ABF (olej) rada !!!
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
ABF (olej) rada !!!
Z racji tego, że trendy się troche zmieniły to ja odkope temat. Chciałbym wiedzieć co polecilibyscie do lekko zmodzonego ABF-a 140k km? Cos mi sie wydaje, ze moja maszyna ma ochote na MILLERS MOTORSPORT CFS 10W60, ale drogi jak piernik ten olej i szukam dobrej alternatywy.
ABF (olej) rada !!!
ja mam zestaw 9a+głowica Kr po portingu, regulowane kółko rozrządu, wałki abf i wszystko na digi 3 z adl. Wszystko jest nowe. Wyremontowany jest i dół cały i góra , nowe szklanki itd. Na docieranie wlałem zwykły valvoline 10w40 ( nie max life) po 300km olej jest zlany i 2raz jest załozony filtr filtrona i znów 10w40 i kolejne 500km. Docelowo zalewam 10w60 valvoline vr1 racing i filtr oleju k&n
Valvoline 10w60 vr1 to półsyntetyk. Nawet w katalogu valvoline jest tak napisane. Kosztuje po drobnych obnizkach w intercarsie ok 165zł za 5l a filtr k&n 40zł. Kazdy kto ma pl,kr czy 9a wie ze one lubieją sie grzać. a dopałować go to i 130'C oleju to zaden wyczyn. Dlatego lepiej zalać 10w60 valvoline który i umocni film olejowy i poprawi na gorącym cisnienie oleju o 0,5bara.
A castrol edge 10w60 to shit. Dobra w nim to jest tylko cena bo kosztuje ok 125zł za 5l a nie jak millers,liquy moly, motul 300v powyzej 200zł
A co do 10w40 valvoline max life to słyszałem duzo opinii od kumpli ze robi sie od niego duzo osadow, nagaru itd ale jak sie ma grata i grubo ponad 200tyś przebiegu i kazdy uszczelniacz leje to moze to i dobry wybór dla uszczelnienia.
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... arch=10W60" onclick="window.open(this.href);return false; ceny w detalu. Po znizkach nie jest tak strasznie.
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O" onclick="window.open(this.href);return false; k&n jest ponad 2x drozszy od boscha czy filtrona ale... kto biednemu zabroni bogato zyc ;p
jak pompa oleju przelatała 200 czy 300tyś km to tam juz pewnie za małe cisnienie jest daj boze na gorącym 1,5bara a tak lejesz 10w60 valvoline i odrazu skacze ciśnienie do góry o 0,5bara więc to dobry wybór i bezpieczny dla silnika. Koledzy latają autami po 300-500KM na nim i działa to przy upalaniu to i w serii abf sie nada
Valvoline 10w60 vr1 to półsyntetyk. Nawet w katalogu valvoline jest tak napisane. Kosztuje po drobnych obnizkach w intercarsie ok 165zł za 5l a filtr k&n 40zł. Kazdy kto ma pl,kr czy 9a wie ze one lubieją sie grzać. a dopałować go to i 130'C oleju to zaden wyczyn. Dlatego lepiej zalać 10w60 valvoline który i umocni film olejowy i poprawi na gorącym cisnienie oleju o 0,5bara.
A castrol edge 10w60 to shit. Dobra w nim to jest tylko cena bo kosztuje ok 125zł za 5l a nie jak millers,liquy moly, motul 300v powyzej 200zł
A co do 10w40 valvoline max life to słyszałem duzo opinii od kumpli ze robi sie od niego duzo osadow, nagaru itd ale jak sie ma grata i grubo ponad 200tyś przebiegu i kazdy uszczelniacz leje to moze to i dobry wybór dla uszczelnienia.
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... arch=10W60" onclick="window.open(this.href);return false; ceny w detalu. Po znizkach nie jest tak strasznie.
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O" onclick="window.open(this.href);return false; k&n jest ponad 2x drozszy od boscha czy filtrona ale... kto biednemu zabroni bogato zyc ;p
jak pompa oleju przelatała 200 czy 300tyś km to tam juz pewnie za małe cisnienie jest daj boze na gorącym 1,5bara a tak lejesz 10w60 valvoline i odrazu skacze ciśnienie do góry o 0,5bara więc to dobry wybór i bezpieczny dla silnika. Koledzy latają autami po 300-500KM na nim i działa to przy upalaniu to i w serii abf sie nada
W związku z tym, że jest jak jest to ja jestem jaki jestem...
ABF (olej) rada !!!
Czy ktoś ma pomysł na pompę oleju w mk2 GTI 16v? Z tego co widzę po numerze 027115105C, dostępny jest tylko Topran/Hans Pries, a ich produktu nie chciałbym mieć w silniku. Widziałem, że Meyle, Febi, Kolbenschmidt, Lemforder też produkowało te pompy, ale obecnie nie są one nigdzie dostępne, chyba, że źle szukam ? Z tego co widzę podobnie sprawa wygląda z ABF'em.
ABF (olej) rada !!!
większego wyboru raczej nie masz... Ja składalem silnik raptem nie caly miesiąc temu i miałem ten sam problem. Ale wsadziłem do 9a pompe dedykowaną do pl bo niby miala troche wieksze ciśnienie w serii. To nie robi wiekszej różnicy co to bedzie za pompa. Grunt zeby po złozeniu sprawdzić ciśnienie oleju. jak bedzie na gorącym oleju 1,7-2,2bar (u mnie 2,1b)to nie ma co sie martwić. Ewentualnie jak juz pisaliśmy valvolinem vr1 umocnisz i film i cisnienie o ok 0,5bara. Wczoraj pierwszy raz zmieniałem olej przy docieraniu i tak z ciekawości powiem ze zastosowanie korka spustu oleju z magnesem neodymowym to świetny pomysł bo opiłków było naprawde sporo wyłapanych z oleju, mimo tego ze wszystkie kanaly i wodne olejowe były czyszczone drucianką no i oczywiście myte. Widać jak sie docierają panewki, pierścienie itd.
W związku z tym, że jest jak jest to ja jestem jaki jestem...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości