ile oleju bierze wasz klekot ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pioczel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 21:59
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: pioczel » pn lis 12, 2007 19:17

wegi pisze:prawde mówiąc nie wierzę, jeśli ktoś mówi,że jego diesel nie bierze ani grama oleju. mniej lub więcej, ale diesel zawsze coś spali, taka jego konstrukcja :)
uwierz,w pracy jeżdze transitem 2,4 2004 rok,wymiana oleju co 25 tyś -z bagnetu nie ubywa nic !!!1 transit ma ponad 100 tyś,2 transit ma 300 tyś i też nie ubywa...sam sie dziwie !
ale do 25 tyś to łykał troszke czyli do 1 przeglądu



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn lis 12, 2007 20:20

souler pisze:
Fpower pisze:Mam pytanie: dlaczego nowe diesle biorą olej??
a tam zaraz biora. wiecej mocy, wiecej deptasz to i oleju wiecej wezmie.
ja kiedyś w pracy jeździłem od nowosci Citroenem Jumpy bez deptania też brał :panna:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn lis 12, 2007 21:37

Panowie jeśli mówicie ze konstrukcja silnika diesla determinuje to ze musi on pobierać olej, to jest tak nie dlatego ze jest to diesel i taka jego konstrukcja ale dlatego ze dzisiaj juz kazdy diesel ma turbodoładowanie, i to w turbince nalezy szukać przyczyny brania oleju przez silnik.
A ja pójde jeszcze krok dalej i powiem ze ogólnie budowa silnika spalinowego tłokowego ma to do siebie ze silnik taki żuzywa zawsze olej, jeden więcej ,jeden mniej ale zawsze coś zuzywa, bo uszczelnienie miejcsa gładz cylindrowa - pierscienie- tłok niegdy nie będzie hermetyczne.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn lis 12, 2007 22:17

szatanek pisze:bo uszczelnienie miejcsa gładz cylindrowa - pierscienie- tłok niegdy nie będzie hermetyczne.
a w szczególności gdy pierścienie są mocno zużyte :P


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: gienekp007 » wt lis 13, 2007 01:29

Zawsze pewne frakcje z oleju odparowują więcej lub mniej. ja jeżdżę w miarę spokojnie w mieście do 3500 na trasach to zależy od nastroju ale często z prawie maksymalną prędkością. Przy wyprzedzaniu potrafię przykacic go na 4 do ponad 4 tysięcy i mi bierze 0,5 l na 10 tyś. no może na 12 tyś jak rzadziej robie trasę. dopiero zaczął bym się przejmować żeby mi ani grama nie wzią



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt lis 13, 2007 16:55

Czasami jest tak ze od wymiany do wymiany oglądamy miarkę oleju i niby zadnych ubytków na niej nie widać, zgadza sie ale pamiętajcie ze jak olej jest w stanie przejść od dołu tłoka do góry i sie spalić to tak samo rozpylone paliwo tez jest w stanie z nad tłoka przejść do komory korbowej do oleju i co nieco zwiększyc jego objętość, a po lepkości oleju tego za bardzo nie zbadamy bo olej w trakcie eksploatacji jest "zagęszczany"przez sadze i nie jestesmy w stanie stwierdzic ze został rozrzedzony przez olej napędowy . Zauważcie ze oleje spuszczane z silników benzynowych są zazwyczaj bardziej rzadkie niz w dieslach, nie dlatego ze są mniejszej lepkości, ale raczej dlatego ze w benzyniaku do oleju trafiają tylko śladowe ilości sadzy a w dieslu jest jej duzo, dużo więcej.



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

ile oleju bierze wasz klekot ??

Post autor: Marcin_87 » śr lis 14, 2007 18:59

Witam mój aaz po wymianie pierścieni nie wziął nic a przejechałem 30000km



Awatar użytkownika
focusst
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 21:16
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: focusst » pt lis 16, 2007 00:16

Silnik 1Y... na początku dość mocno przeze mnie użytkowany czasem... zrobiłem 2000 tys km i litr musiałem dolać :( ale jak jechałem nad morze i z powrotem w wakacje tak spokojnie i ekonomicznie do 90 km/h zrobiłem wtedy chyba 1500 km to nie wziął nic... Teraz jak już się trochę "wyszalałem" jeśli tak to można nazwać bo to tylko 64 KM to bierze 0,5 litra na te 2000 kilometrów... to chyba całkiem nieźle jak na 15 letni silnik :-)


[url=http://change.menelgame.pl/change_please/3600715/][img]http://tbn2.google.com/images?q=tbn:CXq2KpEUm7G09M:http://www.auto-blog.pl/wp-content/uploads/2008/02/volkswagen-golf-gti-w12-650-11.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lis 16, 2007 00:23

focusst pisze:bierze 0,5 litra na te 2000 kilometrów... to chyba całkiem nieźle jak na 15 letni silnik :-)
calkiem niezle? 2 litry na 10kkm. dosyc tak duzo.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Post autor: Majiic » pt lis 16, 2007 01:16

Ja zrobilem 12000 i dolalem 0.5l nawet niecale,

[ Dodano: Pią 16 Lis, 2007 ]
To_mas pisze:nie ma sie co dziwić tak ma być :)
Kupa a nie ''tak ma byc'' pompowtryski biora i powinny brac olej!!!!!!!!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
MKIII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: MKIII » wt lis 20, 2007 23:46

Jak kupuje olej 5L robie 15tys. wlewam po wymianie 4,2L to te 0,8L na dolewki starcza przez ten przebieg. mam 210tys


TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.

Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » czw lis 22, 2007 18:10

mój bierze 1l/10000 km czyli 0,1 na 1000km , przebieg 226tys, olej shell 5w40.



Awatar użytkownika
lemax
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 17, 2004 21:35
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: lemax » czw lis 22, 2007 19:48

Od wymiany do wymiany czyli 10 tys km max. 0,2 l :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości