[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
arkadiuush
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr lip 26, 2006 20:33
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: arkadiuush » pt sie 18, 2006 20:05

Sierpień, niedługo jesień i zima. Czas się wziąć za czyszczenie odmy. Co do osłonięcia silnika - też się pokusze na cos takiego.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=585781#585781]Mój Golfik[/url]

lokii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw paź 14, 2004 11:05
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: lokii » wt sie 29, 2006 20:34

Ten trójnik zastąpiłem trójnikiem z jakiegoś tworzywa. Wylookałem go jak byłem kiedyś u gazownika. Stosują je do rozgałęzienia węży od wody, tak zeby ciepła woda szła też na reduktor. Co do węży to też znalazłem to wszystko u gazownika. Kosztowało mnie to niecałe 20 zł i pomogło. Przejezdziłem tak od stycznia(wtedy mi wywaliło olej i trzeba było cos z tym zrobić :) ) do końca zimy i wszystko było oki.


a no i ten wąż od pokrywy zaworów do trójnika musiałem zmienić na trochę grubszy bo oryginał nie pasował do trójnika.



wygibus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn mar 27, 2006 20:26
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: wygibus » pn wrz 04, 2006 22:17

Witam!
Mam pytanie związane z tym tematem: w moim golfie wężyk z pokrywy zaworów nie jest połączony z resztą układu odmy. Czy grozi to czymś? Jeżdzę tak od kiedy kupiłem auto, to jest od lutego i nie widzę żadnych minusów w pracy silnika.



Awatar użytkownika
Kamil Włodi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt wrz 26, 2006 20:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil Włodi » pn paź 30, 2006 19:58

odnośnie tej odmy... to chyba dałem ciała, pierwszy raz czyściłem i... wszyscy tu piszą że element nr.9 czyścić trzeba denaturatem i ostrożnie bo tam jest jakaś membrana a ja... wyczyściłem wszystko szmatką a w dodatku tam w środku pogrzebałem śrubowkrętem i na koniec przedmuchałem powietrzem:(((
chyba coś pokiepściłem...

co z tym jest związane
POMOCY....



jo55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 14:09
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: jo55 » ndz lis 26, 2006 22:23

Witam znów po dłuższej nieobecności. No wreszcie kupiłem za 50 złociszy osłonkę na silnik od spodu. Pasuje jakotako. Na wzorze (pewnie od diesla) rurę wydechową jakoś w innym miejscu mieli i miskę olejową też. Ale działa, osłania i ociepla. Ostatnio zakryłem otwór pod miską olejową kawałkiem cienkiej blachy. Szczęśliwie nie ma jeszcze mrozów ale zauważam szybsze nagrzewanie się silnika i dłuższe stygnięcie. Odmę czyściłem w początku października. Zdziwiło mnie że reduktorek po lecie był tak strasznie zakitowany. Temperatury były w pobliżu 15st, a na drugi dzień po umyciu, już była w nim cienka warstwa majonezu. Czy to rodzaj oleju (Lotos dla LPG) może tak wilgoć gromadzić? Jakie są Wasze spostrzeżenia co do wpływu rodzaju oleju na ilość powstającego "majonezu"?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


MIŁEGO DNIA ew NOCY ;)

Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » śr kwie 11, 2007 17:42

właśnie patrze a ja mam pęknie ty przewód gumowy o srednicy 18mm i długości 50mm który łączy separator oleju z regulatorem ciśnienia oleju Nie wiecie gdzie taki przewód szukać?

Czy ta usterka moze miec taki wpływ na prace silnika?
Zimny gasnie po wyłączeniu ssania, jak dodam lekko gazu to tez gasnie chyba ze odrazu na wysokie obroty go (na biegu jałowym)
Na ciepłym jak dodam gazu lekko to tak jak by go przyduszało (na biegu jałowym)


Piotrek

Awatar użytkownika
Robert Pala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Robert Pala » ndz lip 01, 2007 07:32

u mnie prawie zawsze kiedy otworze klape silnika to bagnet jest wysuniety tak ok 1cm do gory,nie wiem czy to nie jest objaw zatkanej odmy.pomozcie zanim bedzie za pozno.

[ Dodano: 14 Paź 2007 21:38 ]
dawno tu nikogo nie bylo,pewnie zajrzycie jak mrozy przyjdą,idzie zima wiec czas zobaczyc jak u mnie z tymi majonezami.mam tez zamiar zrobic z blachy oslone silnika od spodu.

[ Dodano: 14 Paź 2007 21:41 ]
oraz folia babelkowa powedruje na odme a wlasciwie na te przewody gumowe.tak jak to piszecie tak zrobie.przezorny zawsze ubezpieczony.pozdrawiam :helm:

[ Dodano: 15 Paź 2007 11:11 ]
PIERWSZE WRAZENIA PO SPRAWDZENIU/ODKRECENIU ODMY:
BRAK "MAJONEZU" W ELEMENCIE NR 9.
BARDZO POPEKANY ALE JESZCZE W CALOSCI ELEMENT NR 8
DUZE PEKNIECIE NA ELEMENCIE NR 7 OD STRONY OPASKI OD SILNIKA.
ODROBINA MAZI NA SCIANKACH WEWNETRZNYCH ELEMENTU NR 7

[ Dodano: 15 Paź 2007 11:36 ]
POSTANOWIENIA:
-POSZUKAC OSLONY,MOZE BYC OD DIESLA NAJWYZEJ ZROBIE DEKIEL POD MISA OLEJOWA
-KUPIC TROJNIK 18-10-18 W SKLEPIE HYDRAULICZNYM ORAZ WAZ OLEJOODPORNY 18MM TAK Z 30CM,ORAZ WAZ 10MM OKOLO 50CM
-OWINAC ELEMENTY 8,9,10,JAKAS IZOLACJA
-W PRZYPADKU PROBLEMOW ZE ZNALEZIENIEM OSLONY POD SILNIK WYKONANIE JEJ SAMEMU Z BLACHY,NAJLEPIEJ OCYNKOWANEJ.
-ZASLONIC CZESCIOWO CHLODNICE ORAZ ATRAPE OD STRONY AKUMULATORA I FILTRA POWIETRZA GDYZ TAMTEDY LECI ZIMNE POWIETRZE W STRONE ODMY(PODCZAS JAZDY)
DZIEKUJE WSZYSTKIM KTORZY MI POMOGLI!!!

[ Dodano: 15 Paź 2007 11:38 ]
NIE WIDZE PRZYCISKOW POMOGL BO NA PEWNO DALBYM CO NIEKTORYM PO PUNKCIKU :bigok:

[ Dodano: 16 Paź 2007 19:15 ]
odma przerobiona/naprawiona!
-zalozony trojnik 20-15-20
-wąż 20 mm
-wąż 12mm
-nowe opaski metalowe
po przejechaniu ok 5km wszystko ok.
no i przy pracujacym silniku po odkreceniu korka wlewu oleju otwor zasysa powietrze:)czyli odma jest szczelna!.
pozostalo oizolowanie wszystkiego i wykonanie oslony pod silnik.



Awatar użytkownika
Tommek-GTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn maja 07, 2007 19:22
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Tommek-GTI » czw gru 13, 2007 02:38

Witam. Mam pytanko. Od czego jest ta odma??? Sadzac po komentarzach to chyba od odpowietrzania silnika, badz cos takiego???Chcialbym uzyskac pelna odp. I czy zle jesli jest w przewodzie pod nia dziura??? Bo hyba mam, ale sam chodzi dobrze, nieraz tylko troszke nierownomiernie chodzi. Na co ma wplyw defekt odmy, badz dziura w jwj okolicy?


Moj na Keskinach, oraz MKI
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134149

Awatar użytkownika
Robert Pala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Robert Pala » czw gru 13, 2007 12:36

a wiec odpowiedz:odma sluzy do odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika a wszelkie nieszczelnosci powoduja nierownomierna prace silnika, moga tez spowodowac wywalenie oleju z silnika przez najslabszy punkt czyli np korek wlewu, bagnet, uszczelki.a teraz rozwiniecie odpowiedzi czym jest odma i do czego sluzy. otoz jak wiadomo w skrzyni korbowej podczas pracy silnika olej sie rozgrzewa i opary musza miec ujscie (co by nie wypychalo ich przez np uszczelki, albo zeby olej nie wydostal sie z silnika np przez bagnet.)a wiec zamontowano odme aby po odseparowaniu oparow od oleju wpuscic je do dolotu i smarujac przepustnice spalic w silniku nie zanieczyszczajac srodowiska.w kazdym razie opary oleju musza miec ujscie ze skrzyni korbowej a odma musi byc szczelna a pekniete przewody olejowe mozna z powodzeniem zastapic wężami olejoodpornymi,ja nie mogac kupic olejoodpornego weza o odpowiedniej srednicy mam zalozony zwykly wąż do wody czarny kupiony w sklepie moto, plus opaski zaciskowe i teraz odma dziala w 100%.



Awatar użytkownika
Tommek-GTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn maja 07, 2007 19:22
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Tommek-GTI » czw gru 13, 2007 13:48

Dziekuje Robert, za pelna odpowiedz na postanowione pytania.


Moj na Keskinach, oraz MKI
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134149

mike_pi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn gru 31, 2007 00:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: mike_pi » ndz sty 06, 2008 01:01

zamiast tych 2 puszek tym czasowo wstawilem waz gumowy. zobaczymy co z tego bedzie :crazy:



Awatar użytkownika
Robert Pala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Robert Pala » ndz sty 06, 2008 21:04

jarzy pisze:czy jak dzisiaj (mamy -4 stopnie) przejadę sie gdzieś dalej (z 30 km) to jest szansa, że te mazidła co zapewne się już zaczęły odkładać się rozpuszczą i mogę uniknąć grzebania się na mrozie?
jest szansa ale jaka to zalezy ile tego mazidla jest bo jak strasznie duzo to 30km moze byc malo ale to jeszcze zalezy jak pokonasz ta odleglosc- tzn jak mocno rozgrzejesz silnik.najlepiej jak po tych 30km na pracujacym silniku odkrecisz korek wlewu oleju i jak zatkasz reka i poczujesz ze zasysa powietrze to znaczy ze odma ok!

[ Dodano: 06 Sty 2008 20:05 ]
mike_pi pisze:zamiast tych 2 puszek tym czasowo wstawilem waz gumowy
ciekawe jak to bedzie dzialac.sam kiedys myslalem nad usunieciem przynajmniej tej wiekszej puszki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości