[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
andy_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 13:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andy_lodz » pt lip 21, 2006 21:01

Witam.
Gratulauje rozwiązania problemu za rozsądne pieniądze,.Żeby tylko wszyscy mechanicy byli tacy dobrzy i tani,świat byłby prostszy.A nawiązując do tego co napisałeś:
sergap pisze:3.Niewielkie peknięcie na gumie pod gaźnikiem,podłozyłem mosiężny boleć dla usztywnienia.
...to przygotowałbym się na twoim miejscu na wymianę tej gumy bo ona coraz bardziej będzie pękać dlatego że silnik cały czas przecież pracuje, wiem to z doświadczenia - u mnie tez było na początku niewidoczne pękjnięcie a po wymianie już połowa obwodu była spękana.
Pozdrawiam.


[b]Volkswagen Team Łódź[/b]

Slawek J
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt maja 19, 2006 08:49
Lokalizacja: Wolbrom

Post autor: Slawek J » czw lip 27, 2006 19:00

Na jedna rzecz pozwole sobie zwrocic uwage aczkolwiek w tym samochodzie nie ma silniczka krokowego tylko znajduje sie nastawnik wolnych obrotow ( tak to sie nazywa ) i lepiej nie pytac o cene tego w ASO bo przezyjecie szok.
Ja u siebie po 2 latach jazdy mialem podobny przypadek tylko u mnie co jakis czas wolne obroty same sie podnosily nie zaleznie od rodzaju paliwa ale wolne obroty nie skakaly i gaszenie silnika, ponowne zapalenie powodowalo ze obroty sa wlasciwe.. W Krakowie nikt sie nie podjal tematu w serwisie jak mi przedstawili kosztorys mozliwych wydatkow to bym pewnie sobie mk3 kupil. W koncu znalazlem goscia ktory ma seris nieautoryzowany VW i Audi i auto naprawil, zrobilem juz 10 tys km od tamtego czasu i ani nie szrplo obrotami. Koszt wyniosl 300 zl w tej cenie byla jeszcze wymiana rozrzadu wraz z czesciami.


Slawek J

DiVeReK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lip 08, 2006 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nierówne obroty silnika MK2 1,6 PN

Post autor: DiVeReK » czw lip 27, 2006 19:56

Identyczny problem jak opisujesz mial moj znajomy, co prawda w Seacie, ale to przeciez to samo. Walnieta byla sonda lambda.


Pozdrowienia ;)
Tomek

Awatar użytkownika
andy_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 13:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andy_lodz » pt lip 28, 2006 00:04

Slawek J pisze:nie ma silniczka krokowego tylko znajduje sie nastawnik wolnych obrotow
Mylisz się niestety.Elementem wykonawczym nastawnika przepustnicy który odpowiada za wolne obroty jest silniczek krokowy.Tak napisali inzynierowie z Pierburga ktorzy wymyslili ten gaźnik:)Jak chcesz to przytocze cały fragment z książki.Pozdro.


[b]Volkswagen Team Łódź[/b]

Awatar użytkownika
zbikq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 13:50
Lokalizacja: Bytom - Miechowice
Kontakt:

Post autor: zbikq » sob wrz 23, 2006 02:09

Sorki za wykopanie starego tematu mam podobny problem ale u mnie obroty są ok autko pali bardzo ładnie w mieście przy dość dynamicznej i ostrej jeździe spala w granicach 8l/100km więc jak dla mnie ok. Problem jest taki:
Przy redukcji biegu i wysprzęgleniu samochód gaśnie lecz nie za każdym razem, tak samo się dzieje jak otworze maske i dodaje kilka razy gazu obroty schodzą bardzo nisko i silnik gaśnie. Wymieniłem świece, przewody podciśnienia, ustawiałem zaplon i dalej tak samo, nasila się to jak jest wilgotno na dworze czyli pada deszcz lub jest po deszczu to samochód potrafi gasnąć przy każdym skrzyżowaniu.
Pomóżcie co jeszcze sprawdzić ??


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136901][b]Mój MK3 Variant[/b][/url] wszystko będę dodawał na na 1 stronie

[b]Mobil: President JFK II + Sirio Sg-Cb 1400[/b]
Szerokości :)


To czysty Hardcore brudne ulice jak całe państwo, dlatego KRZYCZĘ......

Awatar użytkownika
krzych79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lip 22, 2006 23:27
Lokalizacja: bieszczady

nierówne obroty

Post autor: krzych79 » pt wrz 29, 2006 21:58

Miałem to samo zjawisko. Stawiam na przewody wysokiego napięcia. I wyjaśniam dlaczego. Tez zauważyłem związek pomiędzy wilgocią a obrotami silnika. Jadąc suchą drogą wszystko było ok, zaczął padać deszcz, po przejechaniu ok 200 metrów woda(kropelki) dostała się do komory silnika, który od razu dostawał zmuła. To samo gdy stał w deszczową pogodę "pod chmurką". Wymieniłem kable WN na Beru (kupione na allegro) i wszystko gra. Polecam zmienić też kopułkę i palec rozdzielacza. Mam świece NGK, dobrze współpracują z Beru (kable, kopułka,palec). Przeczytaj pozostałe posty może na coś trafisz, lecz dotyczą raczej problemów z gaźnikiem.
Po wymienie warto też spróbować zrobić reset kompa, tak jak jest to opisane na poprzednich stronach (odłączenie ujemnej klemy z akumulatora). Ja odpiołem ją na noc, rano po uruchomieniu obroty były równiejsze, auto lepiej przyśpiesza - jest poprawa.

Pomogłem :D → kliknij pomógł



Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » pt wrz 29, 2006 22:17

Potwierdzam j.w. miałem ten sam numer.
Sprawdzić można to w ciemnym garażu-maska do góry,obroty podnosimy i patrzymy jakie ładne błyski.


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt wrz 29, 2006 22:18

Witam - problem wcale nie banalny ;) u mnie znikł po zalaniu pół litra denaturatu na pełny bak i przepaleniu "do dna". Dodam od razu że cała reszta - dokładnie jak u ciebie była w porządku. Widocznie rzecz polega na "przepaleniu" jakiś zanieczyszczeń lub odetkaniu jakiegoś zaworka.


TDPower

adam_franciszek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt gru 10, 2004 21:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: adam_franciszek » sob wrz 30, 2006 08:16

A co to za numer z tym denaturatem... pierwsze slysze. Jakas babcina porada? Mozna wiecej i szerzej na ten temat... To sposob na czyszczenie ukladu paliwowego? Ciekawwym...


Czolem!

Wszystko jest trudne nim stanie się proste.

Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » sob wrz 30, 2006 09:59

denaturat wiąże wodę i różne syfy z paliwa,co daje czasem dobry efekt


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Awatar użytkownika
zbikq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 13:50
Lokalizacja: Bytom - Miechowice
Kontakt:

Post autor: zbikq » sob wrz 30, 2006 10:36

Wczoraj całkiem siadło na skrzyżowaniu autko zaczęło chodzić na 2 cylindrach. Jakoś dojechałem do pracy a po pracy zaczęła się kombinacja. Po wymianie kopułki i przewodów WN nie to autko obroty równe nie gaśnie i ładnie się zbiera. Świece mam NGK przewody hmmm jakieś niemieckie.
Pozdro i Dzięki.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136901][b]Mój MK3 Variant[/b][/url] wszystko będę dodawał na na 1 stronie

[b]Mobil: President JFK II + Sirio Sg-Cb 1400[/b]
Szerokości :)


To czysty Hardcore brudne ulice jak całe państwo, dlatego KRZYCZĘ......

Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » sob wrz 30, 2006 10:40

rozumiem,że testu błyskowego w ciemnym garaży nie zdążyłeś zrobić......


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Awatar użytkownika
zbikq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 13:50
Lokalizacja: Bytom - Miechowice
Kontakt:

Post autor: zbikq » sob wrz 30, 2006 11:01

zdążyłem a mianowicie kończyłem pracę o 22 bawiliśmy się z tym do ok 24 tylko że nie błyskało sie jak się dodwało gazu tylko dopiero było widać jak spryskaliśmy przewody woda (użyliśmy psik psika do okien) i normalnie jak bym spawarke włączył :) dobrze że przewody i kopułke kupiłem dzień wcześniej bo o 22 to raczej miał bym porażke.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136901][b]Mój MK3 Variant[/b][/url] wszystko będę dodawał na na 1 stronie

[b]Mobil: President JFK II + Sirio Sg-Cb 1400[/b]
Szerokości :)


To czysty Hardcore brudne ulice jak całe państwo, dlatego KRZYCZĘ......

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob wrz 30, 2006 11:18

Ja też mam problem z tym gaźnikiem - zawiesza się na wolnych obrotach (nie wiem ile, nie mam obrotomierza, ale, wg innych postów i na słuch, to może być jakies 2tyś). Nic jeszcze nie ruszałem, nie sprawdzałem kodów błyskowych, nie sprawdzałem szczelności wydechu, nie przestawiałem zapłonu (z wcześniejszych wypowiedzi wynika, że to niektórym pomogło, zlikwidowali tym wieszanie się obrotów), ale mam pewne przemyślenia co do przyczyny tych usterek:
1. To chyba raczej nie jest wina źle ustawionego zapłonu - mój silnik chodzi równo w pełnym zakresie obrotów;
2. Czasami mam problem z odpaleniem go z rana - trzeba dodać troche gazu przy odpalaniu, bo inaczej nic z tego. Według książki o tym gaźniku, podczas rozruchu silnika na zimno, przepustnica gazu samoczynnie otwiera się do pełnego otwarcia, natomiast skład mnieszanki regulowany jest przez przepustnicę wstępną. Czyli, skoro ja muszę "manualnie " otworzyć tę przepustnicę przy odpalaniu, wskazywałoby to na usterkę nastawika przepustnicy (lub nieszczelność przewodów podciśnienia).
3. Wykluczam też usterkę sondy lambda - ponieważ w momencie rozruchu nie ma ona wpływu na działanie przepustnicy - przepustnica tak, czy siak powinna otworzyć się maksymalnie.
4. Zauważyłem, że wolne obroty wieszają się wszystkim na tym samym poziomie - czyli bardzo prawdopodobne, że wszyscy mamy ten sam problem, tą samą usterke w gaźniku.
5. Pod który zacisk cewki zapłonowej należy podłączyć obrotomierz?Moim zdaniem można tam podłączyć miernik częstotliwości i też uzyskamy pomiar obrotów silnika, tylko wynik pomiaru należy podzielić przez dwa.

Co sądzicie o moich rozważaniach?
Może macie jakieś inne rady?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 289 gości