Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
pioczel
- Mały gagatek
- Posty: 94
- Rejestracja: sob wrz 22, 2007 21:59
- Lokalizacja: zabrze
-
Kontakt:
Post
autor: pioczel » pn lis 12, 2007 19:17
wegi pisze:prawde mówiąc nie wierzę, jeśli ktoś mówi,że jego diesel nie bierze ani grama oleju. mniej lub więcej, ale diesel zawsze coś spali, taka jego konstrukcja
uwierz,w pracy jeżdze transitem 2,4 2004 rok,wymiana oleju co 25 tyś -z bagnetu nie ubywa nic !!!1 transit ma ponad 100 tyś,2 transit ma 300 tyś i też nie ubywa...sam sie dziwie !
ale do 25 tyś to łykał troszke czyli do 1 przeglądu
-
RobertP
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2799
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
- Lokalizacja: Ostróda
Post
autor: RobertP » pn lis 12, 2007 20:20
souler pisze:Fpower pisze:Mam pytanie: dlaczego nowe diesle biorą olej??
a tam zaraz biora. wiecej mocy, wiecej deptasz to i oleju wiecej wezmie.
ja kiedyś w pracy jeździłem od nowosci Citroenem Jumpy bez deptania też brał
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
-
szatanek
- Forum Master
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: szatanek » pn lis 12, 2007 21:37
Panowie jeśli mówicie ze konstrukcja silnika diesla determinuje to ze musi on pobierać olej, to jest tak nie dlatego ze jest to diesel i taka jego konstrukcja ale dlatego ze dzisiaj juz kazdy diesel ma turbodoładowanie, i to w turbince nalezy szukać przyczyny brania oleju przez silnik.
A ja pójde jeszcze krok dalej i powiem ze ogólnie budowa silnika spalinowego tłokowego ma to do siebie ze silnik taki żuzywa zawsze olej, jeden więcej ,jeden mniej ale zawsze coś zuzywa, bo uszczelnienie miejcsa gładz cylindrowa - pierscienie- tłok niegdy nie będzie hermetyczne.
-
RobertP
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2799
- Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
- Lokalizacja: Ostróda
Post
autor: RobertP » pn lis 12, 2007 22:17
szatanek pisze:bo uszczelnienie miejcsa gładz cylindrowa - pierscienie- tłok niegdy nie będzie hermetyczne.
a w szczególności gdy pierścienie są mocno zużyte
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
-
gienekp007
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
- Lokalizacja: Podlasie
Post
autor: gienekp007 » wt lis 13, 2007 01:29
Zawsze pewne frakcje z oleju odparowują więcej lub mniej. ja jeżdżę w miarę spokojnie w mieście do 3500 na trasach to zależy od nastroju ale często z prawie maksymalną prędkością. Przy wyprzedzaniu potrafię przykacic go na 4 do ponad 4 tysięcy i mi bierze 0,5 l na 10 tyś. no może na 12 tyś jak rzadziej robie trasę. dopiero zaczął bym się przejmować żeby mi ani grama nie wzią
-
szatanek
- Forum Master
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: szatanek » wt lis 13, 2007 16:55
Czasami jest tak ze od wymiany do wymiany oglądamy miarkę oleju i niby zadnych ubytków na niej nie widać, zgadza sie ale pamiętajcie ze jak olej jest w stanie przejść od dołu tłoka do góry i sie spalić to tak samo rozpylone paliwo tez jest w stanie z nad tłoka przejść do komory korbowej do oleju i co nieco zwiększyc jego objętość, a po lepkości oleju tego za bardzo nie zbadamy bo olej w trakcie eksploatacji jest "zagęszczany"przez sadze i nie jestesmy w stanie stwierdzic ze został rozrzedzony przez olej napędowy . Zauważcie ze oleje spuszczane z silników benzynowych są zazwyczaj bardziej rzadkie niz w dieslach, nie dlatego ze są mniejszej lepkości, ale raczej dlatego ze w benzyniaku do oleju trafiają tylko śladowe ilości sadzy a w dieslu jest jej duzo, dużo więcej.
-
Marcin_87
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
- Lokalizacja: Opatów
Post
autor: Marcin_87 » śr lis 14, 2007 18:59
Witam mój aaz po wymianie pierścieni nie wziął nic a przejechałem 30000km
-
focusst
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 21:16
- Lokalizacja: RADOM
-
Kontakt:
Post
autor: focusst » pt lis 16, 2007 00:16
Silnik 1Y... na początku dość mocno przeze mnie użytkowany czasem... zrobiłem 2000 tys km i litr musiałem dolać
ale jak jechałem nad morze i z powrotem w wakacje tak spokojnie i ekonomicznie do 90 km/h zrobiłem wtedy chyba 1500 km to nie wziął nic... Teraz jak już się trochę "wyszalałem" jeśli tak to można nazwać bo to tylko 64 KM to bierze 0,5 litra na te 2000 kilometrów... to chyba całkiem nieźle jak na 15 letni silnik
[url=http://change.menelgame.pl/change_please/3600715/][img]http://tbn2.google.com/images?q=tbn:CXq2KpEUm7G09M:http://www.auto-blog.pl/wp-content/uploads/2008/02/volkswagen-golf-gti-w12-650-11.jpg[/img][/url]
-
souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
-
Kontakt:
Post
autor: souler » pt lis 16, 2007 00:23
focusst pisze:bierze 0,5 litra na te 2000 kilometrów... to chyba całkiem nieźle jak na 15 letni silnik
calkiem niezle? 2 litry na 10kkm. dosyc tak duzo.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
-
Majiic
- Czerwona Strzala
- Posty: 1047
- Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
- Lokalizacja: Gdansk/Stegna
-
Kontakt:
Post
autor: Majiic » pt lis 16, 2007 01:16
Ja zrobilem 12000 i dolalem 0.5l nawet niecale,
[ Dodano: Pią 16 Lis, 2007 ]
To_mas pisze:nie ma sie co dziwić tak ma być
Kupa a nie ''tak ma byc'' pompowtryski biora i powinny brac olej!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
MKIII
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn cze 12, 2006 20:53
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: MKIII » wt lis 20, 2007 23:46
Jak kupuje olej 5L robie 15tys. wlewam po wymianie 4,2L to te 0,8L na dolewki starcza przez ten przebieg. mam 210tys
TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.
-
research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
-
Kontakt:
Post
autor: research1 » czw lis 22, 2007 18:10
mój bierze 1l/10000 km czyli 0,1 na 1000km , przebieg 226tys, olej shell 5w40.
-
lemax
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: śr lis 17, 2004 21:35
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: lemax » czw lis 22, 2007 19:48
Od wymiany do wymiany czyli 10 tys km max. 0,2 l
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości