Czy warto podniesc cisnienie doladowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Czy warto podniesc cisnienie doladowania

Post autor: damian-ppp » czw lip 12, 2007 11:18

Witam wszystkich!

Ostatnio coraz częściej zastanawiam się nad podniesieniem ciśnienia doładowania w moim aaz :food: I mam potanie czy samo podniesienie ciśnienia coś da, czy może wręcz zaszkodzi? Czytałem wiele o tym na forum, wiem co i jak podkręcić, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi czy samo podniesienie ciśnienia coś da... Chciałbym zwiększyć mu trochę moc, głównie chodzi o wyprzedanie na trasie, czy po prostu czasem chce się szybciej odskoczyć :cool: Ale jednocześnie nie chcę żeby kopcił :otepienie: nie chcę zostawiać za sobą chmury dymu...
Ostatnio zmieniony czw lip 12, 2007 11:20 przez damian-ppp, łącznie zmieniany 1 raz.


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » czw lip 12, 2007 11:50

jeśli dodasz mu powietrza to wypadałoby proporcjonalnie dolać beny,smym podniesieniem ciśnienia coś tam zdziałasz,ale na samym powietrzu silnik nie jeździ :bigok: a kopcił będzie Ci wtedy jak przesadzisz z paliwkiem :satan:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lip 12, 2007 11:52

andrew19_86 pisze:dolać beny
dolać ropy :bigok: ;)
andrew19_86 pisze:,ale na samym powietrzu silnik nie jeździ :bigok: a kopcił będzie Ci wtedy jak przesadzisz z paliwkiem :satan:
dokładnie ....... daj mu troszkę więcej paliwa i zwiększ ciśnienie
Ostatnio zmieniony czw lip 12, 2007 11:52 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Post autor: damian-ppp » czw lip 12, 2007 12:02

Jaką moc mogę zyskać przez taką regulacje? :food: Macie może jakieś teoretyczne ustawienia np 3 mm pręt od turbo i 0,5 obrotu dawka paliwa na pompie? Chodzi mi o takie ustawienie od których mógłbym zacząć dokładne dostrajanie, żeby na czymś bazować... I czy można podnieść trochę ciśnienie bez wskaźnika boost? Np o 3 mm skrócić bolec? Ok rozumiem :okej: A co mi da samo ciśnienie?


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lip 12, 2007 12:06

skontaktuj się z zaprzalem :hmm:



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » czw lip 12, 2007 12:23

Jeśli chcesz podnosić ciśnienie to najpierw załatw sobie czyjnik ciśnienia , bo na oko to więcej szkody niz pożytku sobie takim ustawianiem zrobisz. A jeśli chodzi o ustawienia dawki to ustawiasz na oko. Dajesz trochę większą dawkę, np o 1/4 obrotu śruby , zmniejszasz obroty śrubą jałowych obrotów. Jedziesz i patrzysz czy nie dymi na czarno podczas jazdy. Jak dymi to dodajesz trochę ciśnienia na turbo i td. Jak zabardzo dymi mimo zwiększonego ciśnienia turbiny to dajesz mniejszą dawkę i zwiększasz obroty jałowe i testujesz....


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw lip 12, 2007 12:33

moc bierze sie z paliwa nie z powietrza (ale na pewno nie z
andrew19_86 pisze:beny
:) )

wpisz w wyszukiwarke wyrazenie "LDA" i przeczytaj moj temat o tym mechanizmie, podkrec lekko dawke paliwa, kup wskaznik doladowania i lekko rusz cisneineim

Jakie w ogole masz turbo?
Co do spalania to nie powinienes sie obawiac, przy normalnej jezdzie powinno nawet lekko spasc


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Post autor: damian-ppp » czw lip 12, 2007 12:57

Ok dzięki! Czy wskaźnik doładowania trzeba mieć zawsze, czy można tylko go założyć do regulacji, ustawienia silnika, a później zdjąć? Aha czy gdyby udało mi się załatwić bolec od 1,6 TD i gdybym go założył, to musiałbym ustawiać pompe? Rozumiem, że jak założe tan bolec, silnik będzie się szybciej wkręcał?


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw lip 12, 2007 12:59

poczytaj dokladnie, wszystko tam masz napisane. Dobry bolec powoduje, ze bedziesz mial wieksza dawke po pojawieniu sie cisnieneia doladowania

wskaznika niby nei trzeba ale tez nie zaszkodzi, zawsze wiadomo co sie dzieje z motorem


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Post autor: damian-ppp » czw lip 12, 2007 13:08

Dlaczego nie kładli takich bolcy do AAZ? Chemu tak zdławili ten silnik?


Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » czw lip 12, 2007 13:13

zaprzal pisze:moc bierze sie z paliwa nie z powietrza (ale na pewno nie z
andrew19_86 napisał/a:
beny
:) )
nie czepiajcie sie :kac: :piwka:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw lip 12, 2007 13:29

damian-ppp pisze:Dlaczego nie kładli takich bolcy do AAZ? Chemu tak zdławili ten silnik?
nie wiadomo


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw lip 12, 2007 13:33

Ja myślę, żeby ludzie chcieli kupować TDI 90KM a nie TD.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lip 12, 2007 13:36

BENITO pisze:Ja myślę, żeby ludzie chcieli kupować TDI 90KM a nie TD
a co to ma do rzeczy :P , TDI było dużo droższe niż TD , poza tym silniki 1z były nowością w MKIII , więc nie wszyscy się pewnie do kupna TDI zabierali ...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości