Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14208
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 08, 2009 00:06

Oto i on: Obrazek Obrazek
W przypływie wolnego czasu,będę musiał popracować nad wykończeniem,ponieważ widać resztki otworów na przełączniki.I jak,podoba się?
A to pompa od kolegi arwam : Obrazek



arwam

Post autor: arwam » ndz mar 08, 2009 00:45

wskaźnik super ale jeszcze bardziej podoba mi sięwidok pod maską :food:
kiedyś taki silnik u mnie zagości na stałe tylko mu regulację zaworów na płytki przerobię żeby go móc ładnie kręcić powyżej 6500prm
a wtedy to już tylko zostanie się :majkel: jak dziecko



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz mar 08, 2009 02:47

Michaś_1977, spróbój wywalić "trąbkę" z obudowy filtra powietrza, wyciągasz ją do przodu siedzi na 4 zatrzaskach, auto bedzie nieco głośniejsze, bedzie sie płynniej zbierać i turbo wcześniej wstaje (przynajmiej u mnie), zyskałem sekunde do 100 :bajer:

A tak przy okazji nie wiecie u kogoby załatwić T3 w okolicach lublina?
Moje KKK zaczęło tak smiesznie gwizdać :)
Jak wcisnie się pedał na chwile przy ok 50 na trójce to sie panienki na chodniku oglądaja :bigok:

Postaram sie nagrać filmik :) specjalnie na dzień kobiet :)
Ostatnio zmieniony ndz mar 08, 2009 02:48 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14208
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 08, 2009 09:08

t0mal pisze:Michaś_1977, spróbój wywalić "trąbkę" z obudowy filtra powietrza, wyciągasz ją do przodu siedzi na 4 zatrzaskach, auto bedzie nieco głośniejsze, bedzie sie płynniej zbierać i turbo wcześniej wstaje (przynajmiej u mnie), zyskałem sekunde do 100 :bajer:
Trąbka,trąbką ,ale ja to chyba w takim razie powinienem zacząć od tego,że po zmianie turbo,nie wymieniłem rury dolotowej (od filtra do turbo).K-14 różni sie średnicą wlotu powietrza od K-24 chyba o jakieś 2 cm.Połączyłem starą rurę z turbem kawałkiem sztywnego węża,no ale w środku jest przewężenie,więc turbo ma ograniczony dopływ powietrza.Pewnikiem to też ma spory wpływ na to kiedy turbo się włącza?
Co ,Wy na to koledzy? :hmm:



arwam

Post autor: arwam » ndz mar 08, 2009 11:03

Trąbka,trąbką ,ale ja to chyba w takim razie powinienem zacząć od tego,że po zmianie turbo,nie wymieniłem rury dolotowej (od filtra do turbo).K-14 różni sie średnicą wlotu powietrza od K-24 chyba o jakieś 2 cm.Połączyłem starą rurę z turbem kawałkiem sztywnego węża,no ale w środku jest przewężenie,więc turbo ma ograniczony dopływ powietrza.Pewnikiem to też ma spory wpływ na to kiedy turbo się włącza?
Co ,Wy na to koledzy?
nie tu bym szukał przyczyny tego że się później zbiera tylko poprostu K24 ma dość ciężki wirnik podobnie jak T3 i Musi chwilkę upłynąć zanim się rozbuja.
Jeśli Ci to przeszkadza to są na to 3 sposoby żeby laga "zmniejszyć":
1
podlać paliwkiem i to konkretnie, ale póki nie masz IC to radzę wziąć na wstrzymanie :grin:

2
Planować lepiej i chwilę wcześniej wciskać pedał gazu.
ja tak robię bo jakoś dziwnie mocno jestem przywiązany do dużych suszarek.

3
Zmienić turbo na mniejsze np K14 lub większe VNT np GT2052V bo jak już założysz GT1749V to moc zacznie spadać Ci przy około 4100rpm ale nie będzie wogóle laga
W przypadku GT2052V lag jest minimalny w granicach 0,5sec w zależności jak bardzo masz zaknięte kierownice.

w przypadku VNT jest trochę rzeźby ze sterowaniem ale efekt jest niewątpliwie wart zachodu
t0mal pisze:A tak przy okazji nie wiecie u kogoby załatwić T3 w okolicach lublina?
Moje KKK zaczęło tak smiesznie gwizdać
Jak wcisnie się pedał na chwile przy ok 50 na trójce to sie panienki na chodniku oglądaja

t0mal,
ewentualnie nie interesowała by cię moja jak ja już sobie VNT załatwię?
bo narazie szukam ale myślę że do dwóch tygodni powinno się wszystko rozjaśnić
i wtedy moja T3 będzie na sprzedaż; bo na tej jak to określił Michaś_1977, pompicy to już teraz mogą korby fruwać więc ja już zmiany osprzętu silnika nie planuję chyba żeby coś wysiadło.
planuję teraz tylko mocne sprzęgło i długą skrzynię żeby można było normalnie jeździć i żeby silnik uciszyć przy jeździe na trasie

btw jakie masz teraz?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz mar 08, 2009 11:17

Sprzęgło mam sachsowe z SB i skrzynie 4T

Myślę że sie dogadamy.
A przewody olejowe z k14 podejdą do garretta?


A odnośnie trąbki, wlot powietrza do airboxa w 1V ma jakieś 2,5 cm średnicy, jak wywali się trąbke mamy owalny otwór 4 cm na 10
Ostatnio zmieniony ndz mar 08, 2009 11:26 przez t0mal, łącznie zmieniany 4 razy.



arwam

Post autor: arwam » ndz mar 08, 2009 12:01

A przewody olejowe z k14 podejdą do garretta?
górny tak ale dolny prawdopodobnie już nie
masz mocowaną na dwie śruki czy może jest skręcana jak węże w hydraulice?
jak coś to myślę że nie jakiś wieki problem dorwać taki przewód



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14208
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 08, 2009 12:06

arwam pisze:Zmienić turbo na mniejsze np K14
Spoko!Moje K-14 jest sprawne,uszkodzenie dotyczyło zapieczonego wastegate.Jeśli tylko da radę,to już jutro go zamontuję Muszę tylko trochę się pomęczyć z urwanymi 4ema śrubami.
Muszę coś z tym zrobić,bo "kopniak" powyżej 3000,to trochę za późno,a biorąc pod uwagę fakt,że mam krótką skrzynię,to już total porażka ](*,)
Warto???
Ostatnio zmieniony ndz mar 08, 2009 12:08 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » ndz mar 08, 2009 13:28

Michaś_1977 pisze:
arwam pisze:Zmienić turbo na mniejsze np K14
Spoko!Moje K-14 jest sprawne,uszkodzenie dotyczyło zapieczonego wastegate.Jeśli tylko da radę,to już jutro go zamontuję Muszę tylko trochę się pomęczyć z urwanymi 4ema śrubami.
Muszę coś z tym zrobić,bo "kopniak" powyżej 3000,to trochę za późno,a biorąc pod uwagę fakt,że mam krótką skrzynię,to już total porażka ](*,)
Warto???
Zależy co chcesz uzyskać;
Jeśli tylko pozbyć sięlaga to jak najbardziej k14 ale już nie będzie taki dynamiczny w górnych obrotach a krótka skrzynia pasuje właśnie do dużej suszarki ponieważsilnik jest bliżej zakresu jej działania i przy większej turbine mniej jest duszony silnik na wydechu co skuktuje zmniejszonym spalaniem
Ostatnio zmieniony ndz mar 08, 2009 13:29 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 09, 2009 12:07

Michaś_1977, rozumiem, że locha idzie na handel? ;)

[ Dodano: 09 Mar 2009 11:10 ]
arwam pisze:już nie będzie taki dynamiczny w górnych obrotach
No ale mowa tu o zekrescie poza czerwonym polem na obrotomierzu, chyba że da się za duże doładowanie, to wtedy wyraźnie zamula wyżej 4tys.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14208
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 09, 2009 13:59

t0mal pisze:Michaś_1977, rozumiem, że locha idzie na handel? ;)
Jeszcze nie wiem...zobaczymy,a co byłbyś chętny :chytry: ?Najpierw muszę przełożyć i zobaczyć jaki będzie efekt,bo jak kiepski ,to wróci na swoje miejsce :grin:

[ Dodano: 09 Mar 2009 13:06 ]
t0mal pisze:No ale mowa tu o zekrescie poza czerwonym polem na obrotomierzu, chyba że da się za duże doładowanie, to wtedy wyraźnie zamula wyżej 4tys.
W tej chwili turbo zaczyna drzeć od 3000,może ciut wcześniej,ale jak już ciągnie to efekt jest piorunujący.Przy 150 km/h jak depnąłem,to czułem jak jeszcze ciągnie,ale musiałem odpuścić,bo nie bardzo było gdzie i jeszcze nie mam ICka,a turbo podręcone j/w czyli mocno. :grin:

[ Dodano: 09 Mar 2009 13:12 ]
Idę wywalić tą trąbę... :chytry:



arwam

Post autor: arwam » pn mar 09, 2009 21:16

t0mal pisze:No ale mowa tu o zekrescie poza czerwonym polem na obrotomierzu, chyba że da się za duże doładowanie, to wtedy wyraźnie zamula wyżej 4tys.
fakt że poza czerwonym polem ale ja miałem 1,6bara i zamulenia nie zaobserwowałem a tylko wyrażny strzał mocy przy 4500rpm i ciągnie do około 6500rpm



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14208
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 09, 2009 23:11

Dzisiaj wyjechałem za miasto i mierzyłem czas do setki.Uzyskałem 9,7s ,ale po tym eksperymencie coś mu sie stało.Zaczął gasnąć w granicach dolnych obrotów (wtryski???).Później pogoniłem go jeszcze z 10km i przeszło mu,ale wcześniej tez tak się zachowywał,np.gdy dojeżdżałem do świateł.Co to może być?
Dodam,że mu troszkę wali olejem w odmę i podejrzewam pierścienie (albo ich brak :grin: )



arwam

Post autor: arwam » wt mar 10, 2009 00:45

najprawdopodobniej wtryskiwacze ale mogło popychacze zaworów podstawić.
Jak nagrzany silnik miałeś?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości