Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mirek99mtg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
Lokalizacja: małopolskie

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: mirek99mtg » ndz paź 19, 2014 15:06

To jest cena oryginału w salonie Volkswagena, w zależności od konkretnego miejsca w Polsce może się różnić o kilka zł.



rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: rakun1 » śr paź 29, 2014 20:06

Witam ponownie :bajer:
Tym razem wygląda na to, że i u mnie problem został rozwiązany. Mianowicie miałem wadliwą prawą linkę hamulca ręcznego. Właśnie wróciłem od "nowego" mechanika, który założył mi nową linkę marki TRW za okazyjne 37 zł. Efekt widać od razu: równomiernie hamują obydwa koła a dźwignia ręcznego "zaciąga" się lekko i o wiele wyżej niż ostatnio (w końcu tak jak było niegdyś). Co prawda hamowane koła nie zapiszczą na asfalcie (nie jest mi potrzebne tak mocne naciągnięcie linek), ale spokojnie się blokują na szutrowej nawierzchni, co moim zdaniem jest w zupełności wystarczające :cool: Jedna z linek (w moim modelu występują 2 sztuki) jest nadal stara i cholera wie jakiej marki, ale póki co działa prawidłowo:).
Zatem, jeśli miałbym na cokolwiek uczulać podczas wymiany elementów hamulcowych, to proponuję wymieniać części na markowe produkty np. TRW, ATE. Może i trzeba trochę dopłacić w stosunku do wszechobecnej "taniochy", ale przynajmniej jest gwarancja dobrego dopasowania części i względnie bezproblemowego użytkowania przez dłuższy czas. Nie polecam oszczędności za wszelką cenę.

Pozdrawiam i wielkie dzięki za wszystkie porady :okej:


Rakun1

olek1995
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 21:21

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: olek1995 » czw paź 30, 2014 19:47

Może i kombinuje, ale chodzi o efekt, a nie o to żeby metoda była serwisowa. Zrobiłem tak w 2 golfach i moim zdaniem efekt jest dużo lepszy, bo po standardowej operacji szału nie było. Każdy ma swoją metodę, na pewno skorzystam przy następnej regulacji w jeszcze innym aucie z tego co pisze mirek99mtg, bo może miałem szczęście trafić na jakieś felerne zaciski, choć z teoretycznego punktu widzenia działały prawidłowo, tylko ręczny mnie nie zadowalał :jezor: Pozdrawiam, co złego to nie ja :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości