coraz cześciej problem z odpalaniem;
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
coraz cześciej problem z odpalaniem;
witam serdecznie i proszę o sugestie...
przeczytałem już kilkanaście podobnych wątków, ale na identyczne objawy nie trafiłem... z resztą możliwe przyczyny też są bardzo rozmaite... chciałbym więc ustalić od czego zacząć...
obiawy:
aku dobry-rozrusznik kręci jak oparzony (czyli git) a auto nie pali....
i tak czasem aż do wyczerpania aku!!!
a czasem po wyjęciu kluczyka i chwili przerwy - pali na dotyk
(i później już chodzi ładnie)
na zapych zawsze odpali i wtedy już idzie...
problem ten pojawiał się kiedyś sporadycznie a teraz jest coraz częściej prawie na codzień
jak nie chce odpalić to nie ma znaczenia czy próbuję na gazie czy na benzynie (dlatego raczej wykluczam pompę)
nie ma znaczenia czy auto zimne czy rozgrzane
czasami pomaga delikatne dodanie gazu; ale naprawdę czasami...
UWAGA: podejrzewałem hala - został ostatnio wymieniony i nic....
świece półroczne, kable ??? nie wiem ale nie widać przebicia, elekromechanik twierdzi, że cewka jest ok i iskre ma b.dobrą...
ostatnio *#cenzura#* przekaźniki w skrzynce... czasami cykają normalnie a czasami coś tam warjuje - szczególnie szary przekaźnik nr 167 -co to to jest takiego ???? i ile kosztuje nowy???
jeszcze zaczynam podejrzewać stacyjkę... jakie koszta ???
PROSZę O SUGESTIE od czego zacząć i co najpierw sprawdzić...
ps. czy jest jakiś oryginalny sposób aby sprawdzić czy jest iskra na kablach
- nie moge byc jednoczesnie w kabinie i pod maska a z regoly jeżdże sam ;]
i kto mi rozrusznik uruchomi???
przeczytałem już kilkanaście podobnych wątków, ale na identyczne objawy nie trafiłem... z resztą możliwe przyczyny też są bardzo rozmaite... chciałbym więc ustalić od czego zacząć...
obiawy:
aku dobry-rozrusznik kręci jak oparzony (czyli git) a auto nie pali....
i tak czasem aż do wyczerpania aku!!!
a czasem po wyjęciu kluczyka i chwili przerwy - pali na dotyk
(i później już chodzi ładnie)
na zapych zawsze odpali i wtedy już idzie...
problem ten pojawiał się kiedyś sporadycznie a teraz jest coraz częściej prawie na codzień
jak nie chce odpalić to nie ma znaczenia czy próbuję na gazie czy na benzynie (dlatego raczej wykluczam pompę)
nie ma znaczenia czy auto zimne czy rozgrzane
czasami pomaga delikatne dodanie gazu; ale naprawdę czasami...
UWAGA: podejrzewałem hala - został ostatnio wymieniony i nic....
świece półroczne, kable ??? nie wiem ale nie widać przebicia, elekromechanik twierdzi, że cewka jest ok i iskre ma b.dobrą...
ostatnio *#cenzura#* przekaźniki w skrzynce... czasami cykają normalnie a czasami coś tam warjuje - szczególnie szary przekaźnik nr 167 -co to to jest takiego ???? i ile kosztuje nowy???
jeszcze zaczynam podejrzewać stacyjkę... jakie koszta ???
PROSZę O SUGESTIE od czego zacząć i co najpierw sprawdzić...
ps. czy jest jakiś oryginalny sposób aby sprawdzić czy jest iskra na kablach
- nie moge byc jednoczesnie w kabinie i pod maska a z regoly jeżdże sam ;]
i kto mi rozrusznik uruchomi???
'Goobie'
-
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 19:05
- Lokalizacja: mikołów
czyligoobie pisze:na zapych zawsze odpali i wtedy już idzie...
raczej odpada.pietia-gce pisze:Ja bym zaproponował znaleźć kumpla z drugim MK3 i przełożyć jego cewke zapłonową na początek
Prawdopodobnie dobrze podejrzewasz, a dokładniej kostkę stacyjki. Koszt ok.20zł plus wymiana.goobie pisze:jeszcze zaczynam podejrzewać stacyjkę
Ostatnio zmieniony ndz sie 12, 2007 23:22 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Przyczyna prawdopodobnie tkwi w wyłączniku zapłonu (kostka)-sprawdź czy w pozycji "Go" świecą ci kontrolki-jak nie to na bank kostka(niezależnie czy aku jest OK czy nie) Cewka w tym momencie nie daje iskry.
Sposobem,żeby sprawdzić kostkę jest włączenie zapłonu i zetknięcie przy rozruszniku złącza konektorowego ze stałym "+", który idzie od aku.
Sposobem,żeby sprawdzić kostkę jest włączenie zapłonu i zetknięcie przy rozruszniku złącza konektorowego ze stałym "+", który idzie od aku.
dziękuje bardzo za podpowiedzi !!
a gdzie ta kostka jest?? w skrzynce bezpieczników ??? jaki numer ???
chciałbym ją sam wymienić....
kontrolki po włączeniu zapłonu świecą tak jak być powinno...
ale czasem jak już długo kręce i nie odpala to zgasną całkowicie...
nie bardzo rozumiem kwestię podłączenia rozrusznika na krótko...
do czego mam go podłączyć w rozruszniku dokładnie ??
pozdrawiam,
a gdzie ta kostka jest?? w skrzynce bezpieczników ??? jaki numer ???
chciałbym ją sam wymienić....
kontrolki po włączeniu zapłonu świecą tak jak być powinno...
ale czasem jak już długo kręce i nie odpala to zgasną całkowicie...
nie bardzo rozumiem kwestię podłączenia rozrusznika na krótko...
do czego mam go podłączyć w rozruszniku dokładnie ??
pozdrawiam,
'Goobie'
Wszystko wskazuje na kostkę stacyjki, tak właśnie się dzieję lub przekaźnik nr 3 (sterujący silnikiem i pompa paliwa) Polecam narpierw wymienić przekaźnik bo taniej i szybciej wymienić, koszt przekaźnika: zamiennik 25 oryginał w serwisie 43, jezeli nie przekaźnik to kostka stacyjki, zamiennik 10-12 zł ( nie polecam jak chcesz to ci za friko dam taką bo zamontowałem i kupiłem po miesiącu oryginał) oryginał 90 zł w serwisie. Ale stawiam na kostkę stacyjki.
pozdro
p.s. Przekaxnik można wyciągnąć, rozebrać sprawdzić czy luty się nie poprzepalały ewentualnie przelutować bez kupowania nowego i sprawdzic czy wszystko hula.
pozdro
p.s. Przekaxnik można wyciągnąć, rozebrać sprawdzić czy luty się nie poprzepalały ewentualnie przelutować bez kupowania nowego i sprawdzic czy wszystko hula.
witam ponownie,
dziękuje za podpowiedzi i oferowaną pomoc!
potrzebuje jeszcze inf. jak mam się dobrać do tej kostki stacyjki ???
czy jest ona gdzieś w kolumnie kierowniczej
czy w skrzynce bezpieczników (nie podjerzewam
Kolega pisze o przekaźniku nr 3 - to numeracja na samym przekaźniku czy muszę wyczytać ze schematu elektrycznego o który chodzi ??? (na samych przekaźnikach mam inne cyfry...)
jak już wszystko zlokalizuje postaram się wymienic jedno i drugie
- wierzcie mi, mam juz serdecznie dosc tych fochów mojego autka
pozdrawiam!
dziękuje za podpowiedzi i oferowaną pomoc!
potrzebuje jeszcze inf. jak mam się dobrać do tej kostki stacyjki ???
czy jest ona gdzieś w kolumnie kierowniczej
czy w skrzynce bezpieczników (nie podjerzewam
Kolega pisze o przekaźniku nr 3 - to numeracja na samym przekaźniku czy muszę wyczytać ze schematu elektrycznego o który chodzi ??? (na samych przekaźnikach mam inne cyfry...)
jak już wszystko zlokalizuje postaram się wymienic jedno i drugie
- wierzcie mi, mam juz serdecznie dosc tych fochów mojego autka
pozdrawiam!
'Goobie'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 243 gości