Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
A jednak coś znalazłem
Śrubka była niedokręcona, na opasce, może tam lewe powietrze się dostawało ?
Odpływ był zapchany i tam we wlewie śmierdzi benzyną oparami ,sprawdzę przy okazji czy coś pomogło jak przepchałem .
Nie wiem, do czego ten odpowietrznik ,może ktoś wiem ?
Ten kabelek brązowy był zgięty to go wyprostowałem ,może coś nie łączyło, ale to się okarze przy następnym odpalaniem auta czy się coś poprawiło
Śrubka była niedokręcona, na opasce, może tam lewe powietrze się dostawało ?
Odpływ był zapchany i tam we wlewie śmierdzi benzyną oparami ,sprawdzę przy okazji czy coś pomogło jak przepchałem .
Nie wiem, do czego ten odpowietrznik ,może ktoś wiem ?
Ten kabelek brązowy był zgięty to go wyprostowałem ,może coś nie łączyło, ale to się okarze przy następnym odpalaniem auta czy się coś poprawiło
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
To jest chyba od klimy..Nie wiem, do czego ten odpowietrznik ,może ktoś wiem ?
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Aha to tego nie ruszam z tym czarnym korkiem. Ten kabel brązowy nie był przerwany, tylko skręcony to raczej tam jest dobrze, ale za to ten gruby wąż miał opaskę luźną.
Mam pomysł czy mogę odpalić auto i odkręcić całkowicie ten brązowy kabel i czy przy odpalaniu będzie jakaś różnica ? Czy coś uszkodzę np. cewkę ?
Czy mogę, ten waż, z tą opaską co była niedokręcona wyjąć, zrobię taki test, czy auto odpali normalnie ? Czy coś się stanie ?
Mam pomysł czy mogę odpalić auto i odkręcić całkowicie ten brązowy kabel i czy przy odpalaniu będzie jakaś różnica ? Czy coś uszkodzę np. cewkę ?
Czy mogę, ten waż, z tą opaską co była niedokręcona wyjąć, zrobię taki test, czy auto odpali normalnie ? Czy coś się stanie ?
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Lepiej podczas pracy silnika nie zabierać punktu masowego. Można narazić się na porażenie prądem lub coś usmażyć np cewki lub nawet ECU silnika
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Spokojnie zawsze wolę się spytać o wszystko, żeby nie zepsuć jeszcze gorzej.
Sprawdziłbym tę masę z brązowym kabelkiem, ale nie ma jak bo idzie gdzieś w głąb silnika.
Zostaje ten gruby wąż z opaską, co była niedokręcona. Idę sprawdzić, czy po odkręceniu opaski wąż siedzi luźno, bo to by coś wyjaśniło.
Byłem sprawdzić ten gruby wąż i siedzi mocno nawet bez opaski, czyli zostaje ten kabel brązowy do sprawdzenia, ale jak ?
Zauważyłem, że auto jak zgaszę , silnik to odpali na ciepłym silniku bez problemu, błyskawicznie a po 15 min już kręci dłużej tak jak by ciśnienie paliwa spadało .
Czyli do sprawdzenia mam ciśnienie pompy paliwa albo na wtryskach regulator ciśnienia .
Sprawdziłbym tę masę z brązowym kabelkiem, ale nie ma jak bo idzie gdzieś w głąb silnika.
Zostaje ten gruby wąż z opaską, co była niedokręcona. Idę sprawdzić, czy po odkręceniu opaski wąż siedzi luźno, bo to by coś wyjaśniło.
Byłem sprawdzić ten gruby wąż i siedzi mocno nawet bez opaski, czyli zostaje ten kabel brązowy do sprawdzenia, ale jak ?
Zauważyłem, że auto jak zgaszę , silnik to odpali na ciepłym silniku bez problemu, błyskawicznie a po 15 min już kręci dłużej tak jak by ciśnienie paliwa spadało .
Czyli do sprawdzenia mam ciśnienie pompy paliwa albo na wtryskach regulator ciśnienia .
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Zrób jeszcze próbę uruchomienia na zimnym z delikatnie naciśniętym pedałem gazu tak aby klapką przepustnicy była bardziej otwarta. Jeżeli pomoże lub pogorszy się rozruch może to wskazać np na zbyt mały/duży kąt otwarciach przepustnicy. Skoro na ciepłym pali ok a po ostygnięciu gorzej to tak jakby przepustnica za mocno się otwierała.
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Kiedyś tak robiłem z gazem i lepiej odpalał, ale ten test muszę robić kilka razy i na zimnym silniku to Idę odpalać.
Dziś nagrałem wideo i nawet lekko z gazem odpalałem, ale to nic nie daje. Od razu bez zapalania się kontrolek odpalam auto i tak mam odpalać. Rozrusznik dłużej kręci i auto odpala. Nie powinno tak być. VW powinien odpalić bez problemu nawet w zimę od tak zwanego strzału. Mechanik powiedział że jeżeli wszystko było wymieniane tzn. świece, filtr paliw, przekaźnik, pompa paliwa i sprawdzi ciśnienie, że jest za małe ,to jeszcze raz trzeba sprawdzić pompę paliwa tam jest problem .
Poczytałem trochę w internecie o regulatorze no i właśnie regulator nie był wymieniony a pompa tak. Jeżeli regulator nie trzyma paliwa i schodzi, to rozrusznik wtedy musi dłużej kręcić, żeby auto odpaliło.
Idealnie pasują te objawy. Wyczyszczę albo nowy regulator kupie i po sprawie ?
Naładowałem akumulator 12 godz. na max. Rano pokazało 12.8 v po rozłączeniu wszystkiego i odczekania godzinki. Poszedłem odpalić auto takim sposobem, że od razu bez pokazania się kontrolek i rozrusznik też długo kręcił, zanim auto odpaliło, mechanik powiedział, że benzyniaki, odpala się od razu. Teraz się męczę nad wyjęciem regulatora ciśnienia, ale blokuje taki uchwyt silnika i trzeba razem wyjąć ze wtryskiwaczami, ale nie chce wyjść tak łatwo i nie ma możliwości kręcenia lewo prawo, żeby wyjąć, bo są wszystkie razem przyczepione.
Zanim poszukam, PDF instrukcji może ktoś wie jak wyjąć i później włożyć z powrotem, żeby weszło na swoje miejsce przy dokręcaniu śrubami całości i czy trzeba robić adaptacje wtrysków programem VAG.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Z3y Baud Rate - Zmien
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0011266
Shop #: WSC 01266
Nie ma błędów .
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 806 B
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 V19
Coding: 01113
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1J VWZ6Z0
1 Błąd Zapis.:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01266
1 Błąd Zapis.:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799
Component: 1F Komfortgerát HLO 0001
Coding: 00259
Shop #: WSC 01266
1 Błąd Zapis.:
00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
27-00 - Implausible Signal
End ----------------------------------------------
Dziś nagrałem wideo i nawet lekko z gazem odpalałem, ale to nic nie daje. Od razu bez zapalania się kontrolek odpalam auto i tak mam odpalać. Rozrusznik dłużej kręci i auto odpala. Nie powinno tak być. VW powinien odpalić bez problemu nawet w zimę od tak zwanego strzału. Mechanik powiedział że jeżeli wszystko było wymieniane tzn. świece, filtr paliw, przekaźnik, pompa paliwa i sprawdzi ciśnienie, że jest za małe ,to jeszcze raz trzeba sprawdzić pompę paliwa tam jest problem .
Poczytałem trochę w internecie o regulatorze no i właśnie regulator nie był wymieniony a pompa tak. Jeżeli regulator nie trzyma paliwa i schodzi, to rozrusznik wtedy musi dłużej kręcić, żeby auto odpaliło.
Idealnie pasują te objawy. Wyczyszczę albo nowy regulator kupie i po sprawie ?
Naładowałem akumulator 12 godz. na max. Rano pokazało 12.8 v po rozłączeniu wszystkiego i odczekania godzinki. Poszedłem odpalić auto takim sposobem, że od razu bez pokazania się kontrolek i rozrusznik też długo kręcił, zanim auto odpaliło, mechanik powiedział, że benzyniaki, odpala się od razu. Teraz się męczę nad wyjęciem regulatora ciśnienia, ale blokuje taki uchwyt silnika i trzeba razem wyjąć ze wtryskiwaczami, ale nie chce wyjść tak łatwo i nie ma możliwości kręcenia lewo prawo, żeby wyjąć, bo są wszystkie razem przyczepione.
Zanim poszukam, PDF instrukcji może ktoś wie jak wyjąć i później włożyć z powrotem, żeby weszło na swoje miejsce przy dokręcaniu śrubami całości i czy trzeba robić adaptacje wtrysków programem VAG.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Z3y Baud Rate - Zmien
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0011266
Shop #: WSC 01266
Nie ma błędów .
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 806 B
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 V19
Coding: 01113
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1J VWZ6Z0
1 Błąd Zapis.:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01266
1 Błąd Zapis.:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799
Component: 1F Komfortgerát HLO 0001
Coding: 00259
Shop #: WSC 01266
1 Błąd Zapis.:
00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
27-00 - Implausible Signal
End ----------------------------------------------
Ostatnio zmieniony sob kwie 10, 2021 12:30 przez samnaprawiam75, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
01314 - Engine Control Module
Tego jeszcze nie miałem, sterownik silnika się wyświetlił, czyżby jakaś wilgoć ?
Tego jeszcze nie miałem, sterownik silnika się wyświetlił, czyżby jakaś wilgoć ?
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Sprawdź na podszybiu. Tam lubi się nazbierać syfu.
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Tam jest pełno syfu jakieś liście i inne. Dzięki
Wtyczki wyjąłem z modułu silnika, psiknąłem preparatem na styki i auto tez długo odpal około 3 sek. Dalej nie odpala błyskawicznie po przekręceniu Kluczkiem, muszę jedną sekundę poczekać, aż pompa zadziała, wtedy odpala od strzału to i tak dobrze, bo ostatnio czekałem aż poduszka zgaśnie to o wiele za długo.
Podłączę znowu wag i zobaczymy czy coś wyskoczy.
Wtyczki wyjąłem z modułu silnika, psiknąłem preparatem na styki i auto tez długo odpal około 3 sek. Dalej nie odpala błyskawicznie po przekręceniu Kluczkiem, muszę jedną sekundę poczekać, aż pompa zadziała, wtedy odpala od strzału to i tak dobrze, bo ostatnio czekałem aż poduszka zgaśnie to o wiele za długo.
Podłączę znowu wag i zobaczymy czy coś wyskoczy.
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Przeraża mnie twoja niecierpliwość.Kluczkiem, muszę jedną sekundę poczekać, aż pompa zadziała, wtedy odpala od strzału to i tak dobrze, bo ostatnio czekałem aż poduszka zgaśnie to o wiele za długo.
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Chcę mieć odpalanie od tzw. strzału, chyba ze bory tak już mają.
Ostatnio zmieniony pn kwie 12, 2021 00:35 przez samnaprawiam75, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Długo kręcę rozrusznikiem zanim auto odpali ,moze zapchany filtr węgla oparów ,pochłaniacz sprawny
Sterownik też potrzebuje tych milisekund na uzbrojenie się w dane z czujników i elementów wykonawczych. Samo wystrojenie się przepustnicy po przekręceniu kluczyka zajmuje pewnie 1-2 sek. Do rozruchu ecu silnika musi widzieć obroty wału korbowego więc kolejne milisekundy uciekają.
-
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz sty 03, 2021 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: volkswagen Bora 1.6/16 v/Benzyna /Kombi Variant / 77KW/105KM/2002 r.Stan licznika 263 000
- Silnik: BCB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości