Jak sprawdzic katalizator czy jeszcze spelnia normy?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Jak sprawdzic katalizator czy jeszcze spelnia normy?

Post autor: budzio18 » sob maja 19, 2007 12:46

witam
mam gofla III 2E 85kW
przebieg to 230tys
jak sprawdzic czy katalizator sie nie wypalil albo czy nie jest zapchany?
bo w ostatnim czasie wzroslo spalanie i nie wiem czy to moze byc przyczyna zapchanego kata
czy co
Ostatnio zmieniony ndz maja 20, 2007 00:39 przez budzio18, łącznie zmieniany 1 raz.


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » sob maja 19, 2007 12:50

jak masz zapchany to albo samochod nie ma mocy albo cos w nim dzwoni taki metaliczne odglosy u mnie zaczelo cos takiego wystepowac pow ymianie ostatniego tlumika cos w kacie na wolnych obrotach slychac jak by cos tam sie urwalo i dzwonilo i teraz zastanawiam sie wyzucic w calosci tego kata sprzedac na allegro za 250zl bo po tyle skupuja i wstwic rure czy moze go wybebeszyc i zalozyc ponownie ?? bo tego dziweku metalicznego nie zniose na dluzsza mete :/


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » sob maja 19, 2007 12:56

no autko nie jest taka rakieta jaka bylo po przywiezieniu z niemiec, ogolnie uklad wydechowy inaczej pracuje, a to zamulenie jak kat jest zapchany jest duze czy czuc ze jest ale nie jest to za takie ograniczenie w osiagach?
i ile przez to auto moze wiecej spalac?


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz maja 20, 2007 07:38

Jak sprawdzic katalizator czy jeszcze spelnia normy?
Pojechać na analizator spalin


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 20, 2007 08:00

Tylko że przytkany kat też pokazuje na analizie spalin że jest wyśmienity. Raczej najlepszym sposobem jest demontaż i oględziny.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » ndz maja 20, 2007 15:10

a co by niby mialo byc na analizatorze??
czego za duzo?
rozbierac, hmm jest chyba troche roboty


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz maja 20, 2007 15:26

budzio18 pisze:a co by niby mialo byc na analizatorze??
czego za duzo?
Niespełnienie norm zawartości szkodzliwych substancji w spalinach


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 20, 2007 16:32

Głównie to CO2 i fluorowodorki.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » ndz maja 20, 2007 19:11

stempel72 pisze:fluorowodorki.
skąd te fluorowodorki wytrzaskałeś??? z poradnika kuchennego ???



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » ndz maja 20, 2007 19:17

CO2 to jest ksiazkowe, a na LPG sobie ustawie jakie chce ,


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pn maja 21, 2007 13:23

Ryhoo, powtórzyłem słowa diagnosty, jak byłem sprawdzać swojego kata. A co to jest to mnie nie pytaj. Sam szukałem czegoś na ten temat w necie, ale nie znalazłem.


VR6 + STAG 300

Rutazz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn lut 05, 2007 00:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Rutazz » pn maja 21, 2007 13:36

z tego co pamiętam z wykładów to katalizator najczęściej po ok 7 latach przestaje spełniać swoją funkcje.... ale dokładnie nie pamiętam-musiałbym wykopać notatki z 4 roku:P



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn maja 21, 2007 16:31

Ilość HC i NOx będzie wychodzić ponad norme lub w górnych okolicach normy. Dla HC górna granica normy to 100 ppm przy 2000-3000rpm. Dla NOx to 0-30ppm na biegu jałowym.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 21, 2007 16:45

Budzio18 z moich doświadczeń: przy przytkanym kacie robi się bardzo gorąco koło tunela, jak ścigniesz osłone lewarka to tam aż parzy. Nawet jak osłona termiczna nad katem jest w porządku. Ale nie opieraj się na tym co napisałem nie mając porównania.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 234 gości