Chyba sie załamię remont?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 08:52
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Chyba sie załamię remont?
Witam.Wlasnie dzis wyrzygałem 1000 zl za skrzynie biegow+wymiana,tuleje tylnej belki+wymiana i takie *#cenzura#* jak skasowanie luzu na lozyskach tylnych i linka sprzegla.W drodze do domu zaczela mi migac kontrolka od smarowania. Olej zmienilem tydzien temu na Lotos 15w40 bo na takim auto jezdzilo.Filtr Filtron ale wczesniej byl jakis mniejszy i na klucz. Dodam ze dzis zaczelo byc slychac czwarta panewke a od poczatku jak go mam tluka sie regulatory zaworowe. Mechanik doradzil mi wymiane oleju i filtra na lepszy i moze sie cos uspokoi.Ewentualnie wlac jakiegos "doktora".Mowi mi ze regulatory Febi +wymiana to jakies 300zl a jesli poleca panewki+szlif walu+robota dodatkowo 500. Czy mial ktos taki przypadek i rzeczywiscie po wymianie oleju i filtra cos pomoglo? Ewentualnie jakie sa koszta zakupu silnika ABU (osprzet zostanie) i gdzie mozna taki silnik na slasku kupic? Pozdrawiam serdecznie. Adam
Co do zapalania się kontrolki, miałem to samo. Zawsze po odpaleniu samochodu kontrolka od smarowania gasła, a później zapalała się i znowu gasła. Po wymianie filtra wszystko się uspokoiło.
GOLF IV [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/279073.html][img]http://images.spritmonitor.de/279073_5.png[/img][/url]
GOLF III [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/190782.html][img]http://images.spritmonitor.de/190782_5.png[/img][/url]
GOLF III [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/190782.html][img]http://images.spritmonitor.de/190782_5.png[/img][/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 08:52
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
A czy wymiana tego nieszczesnego Lotosa na np. Elf Sri albo Mobil cos da? Czy wtedy ewentualnie moge zostawic nowy filtr oleju po zlaniu Lotosa czy znow trzeba ladowac nowy? Ten znajomy mechanior powiedzial ze jesli ta kontrolka swieci po wymianie filtra (powiedzialem ze mam kolegow na forum vw) i Wy mieliscie taki problem to cos jest na rzeczy. A co do panewki to mowil ze moze byc tak ze z racji wiekszego filtra spada cisnienie oleju i zbyt malo go idzie na ostatnia panewke. Dodam ze silnik ma 183000 km i jest to przebieg udokumentowany a moto doktor nie byl nigdy lany.Qrcze dzis sie wszystko wyjasni jednak boje sie najgorszego.Piszcie jesli macie jeszcze jakies pomysly bo bardzo cenie pomoc ludzi obeznanyh w temacie. Adamlukaszmik pisze:Co do zapalania się kontrolki, miałem to samo. Zawsze po odpaleniu samochodu kontrolka od smarowania gasła, a później zapalała się i znowu gasła. Po wymianie filtra wszystko się uspokoiło.
Zostaw olej jaki masz teraz w silniku, wymien filt bez spuszczania oleju na taki jak sugeruja koledzy i dolej ewentualnie oleju do odpowiedniego poziomu. POjezdzisz i zobaczysz jakie beda efekty.LordOmen pisze:A czy wymiana tego nieszczesnego Lotosa na np. Elf Sri albo Mobil cos da? Czy wtedy ewentualnie moge zostawic nowy filtr oleju po zlaniu Lotosa czy znow trzeba ladowac nowy? Ten znajomy mechanior powiedzial ze jesli ta kontrolka swieci po wymianie filtra (powiedzialem ze mam kolegow na forum vw) i Wy mieliscie taki problem to cos jest na rzeczy. A co do panewki to mowil ze moze byc tak ze z racji wiekszego filtra spada cisnienie oleju i zbyt malo go idzie na ostatnia panewke. Dodam ze silnik ma 183000 km i jest to przebieg udokumentowany a moto doktor nie byl nigdy lany.Qrcze dzis sie wszystko wyjasni jednak boje sie najgorszego.Piszcie jesli macie jeszcze jakies pomysly bo bardzo cenie pomoc ludzi obeznanyh w temacie. Adamlukaszmik pisze:Co do zapalania się kontrolki, miałem to samo. Zawsze po odpaleniu samochodu kontrolka od smarowania gasła, a później zapalała się i znowu gasła. Po wymianie filtra wszystko się uspokoiło.
witam
ja własnie jestem na etapie wymiany panewek gównych bo nagle spadło mi cisnienie w czasie jazdy nagle to znaczy na poczatku było 1,5 bara przy 2000 gdy kupiłem autko
po jakis 3 miesiacach zaczeła mi migac kontrolka i im cieplejszy silnik tym gorzej
wymieniałem filtr z filtrona na Knecht jak mi radzili potem olej na gestrzy a jezdziłem na 10w40 zmiana na 15w40 mobil , wymieniłem czujnik i co i nic niepomoglo
po jakims tygodni padła pompa oleju cisnieni be zgledu na obroty 0,1bar (zaworek na pompi przeciazeniowy ) koszt 420 zł nowa
i co i dalej nic im cieplej szy silnik tym gorzej mimo ze nic niesłychac zadnego klekotania jak jest zimny silnik a nie olej to ciśnienie 5bar im cieplejszy tym bardziej spada ciśnienie do 0,5bar
przyczyna lezy w panewkach głownych piersza panewka naskutek za małego sicnienia " wina starej pompy" troszeczke sie zarysowała a najgorzej wygladały dystancy pierwszej panewki z jednej strony zostały prawie całkiem zeszlifowane
okruch dostał sie do panewki i zarysował na szczescie wał niewymaga szlifowania i wymienie tylko same panewki głowne co kosztowac bedzie 120zł " po znajomosci normalnie 150 - 180 zł" panewki i dystanse bez robocizny ewentualnie przelece papierkiem "600 - 800 " czopy nawale
by usunac jak beda jakies ryski
w tej chwili szukam z jaka siła dokrecic sruby od wału jak ktos wie to prosze o podpowiec
mam 1,4 abd[youtube]
ja własnie jestem na etapie wymiany panewek gównych bo nagle spadło mi cisnienie w czasie jazdy nagle to znaczy na poczatku było 1,5 bara przy 2000 gdy kupiłem autko
po jakis 3 miesiacach zaczeła mi migac kontrolka i im cieplejszy silnik tym gorzej
wymieniałem filtr z filtrona na Knecht jak mi radzili potem olej na gestrzy a jezdziłem na 10w40 zmiana na 15w40 mobil , wymieniłem czujnik i co i nic niepomoglo
po jakims tygodni padła pompa oleju cisnieni be zgledu na obroty 0,1bar (zaworek na pompi przeciazeniowy ) koszt 420 zł nowa
i co i dalej nic im cieplej szy silnik tym gorzej mimo ze nic niesłychac zadnego klekotania jak jest zimny silnik a nie olej to ciśnienie 5bar im cieplejszy tym bardziej spada ciśnienie do 0,5bar
przyczyna lezy w panewkach głownych piersza panewka naskutek za małego sicnienia " wina starej pompy" troszeczke sie zarysowała a najgorzej wygladały dystancy pierwszej panewki z jednej strony zostały prawie całkiem zeszlifowane
okruch dostał sie do panewki i zarysował na szczescie wał niewymaga szlifowania i wymienie tylko same panewki głowne co kosztowac bedzie 120zł " po znajomosci normalnie 150 - 180 zł" panewki i dystanse bez robocizny ewentualnie przelece papierkiem "600 - 800 " czopy nawale
by usunac jak beda jakies ryski
w tej chwili szukam z jaka siła dokrecic sruby od wału jak ktos wie to prosze o podpowiec
mam 1,4 abd[youtube]
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 14:14 przez oli1980, łącznie zmieniany 3 razy.
- davidoff82
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: czw cze 29, 2006 18:00
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI
- Silnik: Awx
- Kontakt:
Napewno mozna kupic w BCS w Sosnowcu ul. Mikołajczyka , kupowałem u nich do Marei, wszystkie motory legalne shamowane, wszystkie wykresy ekspertyzy pełen profesjonalizm.LordOmen pisze:Ewentualnie jakie sa koszta zakupu silnika ABU (osprzet zostanie) i gdzie mozna taki silnik na slasku kupic?
www.silniki.com.pl
Szukaj dalej przyczyn, ja ostatnio tez mialem klopoty z motorek i okazało sie ze wydatek niewielki i nawet motor nie wyciagany.
Pozdro i powodzenia
Lepiej mieć Parkinsona i troche powylewać,
Niż Alzheimera i zapomnieć wypić...
Niż Alzheimera i zapomnieć wypić...
-
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: sob cze 16, 2007 08:52
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Ok.Wlasnie wrocilem od mechanika.Po zmianie filtra na oryginalny problem ze smarowaniem nie znika. Panewka dalej daje sie we znaki a kontrolka miga jak migala.Teraz pytanie: czy jestem w stanie sam wyremontowac motor (mam wzgledne pojecie i jestem dokladny) z pomoca np. serwisowki? Czy oplaca sie remontowac silnik czy lepiej wymienic na inny? Ile moze kosztowac remont (material) jesli powiedzmy beda to panewki,szlif walu, regulatory zaworowe? Ostatnie pytanie: czy ktos jezdzi na takim silniku a jesli tak to ile to moze wytrzymac? Pozdrawiam.Adam
- davidoff82
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: czw cze 29, 2006 18:00
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI
- Silnik: Awx
- Kontakt:
dojeżdzilem dwa motory z podobnymi objawami:LordOmen pisze: czy ktos jezdzi na takim silniku a jesli tak to ile to moze wytrzymac? Pozdrawiam.Adam
Polonez wytrzymal 8 tysiecy km
Fiat Marea 1,6 16V 40 tysiecy i wyminilem motor ale chodzil dalej
Lepiej mieć Parkinsona i troche powylewać,
Niż Alzheimera i zapomnieć wypić...
Niż Alzheimera i zapomnieć wypić...
Ja jeździłem na ABD 4 lata jak go kupiłem miał 160kkm, a jak sprzedawałem to ponad 230kkm. Autko było zagazowane. Co jak co, ale silnik to był zdrowiutki. Olej wymieniałem co 6 tys. (Olej OPEL 10W/40), wraz z filtrem (Filtron OP616). Przy wymianie lałem oleju max. stanu i do następnej wymiany był spokój. Przy ok. 6 tys. od wymiany poziom oleju obniżał się do połowy stanu. Dodam tylko, że odrobinę było słychać popychacze hydr., ale tylko po odpaleniu, później było cicho. Autko sprzedałem znajomemu i jeździ nim nadal, teraz ma ok. 250kkm i nie narzeka.
Ostatnio zmieniony czw sie 02, 2007 23:33 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 280 gości