3-krotna wymiana łożysk i po 500 km znowu wyje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

TOSTO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lut 17, 2006 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

3-krotna wymiana łożysk i po 500 km znowu wyje

Post autor: TOSTO » czw paź 11, 2007 16:33

Witam! Mam problem z łożyskami kół tylnych w moim MK3. W ostatnim czasie wymieniłem już 3 komplety (bo wyły ) i znowu problem się powtarza. Tzn. zaraz po wymianie ( znaczy mechanik wymieniał ) jest ok. Po przejechaniu około 500 km zaczyna stopniowo wyć, aż wyje nie do zniesienia. Scenariusz za każdym razem jest taki sam. I teraz nie wiem czy to mechanik do d.... i nie umie wykonać chyba prostej czynności ?, czy łożyska, ktore zakładam są do d... , bo takie raczej tańsze kupuje ( Optimal, Kraft,a ostatnio jakieś duńskie )?. Sam już nie wiem co to może być? Mówią, że piasta może być zrypana. Czy ktoś już coś takiego przeżył? Felgi stalowe są ok.
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 16:39 przez TOSTO, łącznie zmieniany 1 raz.


TOSTO

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » czw paź 11, 2007 16:53

może czop piasty, a moze koła krzywe, albo te łożyska dupne, kup dla sprawdzenia pożądne łożysko firmy SKF, i zobacz co się bedize działo.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

TOSTO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt lut 17, 2006 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: TOSTO » czw paź 11, 2007 17:18

Koła krzywe to znaczy, że co? Że geometria źle ustawiona czy felgi skrzywione. A ten czop to można kupić oddzielnie od piasty? Jak to się naprawia? Bo kupowanie nowych łożysk zaczyna mi się nudzić :crazy: Ale i tak będę chyba musiał kupić jeszcze raz. Tylko teraz muszę znależć naipierw przyczyczyne.


TOSTO

Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » czw paź 11, 2007 17:40

a moze on za bardzo śruby dokręca i łozyska przez to sie szybko zuzywaja. Tak jakchosen, napisał kup SKF-a łozyska.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw paź 11, 2007 18:05

przechodzilem przez to samo
Wymiana lozysk nic nie dawala.
Lozyska wyja dlatego ze:
sa za mocno dociagniete, powinien byc minimalny luz,
tandetne lozyska,
piasta do wymiany.
Wymienialem u siebie lozyska i przejechaniu 300km bylu juz ogromne luzy. W sklepie powiedziano mi to co ci napisalem powyzej.
Wymienilem piasty i lozyska bo juz mialem tego dosyc i jest super. Zalozylem lozyska Rovelli(ta firma robi lozyska, napinacze, koncowki drazkow itp) 30 zl za komplet (sa takze drozsze lozyska wiec cena nie jest chba wyznacznikiem) i nowe piasty ok 50zl za sztuke.
Sciagasz beben, wybijazstare tocznie lozysk, wycierasz stary smar, wbijasz nowe tocznie, ladujesz smar do lozysk, odkrecasz 4 sruby trzymajace piaste, wklasdasz nowa i przykrecasz, zakladasz lozyska, wciszkasz simering i wkadasz beben, dokrecasz z czuciem nakretke od lozyska na piascie i krecisz bebnem. Nie za mocno zeby lozysko nie peklo. Ja zakladam kolo i wtedy dociagam lozysko bo wtedy czuc jak sie zlapie za kolo jakie s luzy, powinny byc minimalne a kolo powinno sie swobodnie obkrecac, zakladasz zawleczke, nakladasz smaru do kapsla i zakladasz kapsel i gotowe. Na forum jest gdzies fotoporada jak wymienic lozyska.
Olej mechanika i zrob to sam.
Potrzenby jest tylko mlotek, dobry srubokret, klucz nasadowy 24 i 15



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw paź 11, 2007 18:08

można kupic łozyska z(( tytanu )) :rotfl: jak się dobrze nie wyreguluje luzu to każde szlag trafi a mechanik moze posiada starą szkołe i naciaga kluczem łozysko jak w maluchu wielki błąd ale niestety to może byc przyczyna :bajer:
w faq jest moja foto porada wymiany łozyska zrób to sam :bigok: bardzo prosta czynność a luz łozyska reguluje sie tak !!!!!!!
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 18:09 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw paź 11, 2007 18:26

i tu sie zgdze z ta porada
w mojej ksiazce napisane jest ze podkaldka ma sie obracac (nie napisane jest ze promieniowo a to wszystko tlumaczy) tyle ze nie ma takiej mozliwosci bo podkladka ma taki"cycek" zeby sie nie obracala



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw paź 11, 2007 18:29

wystarczy ze wyczujemy delikatnie luz i to wystarczy



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw paź 11, 2007 18:30

nad wymiana piast mozna sie zastanowic bo pewnie nie byly wymieniane od nowosci a autko ma juz pewnie ponad 10 lat. Jak znowu siada lozyska to wtedy pozostaja piasty do wymiany i znowu lozyska, wiec moze lepiej zrobic to od razu. Wybor nalezy do ciebie



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw paź 11, 2007 18:38

agrala pisze:wiec moze lepiej zrobic to od razu.
jak drogi kolego chcesz wymienic piasty jak juz całe bębny



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw paź 11, 2007 18:47

dziejo pisze:
agrala pisze:wiec moze lepiej zrobic to od razu.
jak drogi kolego chcesz wymienic piasty jak juz całe bębny
tzn?

[ Dodano: 11 Paź 2007 19:02 ]
mysle ze chodzi tu o problem w nazwie elementu.
Chodzi mi o element nr 4 na rysunku Obrazek
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 19:08 przez agrala, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw paź 11, 2007 20:58

agrala pisze:Chodzi mi o element nr 4 na rysunku
no włąsnie niby nic takiego a jednak zmienia postać rzeczy :bigok:



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt paź 12, 2007 08:50

ja w sklepie powiedzialem piasty i dostalem wlasnie te elementy. Male nieporozumienie ale wszystko sobie wyjasnilismy.
A tak w ogole uwazasz ze mozna je wymienic czy lepiej tylko lozyska i odpowiednio je dociagnac.
Moim zdaniem lepiej zalozyc nowe lozyska i element nr 4 :jezor: Jest to pare zloty wiecej ale jak juz to sie wymieni to nie powinno byc wiecej problemow



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pt paź 12, 2007 09:25

agrala ile płaciłeś mniej wiecej za te "piasty" :chytry:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 380 gości