniłem [idzie od zaworka n75 do kolektora dolotowego ],lecz to nic nie zmieniło dalej pracuje jak pracował ,jutro sprawdzę przepływomierz za pomocą diody [jeśli 4 pin pusty to podłączam 1 i 6?],jesli nie da efektu to podmienię zawór n75 zaworkiem EGR jak polecał ''gOOzOl'' [tylko jeśli n75 uszkodzony to czy nie będzie wprowadzał błędów w miejscu egr]?.Hamulce są ok ,ale sprawdzę również ten przewód.Logów na razie nie mam możliwości sprawdzić, ale w ostateczności jeśli to nie pomoże to będę szukał kogoś.
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 21:53 przez pietia04, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » wt paź 16, 2007 22:57

egr sluzy do recyrkulacji spalin. on moze sobie szalec wiec spokojnie mozesz je zamienic.
Ostatnio zmieniony śr paź 17, 2007 19:13 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » śr paź 17, 2007 17:55

pietia04, Looknij czy sztanga podnosi sie po odpaleniu silnika tylko że potrzebny jest drugi operator który odpali silnik gdy Ty będziesz patrzył.
Jak masz passata 96r i 110km to pewnie jest to silnik AFN a w nim siedzi turbo VNT 15, a zaworek N75 jest taki sam jak N18. (Nie taki jak na fotce powyżej).
pietia04 pisze:.Dodam może iż przy wymianie filtra powietrza wypiąłem wtyczkę od przepływomierza przy nie odłączonym akumulatorze [jeden z mechaników mi zasugerował że przez to padł przepływomierz].Czy to prawda ?
Nie możliwe! bo ECU nie ma zasilania dopuki kluczyka nie przekręcisz. Można śmiało odłączać.
Zobacz czy dobrze siedzi wtyczka od MAF-a



pietia04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 15, 2007 21:45
Lokalizacja: tomaszów lubelski
Kontakt:

Post autor: pietia04 » pt paź 19, 2007 14:33

Byłem u dwóch fachowców ,podpinali pod komputer i wykazało że przepływomierz w obu przypadkach .Szukam więc przepływomierza o numerach 074906461 ,jeśli ktoś ma z okolic województwa Lubelskiego to może się dogadamy



Awatar użytkownika
mario78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lut 28, 2007 18:26
Lokalizacja: BI

Post autor: mario78 » pt paź 19, 2007 22:00

U mnie zrobił się totalny muł jak spadł przewód idący z kolektora do komputera.
Pozdr



pietia04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 15, 2007 21:45
Lokalizacja: tomaszów lubelski
Kontakt:

Post autor: pietia04 » czw paź 25, 2007 19:38

Już wszystko ok przepływka kupiona ,silnik odzyskał swój wigor.Dzięki za pomoc .Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości