Montaż FMIC do Ibizy 96-99 po taniości by Tominator

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Montaż FMIC do Ibizy 96-99 po taniości by Tominator

Post autor: Tominator » pt sie 31, 2007 22:23

Dzisiaj skończylem montaż IC do Ibizy. Duzo jest z tym zabawy ale warto. W zakładach które sie tym zajmują cena IC z montażem i orutrowaniem pod wymiar waha sie od 1600-2000zł. Niemniej jednak mój IC jest moim zdaniem dużo owydajniejszy niż przeciętny custom.
Potrzebne do tego będzie:
- IC od T5 1.9 TDI 2.5 TDI o wymiarach rdzenia 720 x 194 x 32
- 1m rury aluminiowej lub kwasówki
- 4 kolanka z kwasówki
- 1m weża fagumit olejoodpornego fi 50
- 0,5m płaskownika szerokigo na ok 2,5cm
- 15 obejm metalowych
- śrubki, nakretki, podkładki
Najgorszy w tym wszystkim jest montaż samegi IC, jest dużo zabawy z docinaniem zderzka który trzeba ostro pokroić. IC od T5 jest bardzo cieńki i posiada duzą powierznie nawietrzną dzieki temu spelnia swoje zadanie idealnie, jest równy z dokładką dolną wiec nie urwiesz go jak nie przydzwonisz :satan: . Dolną dokładkę trzeba powycinać tak jak na zdjeciu żeby nie zasłaniala IC, ja juz miałem tak zrobioną bo mi sie ori nie podoba. :mrgreen: Cofanie chłodnicy u mnie nie wchodziło w rachube z uwagi ze mam klime, poza tym zabawy z tym dużo. Dociałem płaskowniki i przykreciłem na śrubki, do nich IC który jest podobnie jak chłodnice przekrzywiony w jedną strone. Potem przymierzanie zderzka i wycinanie. Jak już pasuje zabieramy sie za wloty IC. Odcinamy końcówki do których wkłada sie ori węże od T5,ucinamy przy samej szyjce,aby zostawić fure tylko o fi 58. Musimy zmniejszyc wloty do IC - pukamy delikatnie młotkiem (alu to wdzieczny materiał) az 2-3 cm górne wlotu do IC zmniejszymi do fi 54. Nie miałem wtedy jeszcze możliwości spawania alu wiec postanowilem zrobić zgrubienia młotkiem. Zaraz za miejscem na rurze gdzie zmniejszałem wloty do IC jest dalej fi 58, i tam młotkiem rozbie zgrubienie poprzez wgniecenie blachy do wewnątrz. Zakładamy wąż Fagumita, przycinamy itp. Reszte widać na zdjeciach, na każej rurze i kolanku trzeba zrobic zgrubienia poprzez naspwanie z 1,5mm i ładne wyszlifowanie tych zgrubień za którymi wszedzie zakladamy obejmy. Jak nie bedzie zgrubień to przy nodze w podlodze zwali każdy wąż i każda obejmę - nie ma bata. Na koniec trzeba jakoś przywiesić IC bo troche waży, mimo że materialy lekkie. Fajnie to wyglada na koniec ale to kupa roboty, najdluzej idzie myślenie co i jak, przymierzania i przycinanie zderzaka. Sam montaż gotowych cześci to zabawa.
[center]
Obrazek
Ibi z duuużym IC :mrgreen:

Obrazek
Widok z kanału

Obrazek
Orurowanie lewa strona - brak jednej obejmy

Obrazek
Orurowanie prawa strona

Obrazek
Tak wygląda pokorjony zderzak do Ibi


Obrazek

Tak prezentuje sie moje auto z nowym IC i zderzakiem przykreconym na 4 śrubki - narazie próby i jak wszystko bedzie elegancko to zakładam reszte( na dole po lewej wystaje mocowanie ori IC które zostało już ucięte.
[/center]
Nie robiłem całego orurowanie do IC bo myśle że w Ori węzach bedzie tak samo a jak ktos che żeby fajnie wyglądalo to niech robi sobie całe z nierdzewki polerowanej :mrgreen: Ja chcialem dobrze i tanio i tak jest! Zache cam wszystkich TDIków do takeij zabawy. W razie pytań sluze pomocą. PZDR
Ostatnio zmieniony ndz paź 07, 2007 23:59 przez Tominator, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sie 31, 2007 22:29

wszystko ładnie , pięknie , ale temat o FMIC jest podwieszony !!



Awatar użytkownika
Fido_dido
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: sob mar 03, 2007 22:55
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Fido_dido » pt sie 31, 2007 22:44

boje sie ze te opaski benda za słabe to raz a 2 czy on na dole bedzie tak wystawał ??

i i naspawaj na koncach rur bo benda ci spadac

i niech ktorys z modów to przerzuci do odpowiedniego tematu


Bling Bling........ rrados TDI Gangster's :D!! Siee Wiee !! Sieeeeeemanko team :D VR6 ynynynyn;]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob wrz 01, 2007 03:25

Tominator, wrzuć cały ten opis tutaj do podwieszonego tematu:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608&start=270

to dostaniesz punkcika...

obejmy mogłeś kupić GBS są mocniejsze ... ale jak masz napawane to i te powinny dać radę..

jedyny ból jak dla mnie to ciutke za nisko, może można podciąć trochę to wzmocnienie przednie - ze 5 cm do góry byłoby fajnie..

węże Fagumita na pewno dadzą rade

w Ibizie fajniej można dorobić orurowanie na bazie serii bo tam oryginalnie jest taki jakbu mały FMICek poziomo :)

GRATKI

fajnie byłoby zmierzyć temp w dolocie i porównać :)



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32766
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob wrz 01, 2007 07:10

W razie pytań sluze pomocą
wyszedłeś na ludzi wreszcie :bigok:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » sob wrz 01, 2007 10:25

cowboy pisze:jedyny ból jak dla mnie to ciutke za nisko, może można podciąć trochę to wzmocnienie przednie - ze 5 cm do góry byłoby fajnie..
Nie da rady, musiałbym uciać dwa mocowania zderzaka, zresztą jakbym podniósł do góry to kolejne ciecie zderzak byłoby konieczne i nie wiem czy nie musialbym pozbyć halogenów a nie chce. Jak tylko założe kratki bo narazie ich przez rok nigdzie nie moge kupić to zrobie foty. BTW tak jak mówiłem mocowanie IC które wystaje jest już ucięte i wygląda ok :bigok:
No to tak wykresy wkrótce ale z hamowania wyszło +3KM, gtech pokazał 7.60 przy skopanym troche starcie w dwie osoby :mrgreen: Myśle że jakbym dobrze wystartował i jechał sam to spokojnie w 7.20-7.30 mogę zrobić :mrgreen:
Temperatura ostatnio w IC była ponad 70C, dzisiaj przy deptaniu max jaką mi sie udalo uzyskać to 28C :mrgreen: PZDR
Ostatnio zmieniony ndz wrz 09, 2007 00:08 przez Tominator, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 188 gości