Olej w okolicach intercoolera

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mrEd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw sie 03, 2006 23:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Olej w okolicach intercoolera

Post autor: mrEd » pn wrz 24, 2007 22:57

Witam!

Sprawa wygląda tak: Jest to AHF to mój pierwszy ropniak, (do tej pory same benzyny). Samochód ma przebieg 170000 ...według licznika i według mnie faktyczny przebieg, ale niekoniecznie mam rację. Ja mam go od 7000km olej oczywiście wymieniłem filter to standard i tak się cieszę z jazdy niezauwazając drastycznego złużycia oleju, dotej pory niema potrzeby dolewac.

Jednak zauważyłem dziś w garażu plamkę świerzego oleju ...wiięc zaczołem węszyć! I co??? zderzak w okolicy IC zaolejony... o co tu chodzi???Mam już szykować kasę, czy może jakoś lżej da się to załatwić. narazie nic nierozbiertałe, pomyslałem ze wrto sie poradzic zorjętowanych w temacie.

Więc prośba!!! ...podzielcie się swoją wiedzą i doświadczeniem i wypowiedzcie się!!!!

Z góry dziekuję za sugestje i porady.
Ostatnio zmieniony wt wrz 25, 2007 15:32 przez mrEd, łącznie zmieniany 1 raz.



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » wt wrz 25, 2007 08:27

Witam! Prawdopodobnie rozszczelniła Ci się rura do IC a olej puszcza turbina i przez zawór EGR dostaje się on właśnie do IC. Wszystko zależy od tego ile jest tego oleju jeżeli jest jego tam niewiele to uszczelnij połączenia i się nie przejmuj (podobno ten typ tak ma :grin: ) ale jeżeli masz go tam dużo to pewnie pada Ci turbawka. Proponuję użyć przeglądarki w temacie oleju w InterColer'ze, zaworu EGR i turbiny. Temat był wielokrotnie maglowany na forum i najdziesz tu wypowiedzi lepszych fachmanów ode mnie. Pozdro :bajer:



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt wrz 25, 2007 08:39

Gebi pisze:Prawdopodobnie rozszczelniła Ci się rura do IC a olej puszcza turbina i przez zawór EGR dostaje się on właśnie do IC.
A kolega wie jak jest zbudowany dolot w AHF? :chytry:

Olej może pochodzić z turbiny lub odmy skrzyni korbowej bo jest ona podłączona do dolotu przed turbiną. EGR jest tuż przy kolektorze ssącym i z niego mogą co najwyżej pochodzić syf i sadza :grin:
Gebi pisze:Prawdopodobnie rozszczelniła Ci się rura do IC


lub sam IC
Ostatnio zmieniony wt wrz 25, 2007 08:47 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » wt wrz 25, 2007 09:29

jaro4444 pisze:A kolega wie jak jest zbudowany dolot w AHF?
No nie wiem i dlatego napisałem "prawdopodobnie". Jeżeli chodzi o EGR to chyba wiesz że potrafi ostro rzygać olejem tylko ciekawe skąd tam jest jak nie z turbiny???
Zresztą Swoją wypowiedzią nie obalasz mojej hipotezy, jedynie dokładasz swoją
jaro4444 pisze:lub odmy skrzyni korbowej
i bardzo dobrze bo im więcej pomysłów tym założyciel tematu będzie miał większą wiedzę. A przecież właśnie o to chodzi no nie?



mrEd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw sie 03, 2006 23:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mrEd » wt wrz 25, 2007 14:21

No dobrze! ...to teraz tak!!!
1. co to dokładnie jest odma skrzyni korbowej?
2. jak ustalic czy olej puszcza turbina czy rzekoma odma?



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt wrz 25, 2007 14:33

Gebi pisze:Jeżeli chodzi o EGR to chyba wiesz że potrafi ostro rzygać olejem tylko ciekawe skąd tam jest jak nie z turbiny???
Zobacz jaka jest droga powietrza w dolocie i gazów ze skrzyni korbowej silnika a sam sobie odpowiesz na to pytanie :chytry:


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

mrEd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw sie 03, 2006 23:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mrEd » wt wrz 25, 2007 14:53

jaro4444 pisze:
Gebi pisze:Jeżeli chodzi o EGR to chyba wiesz że potrafi ostro rzygać olejem tylko ciekawe skąd tam jest jak nie z turbiny???
Zobacz jaka jest droga powietrza w dolocie i gazów ze skrzyni korbowej silnika a sam sobie odpowiesz na to pytanie :chytry:

czyli co??? gazy ze skrzyni korbowe przez odpowietrzenie (to jest ta odma???) sa nawracane spowrotem do silnika razem ze spalinami przez EGR i jakoś tam przechodzą przez interkuler zeby były schłodzone dzięki czemu według rownania gazu bedą miały mniejsza objetoś przy takiej samej zawartości tllenu niz gdyby miały temperature wyrzsza co powoduje ze w stałej objętości komory spalania moze zostać spalona wieksza ilość paliwa. ...i co? ...w tych nawracanych spalinach są cząsteczki oleju i przechodząc przez intercooler na skutek różnych zjawisk fizycznych jakiś % tego oleju oddziela się od rzekomych gazów i przez nieszczelności wydostaje się na zewnatrz układu i gromadz sie na moim slicznym zderzaku a z tamtąt kapie mi na posadzkę.

....dobrze zrozumiałem???? ...wiez jerzeli nie zauważam spadku doładowania to wystarczy jezeli poszukam nieszczelności i się ich pozbede!!! ...tak i co??? ten typ tak ma mieć czy niepowinno byc wogule oleju w intercoolerze?



MartinBianco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt lip 03, 2007 19:51
Lokalizacja: Katowice

Jezeli mozna sie dolaczyc OLEJ Z EGR

Post autor: MartinBianco » śr wrz 26, 2007 18:07

Mam GOLFA 4 TDI 90k.. ma juz przejechane 190tys z Egru cieknie olej a dokladnie z dwoch dziurek a nie z uszczelek.Czyzyby turbina siadala jaka jest przyczyna pojawienia sie oleju.Z tego co wiem to oleju tam nie powinno byc.Czytalem kiedys na forum zeby wyczyscic kolektor sacy i Egr i nie powinno juz leciec zrobilem tak i dalej leci :otepienie:



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » ndz lis 11, 2007 15:54

MartinBianco pisze:Mam GOLFA 4 TDI 90k.. ma juz przejechane 190tys z Egru cieknie olej a dokladnie z dwoch dziurek a nie z uszczelek.Czyzyby turbina siadala jaka jest przyczyna pojawienia sie oleju.Z tego co wiem to oleju tam nie powinno byc.Czytalem kiedys na forum zeby wyczyscic kolektor sacy i Egr i nie powinno juz leciec zrobilem tak i dalej leci
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123885
mrEd pisze:czyli co??? gazy ze skrzyni korbowe przez odpowietrzenie (to jest ta odma???) sa nawracane spowrotem do silnika razem ze spalinami przez EGR i jakoś tam przechodzą przez interkuler zeby były schłodzone dzięki czemu według rownania gazu bedą miały mniejsza objetoś przy takiej samej zawartości tllenu niz gdyby miały temperature wyrzsza co powoduje ze w stałej objętości komory spalania moze zostać spalona wieksza ilość paliwa. ...i co? ...w tych nawracanych spalinach są cząsteczki oleju i przechodząc przez intercooler na skutek różnych zjawisk fizycznych jakiś % tego oleju oddziela się od rzekomych gazów i przez nieszczelności wydostaje się na zewnatrz układu i gromadz sie na moim slicznym zderzaku a z tamtąt kapie mi na posadzkę.

....dobrze zrozumiałem???? ...wiez jerzeli nie zauważam spadku doładowania to wystarczy jezeli poszukam nieszczelności i się ich pozbede!!! ...tak i co??? ten typ tak ma mieć czy niepowinno byc wogule oleju w intercoolerze?
Więc tak:
W golfie mk IV i pochodnych powietrze wpada przez filtr do dolotowej rury do turbiny. Najpierw jest ona karbowana elastyczna a później sztywna i przykręcona do silnika. Na początku tej sztywnej rury jest ujście gazów ze skrzyni korbowej (przedmuchy+mgła olejowa). Takie już nieco zasyfione olejem powietrze dostaje się do turbiny. Tam jest spręzone i przez to podgrzane. Dalej wzdłuż nadkola idzie dołem do IC. Tam jest schładzane i jak widać olej może się sączyć już wszędzie po drodze powietrza jeśli spotka tylko nieszczelność. Schłodzone w IC powietrze wędruje dalej dolotem do silnika. Przed samym kolektorem dolotowym przechodzi przez moduł klapy gaszącej i ujścia EGR do dolotu. Tam wpadają w niektórych stanach pracy gorące spaliny z cząstami sadzy. Sadza miesz się z olejem i jest przypalana jeszcze przez gorące spaliny. Powoduje to "zarastanie" kolektora dolotowego smolisto-sadzową substancją podobną do syfu w kominie starego pieca węglowego. Potrafi taka warstwa osiągnąć nawet ponad 5 mm grubości i skutecznie ograniczyć przepływ. W skrajnych przypadkach kawałek takiego przypalonego, twardego syfu potrafi się oderwać i dostać pod zawór dolotowy. Zawór może się nie zamknąć i tłok potrafi go dogonić :helm:
Metoda aby tego uniknąć - zdjąć kolektor dolorowy oczyścić go i EGR out.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 15:57 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

ruki1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 21, 2007 13:29
Lokalizacja: okolice białej podlaskiej

Post autor: ruki1989 » wt lis 13, 2007 12:13

a nie katujesz go przypadkiem na zimnym silniku?? desle tego nie lubią, może stąd ten olej na IC...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 35 gości