Witam
Czy jest możliwość, aby ktoś wyjaśnił mi jaka jest budowa, a dokładnie ile napinaczy wchodzi w skład mechanizmu na pasku wielorowkowym ??
Dodam , że posiadam samochód golf 3 110TDI AFN. Wiem, że jeden napinacz na pewno jest przy alternatorze na wygiętym pałąku, który zakończony rolką dociska pasek od zewnątrz. Problem mój sprowadza się do tego, iż coś mi ćwierka pod maską. Dzieje się to w momencie gdy ruszam bez gazu, bądź też z niskich obrotów wrzucam 2-kę lub 3-kę.Teraz podczas ostatnich upałów kiedy dodatkowo włączałem klimę to ćwierkało praktycznie non stop jak kompresor chodził. Gdy otworzyłem maskę zauważyłem, że rolka(na pałąku przy alternatorze) skacze i ćwierka zdecydowanie w ten sam rytm.
Dziś zajechałem do serwisu klimatyzacji, gdyż myślałem, że zaciera mi się łożysko w kompresorze , lecz mechanik stwierdził, że to rolka napędu paska alternatora(nazwana wcześniej rolką na pałąku).
Pytałem się na początku o ilość napinaczy na pasku wielorowkowym , gdyż jeden z nich został już wymieniony.
Czy napinacz wzdłużny paska wielorowkowego to to samo co napinacz napędu paska alternatora??
Jak ktoś ma trochę wiedzy i jest w temacie to chętnie poczytam , a za pomoc z góry dziękuję.
Budowa układu z paskiem wielorowkowym
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
- Lokalizacja: Białystok
-
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
- Lokalizacja: Białystok
Re: Budowa układu z paskiem wielorowkowym
O ile dobrze kumam to wymieniles napinacz a więc element spręzynujący powodujący wlasciwe napinanie paska, a Tobie piszczy rolka napinacza czyli kółeczo które bezpośrednio naciska na pasek.gregorian21 pisze:gdyż jeden z nich został już wymieniony.
Na poniższe fotce napinacz to element nr 8 a rolka napinająca to nr 1 (i to Ci chyba piszczy)
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
-
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
- Lokalizacja: Białystok
Widzę, że to był dobry pomysł poruszyć temat. Sam napinacz miałem wymieniany, gdyż jeździłem długi czas z wybitym kołem pasowym (tłumikiem drgań) i poleciał on od tego. Teraz wiem że napinacz paska wzdłużnego jest częścią rolki napinającej pasek. Prawdopodobne jest to, że został mi wymieniony właśnie napinacz a rolka została stara, a przy "walącym" tłumiku drgań mogło i się ona wybić (zatrzeć).
dziękuwa
dziękuwa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 414 gości