witam wszystkich, byc moze temat ten byl poruszany na tym forum, ale ja nie znalazlem wiec prosze o wasze opinie.
W moim golfie mk3 "psuje" sie czujnik temperatury silnika. Kiedys przestal pokazywac mi temperature wiec kupilem nowy. Dzialal 2-3 dni nastepnie zaczal "zanizac" temp az wreszcie przestal pokazywac cokoolwiek. Pomyslalem ze moze jakis chlam kupilem. W tamtym tygodniu kupilem nowy. Dalem 2 razy wiecej (40 zeta) i pokazywal pieknie przez ...... 3 dni az do dzisiaj. Dzisiaj pokazuje, ze wentylator chlodnicy wlacza sie przy 90 stopniach. Nie wiem ile jeszcze podziala ale mysle ze historia sie powtorzy.
Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
wskaznik temperatury silnika - dziwne zachowanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wentylator włącza się przy 92-95 stopni (teoretycznie), mnie niby wszystko wskazuje ok ale normalna temp silnika (nowy termostat) to jest 2 grubości wskazówki poniżej 90 a wentylator włącza się jak jest 90. Przyzwyczaiłem się do tego i mi to nie przeszkadza, jak się zmienią wskazania to będę szukał dlaczego.
Tez mam problem z temperaturą. U mnie wskaźnik pokazuje wciąż ok. 50 stopni i czasami dochodzi do 70 i wtedy włącza sie wentylator. Powiem jakie sa tego prawdopodobne przyczyny (tez muszę to zrobic ale nie mam czasu):
- uszkodzony wskaźnik temperatury
-uszkodzony czujnik
-niesprawny termostat
Wykluczam termostat bo, od razu po uruchomieniu silnika elegancko grzeje mi nawiew gorącego powietrza a więc termostat trzyma temperaturę (gdyby był uszkodzony to puszczałby płyn na chłodnicę i nie czułbym gorącego powietrza przy nawiewie kilka minut po uruchomieniu zimnego auta)
Pozostaje czujnik albo wskaźnik, jeśli wentylator sie włącza to napewno działa ten czujnik przy wentylatorze i nie ma problemu z przegrzaniem silnika. Oczywiście pozostaje strach i niewiedza o rzeczywiście występujacej temperaturze.
Najgorsze ze trudno stwierdzic co jest przyczyną, trzeba wszystko rozbierac albo wymieniac po kolei. Termostat mozna jeszcze sprawdzic sprawdzajac po uruchomieniu auta czy jest ciepły wąż gumowy od króćca przy termostacie do chłodnicy. Powinien być zimny do 87 stopni, bo dopiero wtedy puszcza termostat na chłodnicę.
Ja u siebie stawiam na czujnik temperatury, bo przecież wskaźnik reaguje na temperaturę ale niepoprawnie , tak sobie obliczyłem że moje 70 to rzeczywiscie jest 90 (załaczanie wentylatora). Posprawdzaj wszystko dokładnie
pozdrawiam
- uszkodzony wskaźnik temperatury
-uszkodzony czujnik
-niesprawny termostat
Wykluczam termostat bo, od razu po uruchomieniu silnika elegancko grzeje mi nawiew gorącego powietrza a więc termostat trzyma temperaturę (gdyby był uszkodzony to puszczałby płyn na chłodnicę i nie czułbym gorącego powietrza przy nawiewie kilka minut po uruchomieniu zimnego auta)
Pozostaje czujnik albo wskaźnik, jeśli wentylator sie włącza to napewno działa ten czujnik przy wentylatorze i nie ma problemu z przegrzaniem silnika. Oczywiście pozostaje strach i niewiedza o rzeczywiście występujacej temperaturze.
Najgorsze ze trudno stwierdzic co jest przyczyną, trzeba wszystko rozbierac albo wymieniac po kolei. Termostat mozna jeszcze sprawdzic sprawdzajac po uruchomieniu auta czy jest ciepły wąż gumowy od króćca przy termostacie do chłodnicy. Powinien być zimny do 87 stopni, bo dopiero wtedy puszcza termostat na chłodnicę.
Ja u siebie stawiam na czujnik temperatury, bo przecież wskaźnik reaguje na temperaturę ale niepoprawnie , tak sobie obliczyłem że moje 70 to rzeczywiscie jest 90 (załaczanie wentylatora). Posprawdzaj wszystko dokładnie
pozdrawiam
R.L.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 82 gości