Ktory silnik lepszy na mody: 110 czy 116PS?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ktory silnik lepszy na mody: 110 czy 116PS?
Witam wszystkich zmotoryzowanych maniakow marki VW.Chciałem się przywitac. Jestem tutaj nowy i bardzo prosze o wyrozumiałość. Mianowicie od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem kupna Golfika MKIV z roczników 99-01. Moje pytanie to ktory silnik jest bardziej podatny na modyfikacje typu np ChipTuning silnik VP 110KM czy moze PD 116KM.
Mysle ze nei od razu stosowalbym chiptuning ale chce sie dobrze zoriętowac co jest lepsze.
Prosze o rady i sugestie Przepraszam jesli umieslilem temat w zlym dziale.Pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek odpowedzi.
Mysle ze nei od razu stosowalbym chiptuning ale chce sie dobrze zoriętowac co jest lepsze.
Prosze o rady i sugestie Przepraszam jesli umieslilem temat w zlym dziale.Pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek odpowedzi.
Ostatnio zmieniony czw maja 31, 2007 12:38 przez TDI_POWER, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wujek Sibula
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: czw lut 15, 2007 01:36
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontakt:
silnik pd ma lepszy moment i lepiej przyspiesza na nizszych obrotach. silniki 110vp i 115pd mniej wiecej sa podobne w chipsie max 170kucy, silnik 130pd okolo 200kucy ale ciezko znalezc malo bity i z niskim rzeczywistym przebiegiem i jest bardzo drogi
silnik 100pd (105k) to nie wiem niech sie inni wypowiedza.
wszystkie sa trwale.
silnik 100pd (105k) to nie wiem niech sie inni wypowiedza.
wszystkie sa trwale.
Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa
TDI_POWER, wiesz zalezy jeszcze jak bedzies zo niego dbal.. bo kazdy mozna zarznac...
ja mam 115pd podkreconego do 143,5km i w planach mam wykrecenie jego do ok. 165km, narazie nie mialem zanego problemu z motorkiem... olej musi byc do popowtryskiwaczy i trzeba dbac o turbinke... przed cisnieciem musi byc rozgrzany silnik a po trzeba odczekac kolo minutki aby wszystko sobie odpoczelo:)
ja mam 115pd podkreconego do 143,5km i w planach mam wykrecenie jego do ok. 165km, narazie nie mialem zanego problemu z motorkiem... olej musi byc do popowtryskiwaczy i trzeba dbac o turbinke... przed cisnieciem musi byc rozgrzany silnik a po trzeba odczekac kolo minutki aby wszystko sobie odpoczelo:)
PD 115 to piewsze pompowtryski. Maja choroby wieku dziecego. Np blok jest od VP jak i czesci ukladu korbowo-tlokowego co przy duzym momencie z samego dolu nawet na serii powoduje ze legendarna trwalosc TDI troche tu nie pasuje.
Co nie oznacza ze to zle motory. Po prostu stare dobre tdi (1.9) to motory robione na grube setki tysiecy km i 100tys w ta czy w ta to raczej bez znaczenia
Generalnie do tuningu lepszy jest PD bo wiecej samym chipsem mozna uzyskac. Pozatym moment naprawde konkretny i fajnie sie w miescie jezdzi. Na trasie natomiast chyba VP gora bo mozna wyzej krecic (jak benzyne).
PD sa bardziej czule na jakosc paliwa, olej musi miec odpowiednie normy (cena) i jak cos Ci jebnie to koszta wieksze niz w przypadku VP.
Patrz nie na rodzaj motoru a na stan techniczny, mialem kilka dni temu 115KM w Passacie ... silnik tragedia. Jedna pompka umarla (juz wymieniona w niemczech) przedmuchy na odmie takie ze szok. Patrze 200tys km na liczniku ale kierownica cos przyzarta. Wiec sie pytam czy przebieg grzebany odp: "Nie no co ty auto znajomy sciagal i wogule"
Patrze w Vaga a tam 380tys km:D....wlasiciel doznal szoku.
Wiec stan techniczny i realny przebieg sie liczy. A co pod maska to w drugiej kolejnosci
Co nie oznacza ze to zle motory. Po prostu stare dobre tdi (1.9) to motory robione na grube setki tysiecy km i 100tys w ta czy w ta to raczej bez znaczenia
Generalnie do tuningu lepszy jest PD bo wiecej samym chipsem mozna uzyskac. Pozatym moment naprawde konkretny i fajnie sie w miescie jezdzi. Na trasie natomiast chyba VP gora bo mozna wyzej krecic (jak benzyne).
PD sa bardziej czule na jakosc paliwa, olej musi miec odpowiednie normy (cena) i jak cos Ci jebnie to koszta wieksze niz w przypadku VP.
Patrz nie na rodzaj motoru a na stan techniczny, mialem kilka dni temu 115KM w Passacie ... silnik tragedia. Jedna pompka umarla (juz wymieniona w niemczech) przedmuchy na odmie takie ze szok. Patrze 200tys km na liczniku ale kierownica cos przyzarta. Wiec sie pytam czy przebieg grzebany odp: "Nie no co ty auto znajomy sciagal i wogule"
Patrze w Vaga a tam 380tys km:D....wlasiciel doznal szoku.
Wiec stan techniczny i realny przebieg sie liczy. A co pod maska to w drugiej kolejnosci
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 633
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Kontakt:
rob555 pisze:PD 115 to piewsze pompowtryski. Maja choroby wieku dziecego. Np blok jest od VP jak i czesci ukladu korbowo-tlokowego co przy duzym momencie z samego dolu nawet na serii powoduje ze legendarna trwalosc TDI troche tu nie pasuje.
Co nie oznacza ze to zle motory. Po prostu stare dobre tdi (1.9) to motory robione na grube setki tysiecy km i 100tys w ta czy w ta to raczej bez znaczenia
Generalnie do tuningu lepszy jest PD bo wiecej samym chipsem mozna uzyskac. Pozatym moment naprawde konkretny i fajnie sie w miescie jezdzi. Na trasie natomiast chyba VP gora bo mozna wyzej krecic (jak benzyne).
PD sa bardziej czule na jakosc paliwa, olej musi miec odpowiednie normy (cena) i jak cos Ci jebnie to koszta wieksze niz w przypadku VP.
Patrz nie na rodzaj motoru a na stan techniczny, mialem kilka dni temu 115KM w Passacie ... silnik tragedia. Jedna pompka umarla (juz wymieniona w niemczech) przedmuchy na odmie takie ze szok. Patrze 200tys km na liczniku ale kierownica cos przyzarta. Wiec sie pytam czy przebieg grzebany odp: "Nie no co ty auto znajomy sciagal i wogule"
Patrze w Vaga a tam 380tys km:D....wlasiciel doznal szoku.
Wiec stan techniczny i realny przebieg sie liczy. A co pod maska to w drugiej kolejnosci
tutaj sie z Tobą zgodzę..odmy w poca sie od przebiegu rzędu 300tys. Ostatnio miałem audi 2,5 TDi 150KM..koleś narzekał na brak mocy..diagnoza a tam korekcja na wtryskach poza granicami, a turbo nie żyło. koleś podjarał sie niskim przebiegiem i kupił auto na lawecie i po przejażdżce po małym podwórku bo nie było rejestracji na aucie - poprostu ludzie kupują złom
www.vagtune.pl tel. 502730289
2.5tdi to inna jeszcze bajka
po 100tys potrafia miec ledwie 120KM zamiast 150
padaki masakryczne
po 100tys potrafia miec ledwie 120KM zamiast 150
padaki masakryczne
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
rob555, kolego a jak ty myslisz jak chce wyciasnac kolo 160-170km to wkladac turbo od 130-dziestki czy od 150 ARL'a??
[ Dodano: 31 Maj 2007 13:16 ]
rob555, kolego co myslisz o tym http://moto.allegro.pl/item197539237_in ... _evo_.html
i jak myslisz wejdzie to pod seryjny zderzak??
[ Dodano: 31 Maj 2007 13:16 ]
rob555, kolego co myslisz o tym http://moto.allegro.pl/item197539237_in ... _evo_.html
i jak myslisz wejdzie to pod seryjny zderzak??
nie ma znaczeniaBZYCZEK2 pisze:rob555, kolego a jak ty myslisz jak chce wyciasnac kolo 160-170km to wkladac turbo od 130-dziestki czy od 150 ARL'a??
mam taki sam i złego słowa nie moge powiedziec, zero problemów, zero dolewania olejuBZYCZEK2 pisze:TDI_POWER, wiesz zalezy jeszcze jak bedzies zo niego dbal.. bo kazdy mozna zarznac...
ja mam 115pd podkreconego do 143,5km i w planach mam wykrecenie jego do ok. 165km, narazie nie mialem zanego problemu z motorkiem... olej musi byc do popowtryskiwaczy i trzeba dbac o turbinke... przed cisnieciem musi byc rozgrzany silnik a po trzeba odczekac kolo minutki aby wszystko sobie odpoczelo:)
widac to na zwykłym vagu?? myslałem ze mozna to odczytac fejsem z softu komputera do chipsowania a nie zwyklego vaga jesli jeszcze ktos wie gdzie tego szukacrob555 pisze:Patrze w Vaga a tam 380tys km:D....wlasiciel doznal szoku.
ale chyba wystepuja 2 rodzaje tych silnikow 2.5 tdi jedne padaka- taki ma kumpel ( padla mu pompa paliwa) i drugi dobryrob555 pisze:2.5tdi to inna jeszcze bajka
po 100tys potrafia miec ledwie 120KM zamiast 150
padaki masakryczne
Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa
wydaje mi sie ze jednak ma znaczenie... bo jednak 150 jest bardziej wydajna i przy tej mocy moze byc bardziej trwala.. ale chyba troche pozniej sie wkreca...inspire pisze:BZYCZEK2 napisał/a:
rob555, kolego a jak ty myslisz jak chce wyciasnac kolo 160-170km to wkladac turbo od 130-dziestki czy od 150 ARL'a??
nie ma znaczenia
ogolnie wolal bym 130 i FMIC wlozyc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości