Zostaw otwarte okno i zobacz jak to działa. Zamknij drzwi z kluczyka i wyciągnij przez otwarte okno rygiel. Potem zrób to samo i poczekaj dłużej, rygiel już nie wyjdzie.
Myślę, że nie masz się czym przejmować.
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
Po sygnałach z forum, że pozostawienie działającego rygielka jest potrzebne, narysowałem zapowiadany schemat, oparty na dwóch nazwyklejszych chińskich przekaźnikach „do świateł”. Mogą to być także jakiekolwiek inne na 12V ze stykiem przełącznym; jak na schemacie. Podłączenie do przełącznika w desce musimy zupełnie zmienić. Natomiast w rygielku ani w ogóle w drzwiach nic nie ruszamy. Włączamy się w miejscu gdzie jest nam najwygodniej, w kabinie.
Działanie jest proste: w stanie spoczynku rygielek jest normalnie, jak dotąd, połączony z pompką; można nim od środka zamykać i otwierać drzwi. Nowy przełącznik jest w pozycji „0”*).
Gdy chcemy zablokować drzwi nowym przełącznikiem, naciskamy go na „1” – podajemy napięcie na przekaźnik 1 który stykiem ruchomym odłącza pompkę od 87a (od plusa z rygielka) i za ułamek sekundy łączy z masą (87). Ten ułamek sekundy daje nam to, czego brakowało Kolegom przy próbach: daje brak zwarcia w chwili włączania przełącznikiem. Po puszczeniu przełącznika, przekaźnik 1 znów łączy pompkę z rygielkiem (30 do 87a), co daje następną zdobycz: pompka ma ponownie informację o położeniu rygielka i już nie dopompowywuje po ok. 50 sekundach.
Analogiczna sytuacja ma miejsce przy odblokowywaniu drzwi z przełącznika, tylko że przełącznik dajemy na „2”, co uruchamia przekaźnik 2 z zaletami jak powyżej.
A rygielek pojazdu mamy cały czas funkcjonalny: możemy zamknąć drzwi z przełącznika a otworzyć z rygielka, czy na odwrót…
-----------
*) Tu bardzo ważna sprawa. Nie znam wewnętrznych połączeń tego przełącznika. Przełącznik musi oferować takie jak na obrazku połączenie: styk dotąd idący na pompkę w pozycji spoczynkowej NIE MOŻE się z nikim łączyć. W pozycji 1 lub 2 tylko z tym jednym wybranym przewodem. Jeśliby łączył także z plusem podświetlenia czy masą – musi się go rozebrać i przerobić.
Działanie jest proste: w stanie spoczynku rygielek jest normalnie, jak dotąd, połączony z pompką; można nim od środka zamykać i otwierać drzwi. Nowy przełącznik jest w pozycji „0”*).
Gdy chcemy zablokować drzwi nowym przełącznikiem, naciskamy go na „1” – podajemy napięcie na przekaźnik 1 który stykiem ruchomym odłącza pompkę od 87a (od plusa z rygielka) i za ułamek sekundy łączy z masą (87). Ten ułamek sekundy daje nam to, czego brakowało Kolegom przy próbach: daje brak zwarcia w chwili włączania przełącznikiem. Po puszczeniu przełącznika, przekaźnik 1 znów łączy pompkę z rygielkiem (30 do 87a), co daje następną zdobycz: pompka ma ponownie informację o położeniu rygielka i już nie dopompowywuje po ok. 50 sekundach.
Analogiczna sytuacja ma miejsce przy odblokowywaniu drzwi z przełącznika, tylko że przełącznik dajemy na „2”, co uruchamia przekaźnik 2 z zaletami jak powyżej.
A rygielek pojazdu mamy cały czas funkcjonalny: możemy zamknąć drzwi z przełącznika a otworzyć z rygielka, czy na odwrót…
-----------
*) Tu bardzo ważna sprawa. Nie znam wewnętrznych połączeń tego przełącznika. Przełącznik musi oferować takie jak na obrazku połączenie: styk dotąd idący na pompkę w pozycji spoczynkowej NIE MOŻE się z nikim łączyć. W pozycji 1 lub 2 tylko z tym jednym wybranym przewodem. Jeśliby łączył także z plusem podświetlenia czy masą – musi się go rozebrać i przerobić.
-
- R line....
- Posty: 408
- Rejestracja: ndz lip 31, 2011 15:58
- Lokalizacja: wawa
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
udalo sie zmontowac calosc wg scematu kolego zico , dziala, nie trzeba przerabiac dodatkowo przycisku, jutro wrzuce fotki i opis "technologii" montażu
Zapraszam na VARIANT YACHTOWY STORY... http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 9#p5276329" onclick="window.open(this.href);return false; komentarze sugestie i porady mile widziane
-
- R line....
- Posty: 408
- Rejestracja: ndz lip 31, 2011 15:58
- Lokalizacja: wawa
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
MONTAŹ PRZYCISKU RYGLOWANIA DRZWI Z WERSJI USA - NA KONSOLE ŚRODKOWĄ na podstawie opracowania kolegi zico63b Dzisiaj korzystając z powyższego opisu zmontowałem poprawnie działający układ.......Materiały potrzebne to przede wszystkim włącznik rygla wersja usa , dwa przekażniki ( foto,koszt 3-5pln), przydatne są podstawki do przekażników (koszt 1-2pln) , trochę przewodów z czego masowy i do stałego plusa wypadałoby dać grubsze - około 2mm , szybkozłączki , oczko do przykręcenia masy , wtyczki"żeńskie" do zarabiania na kablach, taśma izolacyjna ......Zaczynamy od zdjęcia osłony lewego słupka , oraz osłony pod deską i osłony kolumny kierowniczej , z rozpędu demontujemy panel na konsoli środkowej żeby mieć swobodny dostęp do wiązki kabli za włącznikami.....Na lewym słupku wyszukujemy gniazdo wiązki drzwiowej, wypinamy z niego czarną wtyczkę pierwszą z lewej strony gniazda , wyszukujemy , znajdujemy idący od tej wtyczki przewód w kolorze czarno/czerwony , przy pomocy szybkozłączek wpinamy w niego ( minimum 5cm od wtyczki) dwa przewody z różnokolorowymi kablami ( dla ułatwienia zapisałem który kabel był wpięty bliżej wtyczki- istotne bo kabel wpięty bliżej wtyczki jest kablem wejściowym do "systemu" złożonego z dwóch przekażników, a kabelek wpięty dalej od wtyczki będzie kabelkiem wyprowadzającym sygnał na pompkę) pomiędzy wpiętymi na tym jednym kablu szybkozłączkami zostawiamy około 1 cm przerwy i na tej przerwie przecinamy ów czerwono/czarny kabelek , kabelki wpięte poprzez szybkozłączki wyprowadzamy do góry w okolice kolumny kierowniczej , zarabiamy na nich wtyczki żeńskie które póżniej wg schematu wepniemy w podstawki przekazników( zapisane mamy kolory wyprowadzonych kabli !) na zdjęciu powyżej gniazdo wiązki drzwi i założone szybkozłączki z wpiętymi kablami....następnie na wiązce z lewej strony kolumny wpinamy się w kabelek czerwono/żółty (stały plus 30) na tym wyprowadzonym kablu nie zaszkodzi założyć gniazdka z bezpiecznikiem 7-10A, na końcu zarabiamy wtyk do gniazda przekaznika ( wspólnie z kablem idącym od pinu30 włącznika!) teraz podłączamy przewód z masą, po prawej stronie kolumny na wzmocnieniu pod deską jest nakrętka z masą , kabel masowy grubszy , "rozmnożony" po drodze do trzech wtyków gniazda przekazniów (patrz schemat ) na jednym końcu oczko masy, drugie 3 końce wyprowadzamy na lewą stronę kolumny kier.do przekażników.... przechodzimy teraz do usa włącznika z konsoli środkowej, jeśli mamy go z wtyczką to według poniższej rozpiski wtyku włącznika wyprowadzamy kable 31(brąz) i 58b (szaro/niebieski) - podświetlenie nowego włącznika i wpinamy szybkozłączkami w wiązkę włącznika ogrzewania szyby wg powyższych kolorów , pozostałe trzy kabelki wyprowadzamy na lewą stronę kolumny w okolice reszty wcześniej wpiętych kabli , wpinamy w gniazda przekazników wg opisu na schemacie i opisie wtyku włącznika (85/przekaznik1 , 85/przekaznik2) na końcach 3 przewodów idących od włącznika zarabiamy wtyczki dla gniazd przekazników ( uwaga - przewód stałego plusa 30, wzięty z kolumny i przewód z pinu 30 włącznika zarabiamy na jednej wtyczce i wpinamy w odpowiednie miejsce gniazda przekaznika2 ) wszystkie przewody wyprowadzone na lewą stronę kolumny wpinamy w odpowiednie miejsca na gniazdach przekazników wg poniższego schematu ( przekazniki od strony złączy mają oznaczenia/numery i odnosimy je do oznaczeń schematu ) oczywiście wszystkie nasze wiązki idące z poszczególnych miejsc warto jest owinąć taśma żeby był porządek , na blok przekazników jest idealne miejsce na blasze wzmocnienia pod deską po lewej stronie kolumny ( dobrze jest owinąć to paskiem z gąbki lub kilkoma warstwami taśmy mechatej żeby nie "pukało" nam coś pod deską) , po sprawdzeniu wszystkich połączeń i zadziałaniu układu cieszymy się kolejnym gadżecikiem w aucie żeby zamknąć rygle prztykamy włącznikiem (około 1sek) u góry, otwieramy naciskając na dole i co ważne działa zamykanie wszystkich rygli z kluczyka w zamku drzwi , działa zamykanie rygielkiem , działa domykanie szyb z zamka kierowcy , cały układ włącznika z deski działa równiez przy włączonym zapłonie
Zapraszam na VARIANT YACHTOWY STORY... http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 9#p5276329" onclick="window.open(this.href);return false; komentarze sugestie i porady mile widziane
-
- Ma gadane
- Posty: 174
- Rejestracja: sob wrz 05, 2009 03:23
[MK3] Montaz przycisku ryglowania drzwi z USA!
witam kolegów,
przeczytałem cały temat,ale tu jest tylko napisane jak podłączyć do oryginalnego centralnego zamka na powietrze.
ja w moim golfie III mam dokładany alarm i centralny zamek (alarm z pilota),
w drzwiach kierowcy mam słownik centralnego zamka "master" 5 przewodów
http://allegro.pl/silownik-do-centralne ... 91502.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a w drzwiach pasażera mam siłownik centralnego zamka "slave" 2 przewody
http://allegro.pl/silownik-do-centralne ... 89991.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czy do takiego centralnego zamka idzie założyć ten przycisk ryglowania ???
będę wdzięczny za pomoc i opis jak to podłączyć żeby przycisk działał nie zależnie od alarmu i centralnego zamka.
przeczytałem cały temat,ale tu jest tylko napisane jak podłączyć do oryginalnego centralnego zamka na powietrze.
ja w moim golfie III mam dokładany alarm i centralny zamek (alarm z pilota),
w drzwiach kierowcy mam słownik centralnego zamka "master" 5 przewodów
http://allegro.pl/silownik-do-centralne ... 91502.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a w drzwiach pasażera mam siłownik centralnego zamka "slave" 2 przewody
http://allegro.pl/silownik-do-centralne ... 89991.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czy do takiego centralnego zamka idzie założyć ten przycisk ryglowania ???
będę wdzięczny za pomoc i opis jak to podłączyć żeby przycisk działał nie zależnie od alarmu i centralnego zamka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości