ostro grające zawory

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
roae
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt cze 29, 2007 10:49
Lokalizacja: VrocłaW
Kontakt:

ostro grające zawory

Post autor: roae » pt cze 29, 2007 10:59

grają zawory gdy silnik jest mocno obciążony czyli np. gdy mam niskie obr. ok. 2500 i załanczam 3 bieg dodaje gazu i zaczyna się koncert auto wtedy chodzi jak ciągnik a gdy dojdzie do ok 4 tyś. przestają jak jest zimny nie grają dopiero jak się rozgrzeje silnik 2E narazie mam wlany mineralny ale czy to wina oleju zapłon ustawiany



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt cze 29, 2007 12:07

roae pisze:grają zawory gdy silnik jest mocno obciążony czyli np. gdy mam niskie obr. ok. 2500 i załanczam 3 bieg dodaje gazu i zaczyna się koncert auto wtedy chodzi jak ciągnik a gdy dojdzie do ok 4 tyś. przestają jak jest zimny nie grają dopiero jak się rozgrzeje silnik 2E narazie mam wlany mineralny ale czy to wina oleju zapłon ustawiany
Bardziej to wygląda na źle ustawiony zapłon - za wczesny.



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pt cze 29, 2007 12:58

napewno zawory , a nie panewki??



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » pt cze 29, 2007 13:35

a mi to wyglada na spalanie stukowe

zawory i panewkiklepały by cały czas


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pt cze 29, 2007 14:12

jozekrjrj pisze:a mi to wyglada na spalanie stukowe

zawory i panewkiklepały by cały czas
możliwe ale jeździłem autem z wywalonymi panewkami i tylko w górnej połowie obrotów grechotały



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pt cze 29, 2007 14:23

bodzio_j pisze:Bardziej to wygląda na źle ustawiony zapłon - za wczesny
Dokładnie. Miałem identyczne objawy. Po ustawieniu zapłonu na oscyloskopie jest git. Wcześniej był faktycznie zawczesny.



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » pt cze 29, 2007 17:18

Matador, mozliwe ze Ty dopiero słyszałes


duzo osob jest w stanie stwierdzic ze panewki sa do wymiany zanim jeszcze bedzie je słychac


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pt cze 29, 2007 17:31

jozekrjrj pisze:duzo osob jest w stanie stwierdzic ze panewki sa do wymiany zanim jeszcze bedzie je słychac
no ale co to wnosi? :grin:
ja tylko stwierdziłem ,że było je słychać podczaj jazdy w górnym zakresie obrotów ,przy obrotach do 2500 poprostu nie było to odczuwalne :bigok:



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » pt cze 29, 2007 19:02

raczej nie będzie to wina zapłonu bo w silniku masz czujnik spalania stukowego który w razie jego powstania ustawia zapłon tak aby spalanie stukowe nie występowało... ale sprawdzić ustawienia zapłonu nie zaszkodzi


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » pt cze 29, 2007 19:26

z tym czujnikiem to roznie bywa

zalej dobrego paliwa 98 albo pokus sie o zatankowanie v-power 99+ i sprawdz zapłon jak przestanie to masz zagadke rozwiazana


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 29, 2007 21:12

Bąku pisze:raczej nie będzie to wina zapłonu bo w silniku masz czujnik spalania stukowego który w razie jego powstania ustawia zapłon tak aby spalanie stukowe nie występowało... ale sprawdzić ustawienia zapłonu nie zaszkodzi
zgadzam się w pelni. Na zachodzie modne jest przyśpieszanie zapłonu w 2E, w GTI żonki był ustawiony na -20 stopni i żadnego spalania stukowego nie było. Roae boję się że to panewki, nagrałbyś ten dźwięk czymś to można by więcej powiedzieć. A gdyby czujnik spalnia stukowego był padnięty to auto byłoby słabe jak licho - (tryb awaryjny). Można by jeszcze oprócz zapłonu sprawdzić ustawienie paska rozrządu czy się ktoś nie machnął.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości