Źle założyłem uszczelkę pod pokrywą zaworów?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Źle założyłem uszczelkę pod pokrywą zaworów?
Witam!
Podjąłem sie kilka dni temu samodzielnej wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów. Postępowałem zgodnie z instrukcjami z tego forum. Uszczelka jest firmy AJUSA (60zł), gumowa, w zestawie z 6 małymi uszczelkami pod śruby na pokrywie. Małe uszczelki poszly w miejsce starych, nowa uszczelka została położona na suchą, wyczyszczoną benzyną ekstrakcyjną powierzchnię. Położyłem BEZ silikonu. Po 120 kilometrach jeszcze troche dokrecilem "Do oporu" sruby. Zauwazylem juz nastepnego dnia niewielka plame w garazu. Sprawdzilem skad sie bierze ten olej i okazuje sie ze o ile przed wymiana lało sie troszke z przodu pokrywy, to teraz leje sie i to obficie z tyłu, od strony sprężarki. Co robić? Kupić znowu nową uszczelkę i jechac do mechanika z prawdziwego zdarzenia?
Podjąłem sie kilka dni temu samodzielnej wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów. Postępowałem zgodnie z instrukcjami z tego forum. Uszczelka jest firmy AJUSA (60zł), gumowa, w zestawie z 6 małymi uszczelkami pod śruby na pokrywie. Małe uszczelki poszly w miejsce starych, nowa uszczelka została położona na suchą, wyczyszczoną benzyną ekstrakcyjną powierzchnię. Położyłem BEZ silikonu. Po 120 kilometrach jeszcze troche dokrecilem "Do oporu" sruby. Zauwazylem juz nastepnego dnia niewielka plame w garazu. Sprawdzilem skad sie bierze ten olej i okazuje sie ze o ile przed wymiana lało sie troszke z przodu pokrywy, to teraz leje sie i to obficie z tyłu, od strony sprężarki. Co robić? Kupić znowu nową uszczelkę i jechac do mechanika z prawdziwego zdarzenia?
Ostatnio zmieniony pn lip 16, 2007 15:55 przez Yanooo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 118
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Cieszyn/Żory/ Bielsko
- Kontakt:
Yanooo,
Mozesz mieć krzywy dekiel od pokrywy zaworow, albo góre glowicy nie zauwazalna dla oka... Jedynie najtanszym kosztem sprubować położyc na silikonie...
Miałem kiedyś taki problem w starym vw jetta, dopiero jak polozylem silikon to przestalo ciec, a tak co przykrecilem to gdzie indziej cieklo
Mozesz mieć krzywy dekiel od pokrywy zaworow, albo góre glowicy nie zauwazalna dla oka... Jedynie najtanszym kosztem sprubować położyc na silikonie...
Miałem kiedyś taki problem w starym vw jetta, dopiero jak polozylem silikon to przestalo ciec, a tak co przykrecilem to gdzie indziej cieklo
100% syntetyczny olej Royal Purple [url]http://royalparts.pl/5w40/24-royal-purple-5w40-synerlec.html[/url]
Moje podejrzenia idą własnie w stronę krzywego dekla bo "na odwrót" się uszczelki nie da zalozyć. Jaki silikon polecacie? Wiem ze odporny na temperature i olej, ale jakis konkretny?
Może coś takiego: http://www.allegro.pl/item213403469_sil ... zarny.html
I jeszcze pytanie czy tą raz założoną uszczelkę można po rozkręceniu i zdjęciu pokrywy, założyć ponownie na silikonie czy kupić nową?
Może coś takiego: http://www.allegro.pl/item213403469_sil ... zarny.html
I jeszcze pytanie czy tą raz założoną uszczelkę można po rozkręceniu i zdjęciu pokrywy, założyć ponownie na silikonie czy kupić nową?
Ostatnio zmieniony pn lip 16, 2007 15:56 przez Yanooo, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 118
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Cieszyn/Żory/ Bielsko
- Kontakt:
Yanooo,
ten silikon jest wporzadku, uzywamy go czsami (jak braknie nam tuby) na warsztacie i narazie nie bylo problemu... Nie zebysmy heniowali ale nie ktorzy chca na silikonie, czasami krzywe dekle i juz nic nie zrobisz...
Tylko jakis drogi, mogę Ci zalatiwc za 8zl taka tubke+koszt wysylki
Mozesz sprubowac na tej starej uszczelce, nie masz nic do stracenia jedynie troche silikonu a moze akurat bedzie sie cos dalo jeszcze z niej zrobic.
ten silikon jest wporzadku, uzywamy go czsami (jak braknie nam tuby) na warsztacie i narazie nie bylo problemu... Nie zebysmy heniowali ale nie ktorzy chca na silikonie, czasami krzywe dekle i juz nic nie zrobisz...
Tylko jakis drogi, mogę Ci zalatiwc za 8zl taka tubke+koszt wysylki
Mozesz sprubowac na tej starej uszczelce, nie masz nic do stracenia jedynie troche silikonu a moze akurat bedzie sie cos dalo jeszcze z niej zrobic.
100% syntetyczny olej Royal Purple [url]http://royalparts.pl/5w40/24-royal-purple-5w40-synerlec.html[/url]
Powiem Wam że przy starych silnikach gdy dokładnie nie wiadomo jak prosta jest ta pokrywa lepiej zrobić porządnym silikonem, ja uszczelniałem oryginalnym silikonem VAG (VW, Audi, Seat, Skoda) zarówno miskę olejową jak i pokrywę zaworów i mowie Wam że to jest najlepszy i najtańszy sposób, ja co prawda robiłem to w BMW, ale silniczek mam teraz suchutki, zero wycieków
To normalne u mnie wymieniłęm 2 Ajusy i dalej było to samo, kupiłem nową i silikon dedykowany do VW- z tego co wiem to w Mk IV TDI wszystko sie robi na silikon i taki kupiłem, wczesniej był inny i ciekło ( widocznie VW w MK IV zmieniło technologię ). Koniecznie silikon musi byc bezoctowy przeznaczony do uszczelnienia elementów silnika a nie zwykły wysokotemperaturowy-ten sie rozpuszcza pod wpływem oleju i zapycha smok olejowy a tego ci nie zycze. Zdjełem pokrywe wszystko umyłem denaturatem - pamiętaj dobrze oczyśc otwory do mocowania uszczelki w lewym rogu głowicy- najlepiej patyczkiem do uszu i np. denaturatem, potem lekko wszystko zamtowiłem papierem ściernym, tak samo pokrywe od wewnetrznej strony tam gdzie bedzie uszczelka. Nałożyłem silikon na górną cześc i na pokrywe ( dokłądnie wszystkie powierzchnie a szczególnie wszystkie rogi i lewe i prawe wyżłobienie na kółko- tak samo na pokrywie), odczekałałem 10 min jak podaje producent silikonu nałożyłem usczelkę i pokrywe i zakreciłęm do końca- tu nie przeciagniesz uszczelki bo sa ograniczniki na śrubach i trzeba dokrecić je do końca. Potem nie odpalałem tylko zostawiłem auto na 12h żeby silikon się utwardził. Rano już było Przejechałem juz 3 tys km i jest Duzy błąd to tez ten ze jedzie sie zaraz po założeniu silikonu, ja zostawiłęm na noc nie odpalając autka i łądnie zastygł- i masz pewnośc ze nie pójdzie silikon z olejem do miski.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Źle założyłem uszczelkę pod pokrywą zaworów?
to uważaj żebyś tych śrub nie ukręcił bo narobisz sobie kłopotówYanooo pisze:jeszcze troche dokrecilem "Do oporu" sruby.
ale i to da sie naprawić jak gwint pójdzie w mostku lub śruba pęknie
zdejmij pokrywę, możesz ją dookoła na rancie lekko opukać gumowymYanooo pisze:Co robić?
młotkiem, i uszczelkę położyć na silikon tak jak napisał PinkFloyd
a silikonik wysokoteperaturowy koloru grafitowego lub szarego i czerwonego
w niewielkiej tubce ale wystarczającej ilości możesz kupić na stacji Orlenu za 11zł
jest to sprawdzone i działa i nie cieknie
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- MAREK ZIELINSKI
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pn sie 20, 2007 02:18
- Lokalizacja: GDYNIA
ZAPEWNIAM CIE DROGI TOWARZYSZU ZE JEZELI DOKLADNIE WYCZYSCISZ WPUST I BRZEGI PREPARATEM DO CZYSZCZENIA SILNIKA A USZCZELKE BENZYNOM EKSTRAKCYJNOM I POSMARUJESZ BRZEGI/WPUSTY NA POKRYWIE/BLOKU SILIKONEM W TUBCE Z LOGIEM VW/AUDO/SKODA/SEAT I OCZYWISCIE UWAZAJAC ZEBY NIE DAC ZA DUZO SILIKONU NO I PAMIENTAC TRZEBA ZEBY OCZYWISCIE PRZECZEKAC ZE DWIE GODZINKI AZ SILIKON WYSCHNIE SCIONC NADMIAR I MOZNA SMIGAC I NIC NIE BENDZIE CIEKLO JAK DOBRZE ZROBISZ W OBECNYCH VW TECHNOLOGIA PRODUCENTA NAKAZUJE NP MISKE OLEJOWA Z BLOKIEM USZCZELNIAC SILIKONEM CORAZ WIECEJ SILIKONU W NOWYCH ALTACH JEST TAKZE NIE MA PROBLEMU A CO SRUB TO PANOWIE NIE DRUTUJMY NIE ZADNE DO OPORU NIE DO OPORU TYLKO PO TO JEST TAM USTALONA LICZBA SRUB W ODPOWIEDNIEJ ODLEGLOSCI OD SIEBIE ZEBY BYLY ONE DOKRENCANE ODPOWIEDNIMI MOMENTAMI ABY MOMENTY SCISKAJACE USZCZELNIENIE BYLY ODPOWIEDNIO ROZLOZONE I NIE POWODOWALY ZADNYCH NAPREZEN BLOKU LUB POKRYWY PODCZAS PRACY CIEPLNEJ MATERIALU JAK KTOS PISZE ZE MA KRZYWA POKRYWE TO NA 99% DLATEGO BO JAKIS PAN MAJSTER HENIO SIERSCIUCH CO SIE SPIESZYL DO DOMU NA ZUPE GRZYBOWA KRECIL KAZDA SRUBE DO OPORU NA WYCZUCIE PO TO PRODUCENT WYMYSLIL WSZELAKIE PARAMETRY PODCZAS NAPRAWY WG TECHNOLOGII PRODUCENTA ZEBY SIE ICH TRZYMAC CO ZAGWARANTUJE TRWALOSC SILNIKA I BRAK PLAM OD WSZELAKICH PLYNOW EKSPLOATACYJNYCH POD SAMOCHODEM POZDRAWIAM MAREK Z GDYNI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 58 gości