Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
marcinas1983
- VW Baron

- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
-
Kontakt:
Post
autor: marcinas1983 » wt cze 26, 2012 22:38
needved, pompa nie ma już blokady dźwigni dozownika?? Widziałem 1.6TD z pompą 9mm i T3 dawka była taka ustawiona, że jak ruszał to był straszny batory

. AAZ'ty podobno mają lepszą dźwignie dozownika niż 1.6TD. Ja obecnie mam dawkę śrubą od dawki wkręcona na max'a, że jej dalej nie wkręcę a to wszystko przez za małe wtryskiwacze w porównaniu do tych co ma land rover

. Chyba na wiosnę jak kasa będzie zapodam sobie większe

.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

-
arwam
Post
autor: arwam » czw cze 28, 2012 11:53
needved pisze:Czy to już oznacza kres możliwości 9mm?
nie to znacze że trzeba się pobawić kątem wtrysku i nie tylko, u mnie zabawa z kątem powzoliła na uzyskanie całkiem niezłych parametrów, bo przebieg spalania nico upodobniłem do TDI PD
-
marcinas1983
- VW Baron

- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
-
Kontakt:
Post
autor: marcinas1983 » śr lip 04, 2012 10:39
Pany pytanie mam do was... co się stanie gdy zmienię falę w mojej pompie od land rovera z DE 633 na DE 110, dodam ciekawostkę że fala DE 110 pochodzi z mojego silnika SDI taka sama jest w AFN/ASV, tłokorozdzielacz z SDI różni się od tego z ASV tym, że ma cieńsze sprężyny. Wiadomo SDI ma otwarcie wtrysków 190/300 zaś ASV 220/300. Obawiam się o wysterowanie dynamicznego... i w ogóle czy warto sobie taką zmianą zawracać głowę??
Dodam jeszcze jedną rzecz... na początku tygodnia przyszła do mnie pompa od land rovera 2.5TDI taką jaką mam, ale z inną końcówką numeru zamiast 099 było 136 i co ciekawe... pompa w środku miała już inną falę zamiast DE 633 była już DE 647, możliwe że pompa pochodziła z auta co miało automatyczną skrzynię biegów... niestety pompa była w środku zardzewiała i została oddana.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

-
arwam
Post
autor: arwam » śr lip 04, 2012 10:51
całkiem możliwe że pochodziła z auta z automatem...
co do sprężyn to one nie mają wpływu na wysterowanie kąta wtrysku, a jedynie fala i obciążenie jakie generuje podczas pracy tłoko-rozdzielacza kiedy ten podaje paliwo na wtryskiwacze.
-
marcinas1983
- VW Baron

- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
-
Kontakt:
Post
autor: marcinas1983 » śr lip 04, 2012 10:58
arwam, na pewno nie pochodzi od auta z automatem, bo silnik mój jest z caddego i odkręciłem od niego koło zamachowe ze zwykłą tarczą sprzęgłową. Co do sprężyn wiem do czego służą... podałem to jako ciekawostkę bo dzięki temu pompy od SDI wyżej troszkę się kręcą niż TDI.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

-
arwam
Post
autor: arwam » śr lip 04, 2012 13:07
marcinas1983, ja pisałem o pompie którą opisałeś post wcześniej...
-
marcinas1983
- VW Baron

- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
-
Kontakt:
Post
autor: marcinas1983 » śr lip 04, 2012 13:13
arwam, aaa... o tej drugiej pompie od land rovera
Pytanie... czy podmiana fali na inną spowoduje drastyczne zmiany, że trzeba będzie doregulować dynamiczny czy tylko odpowiednie ustawienie statycznego sprawę załatwi?? Bo jak by nie patrzeć jest znaczna różnica w wysokości między DE 110 a DE 633.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

-
arwam
Post
autor: arwam » śr lip 04, 2012 14:06
na to nikt Ci nie odpowie, na pewno będzie inaczej pracować ze względu na inny kąt nachylenia krzywek...
-
marcinas1983
- VW Baron

- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
-
Kontakt:
Post
autor: marcinas1983 » śr lip 04, 2012 14:17
arwam pisze: na pewno będzie inaczej pracować ze względu na inny kąt nachylenia krzywek...
Tego się domyślam... obecnie auto chodzi ciszej i bardziej miękko niż prawdziwe TDI, ale jeśli można jeszcze coś w pompie poprawić względem tej co jest to dlaczego się nie pobawić... jak będę miał natchnienie to podmienię fale i napisze o różnicach

.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

-
arwam
Post
autor: arwam » śr lip 04, 2012 16:48
marcinas1983 pisze:Bo jak by nie patrzeć jest znaczna różnica w wysokości między DE 110 a DE 633.
i jeszcze jedno. dlaczego każdy się czepia że jak różnica wysokości ma coś do rzeczy?
przecież my tylko znikomą część skoku tłoczka wykorzystujemy. nawet jak ja miałem na pompie 11mm 213KM to przy ciśnieniu tylko 1.3 bara dawka była bezdymna? a teraz do 11mm założyłem dozownik z byłej mojej pompy M-TDI i przy ledwo wkręconej śrubce od dawki i ciśnieniu 1.8bara jest sporo dymu
z tym że usuniecie nieszczelności mi nieco zabruździło i jestem na etapie odnajdowania właściwego ciśnienia wewnętrznego w pompie wtryskowej...
-
marcinas1983
- VW Baron

- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
-
Kontakt:
Post
autor: marcinas1983 » śr lip 04, 2012 20:02
arwam, może źle napisałem o co mi chodzi... ma inny najazd bardziej gwałtowny ( DE 110 ) od tej z land rovera ( DE 633 ). Bardziej chodziło mi o to, czy podmieniając falę na inną nie skaszanią się inne parametry pompy wtryskowej ( przypuszczalnie tak ). Właściwie trzeba sobie odpowiedzieć na inne pytanie... za co odpowiada fala w pompie wtryskowej i czy jest powiązana z dynamicznym kątem wtrysku. Bo jeśli nie... to można podmienić falę, ustawić właściwie statyczny dla fali i od niego dynamiczny sam będzie się wyprzedzał bez zmiany ciśnienia wewnętrznego.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

-
arwam
Post
autor: arwam » śr lip 04, 2012 23:04
ale jeszcze wcześniej trzeba ustalić odpowiednie podsadzenie tłoko-rozdzielacza.
-
marcinas1983
- VW Baron

- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
-
Kontakt:
Post
autor: marcinas1983 » śr lip 04, 2012 23:27
arwam, jedna fala jak i druga ma numery tam gdzie tłoczek przychodzi takie same 440, od dołu różni się numerami.... DE 110 i DE 633.
Pompa z LT 2.8 TDI ma numer 0 460 424 138 jaką to ma falę?? Ogólnie ma ktoś dostęp do jakiegoś katalogu BOSH'a gdzie po wbiciu numeru pompy wyskakują poszczególne jej elementy??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości