a mialbys mape do tej mojej?evolution pisze:pod zadna z tych ta twoja jest raz slabsza od t3/40...
Budowa turbodoładowanego silnika benzynowego - pomocy!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
ma kolega w ksiazce madrej wiec nie mam jak przedstawic
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
a moglbys zrobic zdjecie, zeskanowac lub podac tytul ksiazki?evolution pisze:ma kolega w ksiazce madrej wiec nie mam jak przedstawic
[ Dodano: Sro Lis 29, 2006 00:06 ]
No mapa juz jest. Przyslali mi ja z Bostonu uczynni sa w Garrecie no i co z niej wynika: tyle ze w zakresie obrotow od 2000 do 5000 moge ladowac od 0,5 do 0,75 bara nie wychodzac poza pole dopuszczlnej sprawnosci czyli 60 % i poza maksymalne obroty. I niczego mi wiecej nie potrzeba
- GRZANA
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5822
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
- Lokalizacja: Wawa/EOP
- Kontakt:
KamilW, no ja sam nie wiem co myslec wypowiadaja sie w tym temacie najtezsze glowy z 4um... kazdy watpi a kamil dalej prze do przodu... ja generalnie wierze w szalone projekty ale co z tego bedzie to zobaczymy kiedy tloki wracaja?
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
powiem tak: jedna z tych glow twierdzila ze doladowanie skonczy sie przy 3500 obr, niczyjej wiedzy nie umniejszam ale polegam na swojej i wiedzy ludzi ktorzy zjedli na tym zeby i cale zycie posiwecili badaniu tego problemu. Pomagaja mi miedzy innymi specjalisci z Osrodka Badawczego Garreta w Californii i oni twierdza ze turbinie nic nie bedzie i ze ten wyborgrzaneczka997 pisze:KamilW, no ja sam nie wiem co myslec wypowiadaja sie w tym temacie najtezsze glowy z 4um...
chociaz moze nie optymalny sprawdzi sie w tym rozwiazaniu. Jak bracia Wright budowali samolot to tez wszyscy watpiligrzaneczka997 pisze:kazdy watpi a kamil dalej prze do przodu
kumpel robi mi je za darmo wiec nie chce go poganiac. Mysle ze do konca przyszlego tygodnia beda zrobione Swoja droga wielkie podziekowania z mojej strony dla niego Piotrek masz u mnie Piwogrzaneczka997 pisze:kiedy tloki wracaja?
- GRZANA
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5822
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
- Lokalizacja: Wawa/EOP
- Kontakt:
KamilW, no w koncu ktos musi cos wymyslic... jakby nikt nie wymyslal tylko opieral sie na gotowcach to do tej pory felgi i opony bylyby kwadratowe
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]
Ciekawe dywagacje. Bez urazy dla najtęższych forumowych głów ale często niekonwencjonalne podejścia mają dużą dozę powodzenia. Nie zapomnę jak bedąc w Holandii zetknąłem się z tzw. liceum inżynierskim (chyba tak się to nazywało) bodajże przy Van Schorchorst-Rigida Group (koncern robiący ramy, felgi rowerowe i inny stuff).grzaneczka997 pisze:KamilW, no ja sam nie wiem co myslec wypowiadaja sie w tym temacie najtezsze glowy z 4um... kazdy watpi a kamil dalej prze do przodu... ja generalnie wierze w szalone projekty ale co z tego bedzie to zobaczymy kiedy tloki wracaja?
Najtęższe głowy z centrum doświadczalnego firmy dostarczały tam różne dziwne podzespoły do dyskusji. I co się okazało? Osoby "nie skażone" schematycznym myśleniem (tu: z dziedziny inżynierskiej) pewne problemy rowiązywały w nadzwyczajny sposób bo nie zdawały sobie sprawy z istniejących (potencjalnych) ograniczeń. Gdybyście widzieli te bezpiastowe koła albo jaką geometrię ramy poziomej wymyślił pewien nastolatek - prototyp jeździ!. Oczywiście nie chciałbym by KamilW odebrał iż uważam go za zupełnego ignoranta bo nie o to mi chodziło. Nawet jak nie da rady to ma niezły poligon doświadczalny i zdobywa doświadczenie (a kwestia Webera pokazuje, że potrafi dopiąć swego).
"Stawiam 60:40 dla naszego gaźnikowca-uturbiacza" a czas pokaże kto miał rację.
pozdrawiam
-= Z =-
Kupię:
I. fotel(e) Recaro z elektryką
II. uchylne szyby do MK2.
III. pełna lista gratów (ponad 40 pozycji) do MK2 i MK3, które chętnie kupię [UPDATE x]:
I. fotel(e) Recaro z elektryką
II. uchylne szyby do MK2.
III. pełna lista gratów (ponad 40 pozycji) do MK2 i MK3, które chętnie kupię [UPDATE x]:
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
ja bym postawił tez ale odwrotnie 40:60 ale nie na czesc mechaniczną bo to naprawde nie jest problem, tylko na problemy z wystrrojeniem czyli gaźnik nieszczęsny czyli klapa całego projektu w tej konfiguracjiZnachor pisze:grzaneczka997 pisze:KamilW, no ja sam nie wiem co myslec wypowiadaja sie w tym temacie najtezsze glowy z 4um... kazdy watpi a kamil dalej prze do przodu... ja generalnie wierze w szalone projekty ale co z tego bedzie to zobaczymy kiedy tloki wracaja?
"Stawiam 60:40 dla naszego gaźnikowca-uturbiacza" a czas pokaże kto miał rację.
pozdrawiam
-= Z =-
www.vrservice.pl
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
i o to glownie mi chodzi, o zdobycie doswiadczenia na nowym polu...Znachor pisze:Oczywiście nie chciałbym by KamilW odebrał iż uważam go za zupełnego ignoranta bo nie o to mi chodziło. Nawet jak nie da rady to ma niezły poligon doświadczalny i zdobywa doświadczenie (a kwestia Webera pokazuje, że potrafi dopiąć swego).
sie okaze co z tego wyjdzieZnachor pisze:"Stawiam 60:40 dla naszego gaźnikowca-uturbiacza" a czas pokaże kto miał rację.
to zacznij stawiac inaczej, bo szykuje sie montaz wtrysku, oczywiscie wersja z gaznikiem zostanie stworzona ale barziej do celow doswiadczalnych... do celow "for fun" bedzie zamontowany wtrysk... mojej kostrukcji cos na ksztalt digifanta. na razie jest ogolny zarys pomyslu. na pewno napisze co jest nie tak w sterowaniu gaznikowym o ile cos jest...Borys pisze:ja bym postawił tez ale odwrotnie 40:60 ale nie na czesc mechaniczną bo to naprawde nie jest problem, tylko na problemy z wystrrojeniem czyli gaźnik nieszczęsny czyli klapa całego projektu w tej konfiguracji
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
[quote="KamilW]
oo co za nagła zmiana podejscia, no dobrze dobrze projektuj wtrysk montuj i śmigaj to juz bardziej realne że auto pojeździ niz ten gaźnik.
a w jednej mądrej książce Maximum Boost jest jeden rozdział specjalnie poświęcony gaźnikom "Carburetion". Polecam lekturkę
to zacznij stawiac inaczej, bo szykuje sie montaz wtrysku, oczywiscie wersja z gaznikiem zostanie stworzona ale barziej do celow doswiadczalnych... do celow "for fun" bedzie zamontowany wtrysk... mojej kostrukcji cos na ksztalt digifanta. na razie jest ogolny zarys pomyslu. na pewno napisze co jest nie tak w sterowaniu gaznikowym o ile cos jest...[/quote]Borys pisze:ja bym postawił tez ale odwrotnie 40:60 ale nie na czesc mechaniczną bo to naprawde nie jest problem, tylko na problemy z wystrrojeniem czyli gaźnik nieszczęsny czyli klapa całego projektu w tej konfiguracji
oo co za nagła zmiana podejscia, no dobrze dobrze projektuj wtrysk montuj i śmigaj to juz bardziej realne że auto pojeździ niz ten gaźnik.
a w jednej mądrej książce Maximum Boost jest jeden rozdział specjalnie poświęcony gaźnikom "Carburetion". Polecam lekturkę
www.vrservice.pl
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
zmiana nagla bo chlopak bazuje na wiedzyt innych... kilka postow wstecz nie docieral do niego wtrysk...... pompke tez zmini jak mu cisnienie zacznie spadac na testach:) ale skoro zaczal uturbianie od wyrwania jakiejs turbo za pare groszy a pozniej znalazl motor......
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
czy nagla zmiana? nie wiem, po prostu chce porownac te 2 rozwiazania, i zobaczyc jakie naprawde sa ich wady a jakie zalety, co do gaznika to nie skreslalbym go tak bardzo bo prawde mowiac jestem przeciwnikiem zaawansowanej elektroniki w samochodzie. Wszystko sie okaze w praniu. Jutro maja do mnie wrocic tloki.Borys pisze:oo co za nagła zmiana podejscia
mysle ze przy dobrze zrobionym gazniku auto smigalo by tak samo dobrze.Borys pisze:no dobrze dobrze projektuj wtrysk montuj i śmigaj to juz bardziej realne że auto pojeździ niz ten gaźnik
a ty na czyjej wiedzy bazujesz? no chyba ze projektowales wszystko od podstaw lacznie z wymysleniem kolaevolution pisze:zmiana nagla bo chlopak bazuje na wiedzyt innych
ty mnie chyba nie rozumiesz... nie nie docieral, tylko jestem entuzjasta gaznikow, ale dla celow " badawczych" fajnie sie bedzie pobawicevolution pisze:kilka postow wstecz nie docieral do niego wtrysk......
a ponoc twierdziles ze wydoievolution pisze:pompke tez zmini jak mu cisnienie zacznie spadac na testach:)
na odwrot to bylo a tak swoja droga Evolution to moze skonczysz wreszcie sie zgrywac bo niczego do tematu nie wnosisz tylko potrafisz sie wysmiewac, bo uwazasz ze jak ktos nie wpakuje w samochod 30000 zl to juz wszystko robi zle. Pozatym jak masz mnie wprowadzac w blad to sobie daruj bo nie jestem pierwszym lepszym chlopaczkiem ktory uwierzy w kazde twoje slowo. Przeliczam wszystkie elementy wiec prosze cie uprzejmie nie rob mi wody z mozgu i nie prubuj na sile udowodnic ze tylko ty sie tu znasz na uturbianiu bo masz firme i golfa 2,2. I oszczedz sobie teksty w stylu "tylko cwaniak..." bo obrazasz nie tylko mnie ale i innych ludzi ktorzy robili podobne rzeczy. Wiec jeszcze raz cie prosze, albo zacznij konstruktywnie doradzac i nie wprowadzac mnie w BŁĄD albo poszukaj sobie jakiegos innego tematu do udzeilania sie swoja "wiedza".evolution pisze:ale skoro zaczal uturbianie od wyrwania jakiejs turbo za pare groszy a pozniej znalazl motor......
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
POMPKA to TURBOKamilW pisze:a ponoc twierdziles ze wydoi
ja od razu mowilem ze jest za mala
po pierwsze napisalem ze 7500 do porzadnego uturbienia, i ze ta turbo jest za mala, po drugie wblad cie nie wprowadzam. i po trzecie konstruktywnie doradzam, mowie ci ze cos jest nie halo a ty konstruktywnie pomysl i popraw... mi nikt nie mowil jak zrobic bo nikt nie uturbial n/a w polsce 6 lat temu...na odwrot to bylo a tak swoja droga Evolution to moze skonczysz wreszcie sie zgrywac bo niczego do tematu nie wnosisz tylko potrafisz sie wysmiewac, bo uwazasz ze jak ktos nie wpakuje w samochod 30000 zl to juz wszystko robi zle. Pozatym jak masz mnie wprowadzac w blad to sobie daruj bo nie jestem pierwszym lepszym chlopaczkiem ktory uwierzy w kazde twoje slowo. Przeliczam wszystkie elementy wiec prosze cie uprzejmie nie rob mi wody z mozgu i nie prubuj na sile udowodnic ze tylko ty sie tu znasz na uturbianiu bo masz firme i golfa 2,2. I oszczedz sobie teksty w stylu "tylko cwaniak..." bo obrazasz nie tylko mnie ale i innych ludzi ktorzy robili podobne rzeczy. Wiec jeszcze raz cie prosze, albo zacznij konstruktywnie doradzac i nie wprowadzac mnie w BŁĄD albo poszukaj sobie jakiegos innego tematu do udzeilania sie swoja "wiedza".
_________________
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Po rozmowie dodam ze konstruktywnej z Evolution znalazlem blad w obliczeniach ktore przygotowalem dotyczacy wartosci przeciwcisnienia. Jednak wszystko jest juz poprawione i teraz juz wszystko jest obliczone poprawnie. Jak juz pisalem wynika z obliczen ze strona pompujaca moze mi podac maksymalnie 0.7 - 0.8 bara przy 5000 obr/min, pozniej doladowanie zacznie spadac. skorygowaniu obliczen yszlo mi ze wysoka wartosc osiagnie wowczas przeciwcisnienie ktore zdlawi mi silnik na wylocie. Wszystko oczywiscie okaze sie juz podczas jego pracy ale wstepny pomysl na rozwiazanie tegoz problemu jest taki zeby wykorzystac wastegate'a do upuszczania wowczas czesci spalin wokol turbiny lub podlaczenia turbiny tylko pod 3 cylindry, zmieni to oczywiscie charakterystyke jej pracy ale moze wplynac korzystnie na oproznianie cylindra. Jak juz pisalem wszystko okaze sie w praniu... bedziemy widziec co z tego wyniknie. Evolution punkt dla ciebie za zwrocenie mi uwagi na blad
[ Dodano: Pią Gru 01, 2006 16:22 ]
No dzisiaj znalazla sie chwilka na posprzatanie piwnicy bo straszny burdel sie tam zrobil Mam juz zaklepany caly osprzet potrzebny do dokonczenia projektu, zostalo mi tylko kupic uszczelki, uszczelniacze i tym podobne i skladac jak tylko tloki dostane a na to sie zanosi dopiero w poniedzialek wiec milego weekendu zycze
[ Dodano: Pią Gru 01, 2006 16:22 ]
No dzisiaj znalazla sie chwilka na posprzatanie piwnicy bo straszny burdel sie tam zrobil Mam juz zaklepany caly osprzet potrzebny do dokonczenia projektu, zostalo mi tylko kupic uszczelki, uszczelniacze i tym podobne i skladac jak tylko tloki dostane a na to sie zanosi dopiero w poniedzialek wiec milego weekendu zycze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 44 gości