[mkII] gaznik Pierburg 2EE Ecotronic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dziadoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr sty 05, 2005 18:57
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: Dziadoo » ndz sty 23, 2005 13:06

Jeszcze jedno pytanie dotyczace silnika z takim gaznikiem: na czym polega regulacja takiego silnika?? Poprzednio mialem maluszka i tam regulowalo sie prawie wszystko? A W Golfie? Reguluje sie luzy zaworow, zaplon, itd?



SebastianZelek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 22:22
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: SebastianZelek » czw wrz 15, 2005 22:33

Ja mam podobny problem z gaźnikiem. Po wnikliwych oględzinach stwierdziłem, że obroty falują ponieważ siłownik 3-położeniowy nie ustawia się dobrze.
Siłownik 3-położeniowy(auto z klimą - siłownik 4- położeniowy), to jest ten duży okrągły przedmiot na którym umocowany jest układ elektroniczny do którego wpinasz szeroką czarną wtykę. Z drugiej strony siłownika wystaje około 8-mio milimetrowy pręt, który ma za zadanie przestawiać przepustnicę(dlatogo to się nazywa siłownik).
Uruchom silnik, wyjdź z auta i poprostu ręką, delikatnie zacznik wpychać ów pręt do środka (w stronę chłodnicy).Powinieneś znajść takie położenie, że obroty silnika się ustabilizują.

[ Dodano: Pią Wrz 16, 2005 00:39 ]
Siłownik ten jest sterowany podciśnieniem, z kolei podciśnienie dopuszczane jest przez elektrozawory. Teraz trzeba ustalić czy układ podciśnieniowy jest nieszczelny( wężyki i membrama w siłowniku), czy elektrozawory nie otwierają się i nie dopuszczają podciśnienia, czy też sterowanie tymi elektrozaworami padło. Ale doszedłem do wniosku, że skoro ręcznie zasteruję siłownikiem i obroty się stabilizują to znaczy, że układ ciśnieniowy jest nieszczelny bądź membana w siłowniku padła.
Teraz będę sprawdzał właśnie ten siłownik 3-położeniowy pod względem szczelności membamy, ale zejdzie mi trochę nad tym bo muszę skołować pompkę próżniową.
Jak ktoś zna inną przyczynę, niech podpowie.



abc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:01
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: abc » ndz paź 09, 2005 08:37

Po pierwsze w 2EE to co reguluje obrotami to nazywa się nastawnikiem przepustnicy i położeń może mieć wiele. Siłownik 3 i 4- położeniowy występuje tylko w gaźniku 2E2.
Membramę w nastawniku można sprawdzić bez wymontowywania. Macha podniesiona, wyłaczamy silnik i w miarę szybko zaglądamy co wykonuje nastawnik. Ma on teraz maksymalnie się podciągnąć aby całkowicie domknąć przepustnice i przytrzymać około 5 sek. Następnie usłyszysz kliknięcie przekaźnika w sterowniku który otworzy zawór w nastawniku i trzpień wysunie się maksymalnie do rozruchu. Jeżli tak sie nie dzieje to można przypuszczać że membrama jest nieszczelna.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz paź 09, 2005 09:13

ja tez mam problem z tym gasznikiem nororycznei spadaj mi obroty jak dodam i puszcze gaz. po jakims czasie wracaja dopiero na wlasciwe pali tez wiecej. dzieje sie tak i na lpg i na benzynie



grzesiekl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt lip 26, 2005 16:43
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: grzesiekl » pn paź 10, 2005 17:42

a u mnie brak ssania automatycznego zaraz po odpaleniu bardzo amle obroty ma albo nawet gasnie jak sie rozgrzeje jest oki .:(



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pn paź 10, 2005 22:33

grzesiekl pisze:a u mnie brak ssania automatycznego zaraz po odpaleniu bardzo amle obroty ma albo nawet gasnie jak sie rozgrzeje jest oki .

niebieski czojnik z przodu 100%


mi dzis kilka razy zgasl, naprawde nikt nei wie co to mzoe byc??? ze jak sie wysprzegli autko to spadaja obroty do 0



Awatar użytkownika
15XI80
lazy driver
lazy driver
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 22, 2005 14:43
Lokalizacja: opolszczyzna
Kontakt:

Post autor: 15XI80 » czw paź 13, 2005 07:55

Dziadoo pisze:UDALO SIE!! GOLFIK ZNOWU ZYJE!!

kupilem na szrocie nastawnik za 100 zl z Vectry z '91 r. Wlasnie wrocilem z jazdy probnej - chodzi po prostu wspaniale :) Jeszczer raz wszystkim bardzo dziekuje!!

Pozdrawiam!!

Panowie potrzebuje rady!

Silnik RF, automat- obroty faluja i skacza na jalowym i jak ruszam bez gazu cale auto sie trzesie, podobnie przy cofaniu i postoju. Z rury co jakis czas slychac takie "pfff".

Co bylo juz zrobione:
- wymieniony rozrzad
- ustawiony zaplon
- nowe swiece i aku
- analiza spalin ok

Sam nie wiem co to moze byc, nie moga sie z tym uporac w Bosh service ani w innych zakladach :-(

Bardzo prosze o pomoc w tej materii bo mam dosc!!



grzesiekl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt lip 26, 2005 16:43
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: grzesiekl » czw lis 03, 2005 17:35

uff udalo mi sie kupić gaznik za 70zł :) z ogloszenia w anonsach i jest oki ssanie jest ale jest inny problem podczas przelanczania z gazu na bęzyne przy szybszej jeździe potrafi zgasnąć :(. nieraz po odpaleniu na benzynie obroty mu delikatnie faluja tazk z 900 na 1100 nieraz tez zgasnie i w tedy jak odpale to jest cool na gazie tak czy siak jest cool.



Hector
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob sty 07, 2006 16:30
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Hector » pt sty 20, 2006 02:17

witam !
mam ten sam probem i dosc 2ee co zamiast 2ee pasuje ??
Pozdr !!!



mirus45
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 15, 2010 23:22
Lokalizacja: tarnów

Post autor: mirus45 » pn mar 15, 2010 23:32

Proszę serdecznie o pomoc co do gaźnika 2ee. W mojej jettcie przy uruchamianiu ciepłego silnika, zaczyna on mimowolnie nabierać ogromnych obrotów które ustępują stopniowo dopiero po kilku sekudach. Podobny problem mam podczas jazdy. Po wciśnięciu pedału gazu ponad około połowę silnik nie schodzi z obrotów lecz cały czas przyspiesza. Na autostradzie to mam tempomat (niestety). Na biegu w trakcie jazdy to on tak może cały czas. Po wciśnęciu sprzęgła obroty znowu dochodzą do poziomu opisywanego podczas uruchamiania silnika i tak samo spadają po kilku sekundach. Czytając wszystkie posty doszedłem do wniosku że może to być wina nastawnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Czy po wymianie tych rzeczy auto będzie zachowywać się normalnie czy przyczyna leży w czymś innym? Bardzo proszę o pomoc



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt mar 16, 2010 09:33

mirus45, niezły odkop zrobiłeś. Poszukaj na forum, już kilka razy pisałem co i jak. Wpisz na dole w szukajce "Nierówne obroty PN". Będziesz miał cały długi wątek na ten temat.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Czarson
Forum Master
Forum Master
Posty: 1948
Rejestracja: pt maja 16, 2008 21:12
Lokalizacja: Puławy/Oslo
Kontakt:

Post autor: Czarson » czw cze 03, 2010 10:58

wie może ktoś od czego jest element nr8 na załączonym rysunku w gażniku na tym schemacie
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
kabelek od te wtyczki mi się urwał i nie wiem od czego to jest
Ostatnio zmieniony czw cze 03, 2010 14:25 przez Czarson, łącznie zmieniany 2 razy.


co myślisz o moim golfie? viewtopic.php?f=87&t=436585 zapraszam do komentowania :)
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw cze 03, 2010 11:31

wie może ktoś od czego jest element nr8 na załączonym rysunku w gażniku na tym schemacie??
http://www.google.pl/imgr...%26tbs%3Disch:1
kabelek od te wtyczki mi się urwał i nie wiem od czego to jest - adres nieprawidłowy....


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Czarson
Forum Master
Forum Master
Posty: 1948
Rejestracja: pt maja 16, 2008 21:12
Lokalizacja: Puławy/Oslo
Kontakt:

Post autor: Czarson » czw cze 03, 2010 14:26

Lipek81, już powinno latać
więc od czego to jest????? albo jakiś opis cały gażnika pierburg 2EE, każdego elementu


co myślisz o moim golfie? viewtopic.php?f=87&t=436585 zapraszam do komentowania :)
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 236 gości