Jaki olej do skrzyni w 1.4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

daniel21kh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 22, 2006 19:05
Lokalizacja: Śląsk

Jaki olej do skrzyni w 1.4

Post autor: daniel21kh » pn cze 25, 2007 20:50

witam .Jaki olej kupić do skrzyni biegów do golfa 3 1.4 AEX, i ile wchodzi tam tego oleju?
Ostatnio zmieniony sob mar 15, 2008 11:42 przez daniel21kh, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 25, 2007 20:53

daniel21kh pisze:Jaki olej kupić do skrzyni biegów do golfa 3 1.4 AEX,
w automacie sie wymienia a w manualnej skrzynce nie !!!



daniel21kh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 22, 2006 19:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: daniel21kh » pn cze 25, 2007 21:08

ale zaszkodzi wymienić? będe robił sprzęgło,wymieniał rozrząd co szkodzi?



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pn cze 25, 2007 21:17

daniel21kh pisze:Jaki olej kupić do skrzyni biegów
75W 90. Ok. 3 litrów powinno wystarczyć. Możesz wymienić nawet skrzynię na nową tyle ze tak jak dziejo pisał, nie musisz... ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » pn cze 25, 2007 21:34

Nie zaszkodzi wymienic
ja odrazu wszystko wymienialem dla swietego spokoju

olej
Synthetic Sae 75w - 90 z jakies 2l wchodzi do skrzyni jesli dobrze pamietam


posłużę Vagiem

daniel21kh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 22, 2006 19:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: daniel21kh » wt cze 26, 2007 16:25

ile w końcu wchodzi?konkretnie prosze!



Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » wt cze 26, 2007 18:54

2l ci starczy i bedziesz mial jeszcze na dolewke wrazie W


posłużę Vagiem

Awatar użytkownika
pilu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw maja 05, 2005 20:34
Lokalizacja: Blisko Pszczyny i Tychów
Kontakt:

Post autor: pilu » wt cze 26, 2007 22:37

ja bym nie wymienial oleju w skrzyni...zobacz tylko jak odkrecisz korek do uzupelniania czy masz wystarczajaco oleju i czy jest w miare czysty jak wszystko bedzie ok to szkoda Twoich pieniedzy
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2007 22:39 przez pilu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » śr cze 27, 2007 06:13

ja placilem okolo 100 zł za 2 litry


posłużę Vagiem

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr cze 27, 2007 06:41

daniel21kh, ty możesz mieć skrzynie cck do niej wchodzi3,1 l oleju,jak juz wspomniał dziejo producent nie przewiduje wymiany



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » śr cze 27, 2007 10:56

masz skrzynie biegów o oznaczeniu 085 wchodzi do niej 3.1litra oleju o specyfikacji 75W90 śmiało wymieniaj nic się nie stanie ja tez po zakupie swojego golfa wymieniałem olej w skrzyni chociaż faktem jest producent wymiany nie przewiduje tylko uzupełnianie w razie ubytku


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » śr cze 27, 2007 16:21

w moim przypadku po wymianie oleju byla znaczna roznica odczowalna w przelanczaniu biegu.

a przed wymiana alej bym zalany do max


posłużę Vagiem

Awatar użytkownika
wojtek98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lip 12, 2006 18:54
Lokalizacja: Dolnyslask-Nord / Milicz
Kontakt:

Post autor: wojtek98 » śr cze 27, 2007 22:50

Kolega niedawno zmienil skrzynie w GTI , stara sie rozsypala :panna:

W tej wymienionej biegi wchodzily ciezko z oporami , kupil olej i wymiennil na nowy roznica niebo-ziemia teraz przelacza sie lekko i precyzyjnie .

Przedtem 5-ego biegu szukal :D


Niema jak to stary dobry VW !

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw cze 28, 2007 16:16

Na pytanie, czy pamiętasz o wymianie oleju, większość kierowców odpowie, że tak, mając na myśli olej w silniku. Zagadnięci o wymianę oleju w skrzyni biegów raczej nie będą potrafili wskazać jej terminu. A olej w skrzyni pełni tak samo ważną funkcję, jak w silniku.

Wymiana oleju w skrzyni biegów często umyka naszej uwadze, ponieważ nawet w starszych autach przebiegi między wymianami są dość długie. Natomiast w większości obecnie produkowanych samochodów oleju w skrzyniach mechanicznych nie trzeba wymieniać podczas całego okresu eksploatacji. Zupełnie inaczej wygląda to w przekładniach automatycznych. Wymiany oleju w skrzyni biegów warto dokonać wraz z wymianą oleju silnikowego. W przypadku najpopularniejszych przekładni manualnych wymaga ona bowiem wejścia pod pojazd. Praktycznie we wszystkich takich skrzyniach należy okresowo wymieniać olej. Częstotliwość jest bardzo różna: od 40 do 120 tys. km.

Niezależnie, jaką skrzynię mamy w samochodzie, trzeba okresowo sprawdzać poziom oleju. Najlepiej podczas wymiany oleju w silniku, gdyż w ręcznych skrzyniach poziom oleju można sprawdzić dopiero po wejściu pod pojazd. Olej, przy prawidłowym poziomie, powinien sięgać korka wlewowego. Korek ten jest łatwo znaleźć, gdyż spośród wielu śrub wyróżnia się wielkością (średnica około 15 - 20 mm). Natomiast w przekładniach automatycznych poziom oleju sprawdza się szabelką, praktycznie taką samą jak ta służąca do pomiaru poziomu oleju w silniku. Poziom w automatach sprawdza się w różny sposób. W niektórych autach przy zimnej skrzyni, w innych przy nagrzanej, a w jeszcze innych przy pracującym silniku.

Do skrzyń biegów stosuje się oleje przekładniowe, które podzielone są wg klasyfikacji jakościowej i lepkościowej. Wg klasyfikacji API oleje przekładniowe oznacza się literami GL i cyfrą od jeden do sześć. Im wyższa cyfra tym olej może pracować w trudniejszych warunkach. Klasyfikacja lepkościowa informuje nas, w jakich temperaturach olej może pracować. Obecnie stosuje się oleje wielosezonowe i w naszej strefie klimatycznej zaleca się 75W/90 lub 80W/90. Jednak niektórzy producenci nakazują wlewać do skrzyni biegów olej silnikowy (np. wszystkie modele Hondy sprzed kilku lat). Zastosowanie zbyt gęstego, rzadkiego lub innego rodzaju oleju może spowodować pogorszenie zmiany biegów lub szybkie zużycie skrzyni.

Automatyczne skrzynie biegów wymagają oleju typu ATF, który dodatkowo musi odpowiadać specyfikacjom i normom producenta pojazdu. Zastosowanie złego oleju będzie mieć opłakane skutki.

Przy wymianie oleju należy pamiętać, że niektóre korki spustowe wyposażone są w magnes, który należy dokładnie oczyścić. Do wlewania oleju potrzebna jest duża strzykawka. Średnio do skrzyni biegów w aucie przednionapędowym wlewa się ok. 2 l oleju. Natomiast w większości przekładni automatycznych olej wlewa się przez bagnet do sprawdzania poziomu. Należy pamiętać, że w automacie wymienia się tylko około 40 proc. oleju, jaki znajduje się w skrzyni, ponieważ reszta pozostaje w magistrali.
Autor: Grzegorz Burda
Ostatnio zmieniony czw cze 28, 2007 16:17 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 296 gości