światła automatyczne mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

światła automatyczne mk3

Post autor: ttettrusek » wt maja 01, 2007 19:23

witam

jak wiadomo trzeba jezdzic na swiatolach 24 / h

chce zrobic automatyczne wlaczanie swiatel.

im prostsze tym lepsze wiec potrzebny mi tylko 1 przekaznik. zasilanie przekaznika (+) bedzie (jeszcze niewiem skad,najlepiej z przelacznika swiatel) a (-) chce wziac z czujnkia cisnienia oleju (bo ta kontrolka gasnie najpozniej, a chce uzyskac taki efekt zeby swiatla zapalaly sie sekunde po uchuomieniu silnika).

pytanie 1)
teraz nie wiem pod ktore styki przelacznika sie podpiac zeby (niewlaczajac przelacznika) zostaly wlaczone tylko pozycje i mijania (bez tablicy rej. i pods. kokpitu).??

pytanie 2)
czujnik cisnienia oleju jest sterowany (-) ale jak silnik chodzi to na czujniku jest minusczy wlasnie wtedy sie odlacza??

propozycje macie???

prosze o odpowiedz na pytania:)


**** Białe auto to zmora ****

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt maja 01, 2007 19:28

ttettrusek pisze:pytanie 1)
teraz nie wiem pod ktore styki przelacznika sie podpiac zeby (niewlaczajac przelacznika) zostaly wlaczone tylko pozycje i mijania (bez tablicy rej. i pods. kokpitu).??
przecież to jest na jednej wiązce :P , jak się wszystko pali to wszystko :P
ttettrusek pisze:pytanie 2)
czujnik cisnienia oleju jest sterowany (-) ale jak silnik chodzi to na czujniku jest minusczy wlasnie wtedy sie odlacza??
a po co minus dajesz z czujnika ??
Czytałeś porade na forum??


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 3%B1czanie
ttettrusek pisze:a chce uzyskac taki efekt zeby swiatla zapalaly sie sekunde po uchuomieniu silnika).
zmienione :P ....... przekaźnik sterowany jest plusem
Ostatnio zmieniony wt maja 01, 2007 19:52 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » wt maja 01, 2007 19:44

wlasniesie nie znam i chce zeby mi ktos krotko odpowiedzial ktory styk (np.56)

kontrolka od ladowania mi sie wylacza jeszcze w trakcie krecena rozrusznikiem.

a olej pozniej sie wylacza wiec chce tak zrobic


**** Białe auto to zmora ****

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt maja 01, 2007 19:50

ttettrusek pisze:mi sie wylacza
kurka , pomieszało mi się chyba :blush: , chodzi o to , abyś podłączył się pod kabel wychodzący z alternatora , przez który po zapaleniu silnika , zacznie płynąć prąd :) , zmierz miernikiem . Jak pod ten kabel się podłączysz to światła zapalą się dopiero jakąś 1 sek. po zapaleniu silnika :)

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 19:57 ]
tu daje cytat z linku który podałem wyżej
greg pisze:Potrzebne materiały:

przekaźnik z bezpiecznikiem (do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym)
podstawka pod przekaźnik ze złączkami
4 diody zaporowe
0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w żółtej izolacji
0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w białej izolacji
1,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w szarej izolacji
0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w czarnej izolacji
0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w niebieskiej izolacji
kombinerki i nożyce do kabli
lutownica
izolacja
Przed całą zabawą należy przygotować z półtora-metrowego szarego przewodu 3 krótkie przewody z wlutowaną w szereg diodą zaporową (należy pamiętać w którym kierunku dioda przewodzi).
Odłączamy akumulator. Zdejmujemy osłonę przekaźników razem z kieszenią serwisową. Odczepiamy płytkę z przekaźnikami oraz wyciągamy przełącznik świateł (nie odłączając kostki) Tak wygląda przygotowane pole do popisu :)
Znajdujemy przewody od przełącznika świateł:
* BIAŁO-CZARNY (załącza światła mijania)
* ŻÓŁTO-CZARNY ((+) po stacyjce)
* SZARY (podświetlenie)
* CZERWONO-SZARY (światła pozycyjne lewe)
* CZARNO-SZARY (światła pozycyjne prawe - lub odwrotnie :)
Oraz od ładowania alternatora:
* NIEBIESKI


Przystępujemy do działania:

Żółto-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy tak, żeby odsłonić plecionkę na odcinku ok. 5mm i dolutowujemy do niego żółty przewód. Zakończamy złączką i wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 87 przekaźnika.
Biało-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy jak wyżej, dolutowujemy do niego biały przewód. Wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 30 przekaźnika.
Wcześniej przygotowane szare przewody zakończamy jedną złączką (wszystkie 3) tak, aby diody przewodziły w kierunku od przekaźnika i lutujemy do przygotowanych wg. powyższej procedury przewodów (instalacja samochodu): szarego, czerwono-szarego i czarno-szarego. Taką wiązkę wpinamy w miejsce gdzie wchodzi drugi terminal 87 przekaźnika. Połowa roboty za nami...
Czarny przewód podłączamy do masy i wpinamy w miejsce gdzie wchodzi terminal 85 przekaźnika.
Niebieski przewód (instalacja samochodu) znajdujemy w wiązce od liczników bądź w wiązce wychodzącej z komory silnika i przecinamy go. W miejsce przecięcia lutujemy ostatnią diodę (tak aby przewodziła w kierunku do zestawu wskaźników). Następnie wg. procedury odizolowywania lutujemy do tego przewodu przygotowany wcześniej także niebieski przewód tak żeby miejsce łączenia znalazło się między diodą a komorą silnika. Drugi koniec naszego przewodu wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 86 przekaźnika.
Sprawdzany czy wszystkie połączenia są zaizolowane i przystępujemy do mocowania podstawy przekaźnika do płytki z przekaźnikami (uwaga: nie wszystkie podstawki pasują do VW).
Zaczepiamy płytkę z przekaźnikami, wkładamy w naszą podstawkę przekaźnik i podłączamy akumulator.
Po tak przeprowadzonym tuningu światła mijania będą nam się zapalały samoczynnie w momencie kiedy alternator zacznie ładować i wyłączały się po wyłaczeniu zapłonu.

A jak nam się automat znudzi to możemy wyjąć przekaźnik i wszystko będzie po staremu :)

Podziękowania dla Juniora za opracowanie porady!



Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » śr maja 02, 2007 15:27

tak tylko gdzie dokladniej szukac tego niebieskiego kabla???

szukam jakiegos sygnalu (+) lub (-) (z latwym dostepem do niego) ktory bedzie tylko wczasie pracy silnika

[ Dodano: 02 Maj 2007 16:02 ]
sciagnelem troche schemata od innych i dorysowalem troche ale czekam na propozycje :grin:

chce miec pewnosc ze bedzie wszystko ok. ze wlacza sie wtedy kiedy bedzie silnik pracowal.

co wy na to?????
Obrazek


**** Białe auto to zmora ****

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr maja 02, 2007 17:07

masz miernik ?? podejdź do alternatora , natnij lekko któryś z kabli i zobacz czy jest prąd na wyłączonym silniku i na włączonym ( chodzi o wartości , na włączonym ma mieć jakieś 14 V) i podłącz się pod ten kabel ...

[ Dodano: Sro Maj 02, 2007 17:12 ]
Jeszcze jedno , mase daj stałą , a sygnał ma być (+) z ładowania alternatora



Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » śr maja 02, 2007 17:32

:grin: :grin: :grin: :grin:

heh chyba nie myslisz ze bede nacinal wszystkie kable az znajde sygnal.

po to pisze tu zeby skorzystac z kogos wiedzy i otrzymac dokladna odpowiedz

ale dzieki za propozycje :cool:


**** Białe auto to zmora ****

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr maja 02, 2007 17:37

ttettrusek pisze:heh chyba nie myslisz ze bede nacinal wszystkie kable az znajde sygnal.
a ile jest tam kabelków :bajer:

[ Dodano: Sro Maj 02, 2007 17:43 ]
jak dobrze pamiętam to jest to kabel niebieski



Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » śr maja 02, 2007 17:48

niebieski z alternatora????

a gdzie on idzie-na co?????? wiesz???


**** Białe auto to zmora ****

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr maja 02, 2007 17:58

ttettrusek pisze:niebieski z alternatora????

a gdzie on idzie-na co?????? wiesz???
wiesz tak czytam teraz na forum i wyczytałem , że niebieski idzie do obrotomierza :panna: ( więc to chyba nie ten ) , ale wyczytałem też , że czarny kabel jest od kontrolki ładownia , natnij ten czarny i sprawdź jakie jest napięcie , później włącz silnik i znów zobacz jakie napięcie wychodzi



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 379 gości