[MK3] jaki olej wlać

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn maja 29, 2006 15:40

minko3 Co się tak ekscytujesz jak by Ci ktoś dyktował co masz wlewać ? Człowiek pytał o olej i dostał odpowiedz jak się oleje dobiera, opisał to dokładnie Cefaloid. Ja zrobiłem problem pisząc na czym polega rozszczelnienie ? Kto obala twoje argumenty ten stwarza problem, ciekawe masz podejście. Nie będe na ATS'ie więc będziesz musiał zadowolić się tekstem pisanym chodz wątpie aby o dyskusje Ci chodziło.
Inna sprawa że tu już naprawde nie ma o czym dyskutować... liczby przy TBN same rozstrzygają kto ma racje a kto jej nie ma.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Undertaker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lut 28, 2005 20:51
Lokalizacja: Sztum

Post autor: Undertaker » pn maja 29, 2006 16:39

Heh z niecierpliwością czekałem na zakończenie tego sporu :D
Ciekawa literatura panowie Pinhead i minko3. Sporo można było się dowiedzieć, wiem co to TBN!!
Ale ja i tak zaleję "uniwersalny" z Biedronki hehe :beah: (joke) 8-[


YOUR PRETTY FACE IS GOING TO HELL

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pn maja 29, 2006 17:37

Cefaloid pisze:Wszelakie wiarygodne źródła - np wydziały mechaniki na uczelniach wyższych potwierdzą to co napisałem. Oczywiście należy też pamiętać że lepkość oleju ma być odpowiednia.
Dokłądnie tak mowia wykładowcy na uczelniach, wiem to z doswiadczenia :-) Mowią takze ze przed zmiana oleju jednego producenta na inny drugiego producenta trzeba silnik wyczysci zalewając olejem wrzecionowym. Tego oczywiscie nikt nie wie :-) Nie ma jak to zajecia z budowy i eksploatacji maszyn na Polibudzie Śl. :-)

Pozdrawiam wszystkich zaolejonych



Marek Budner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 17, 2006 17:28
Lokalizacja: Wielun
Kontakt:

Post autor: Marek Budner » pn maja 29, 2006 18:37

Atomic10 pisze:trzeba silnik wyczysci zalewając olejem wrzecionowym
pytanko.A skad wzasc ten olej, bo ja to pirwsze slysze i bardzo mnie to cikawi



Awatar użytkownika
minko3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 18:28
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: minko3 » pn maja 29, 2006 18:43

homsky pisze: Kłucicie sie , zaczynacie obrzucać mięsem i tak każdy widze swoje wie i zrobi po swojemu!
Bez przesady nie było żadnego mięsa,tylko kulturalna wymiana zdań.
Pinhead pisze:minko3 Co się tak ekscytujesz jak by Ci ktoś dyktował co masz wlewać ?
A czy ja się podniecam?? Nie sądze
Pinhead pisze: Ja zrobiłem problem pisząc na czym polega rozszczelnienie ?
No dokładnie,bo ja napisałem to co myśle.I nie wystarczy tylko wiedza książkowa.
Pinhead pisze: Nie będe na ATS'ie więc będziesz musiał zadowolić się tekstem pisanym chodz wątpie aby o dyskusje Ci chodziło.
No to szkoda.Pomyliłeś się,planuje jakieś nieoficjalne spotkanie w trakcie zlotu przy :pub: .Możesz sobie odszukać założony przezemnie temat.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pn maja 29, 2006 19:23

A to musze zadac te pytanie profesorowi z którym miałem zajecia z tego przedmiotu. Jednak zwracał nam szczególna uwage a tą własnie sprawe ze jesli sie zmianei olej na inny/innego rpoducenta to warto i trzeba talki zabieg wykonac poniewaz rozne oleje zawieraja inne dodatki a ich zmieszanie w wiekszym lub mniejszym stopniu moze doprowadzi do konflitku chemicznego.


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn maja 29, 2006 20:25

minko3 pisze: A czy ja się podniecam?? Nie sądze
Jakimiś ch... rzucałeś jak by ci ktoś do silnika zaglądał i nakazywał co masz wlewać. Przeglądnij sobie jednak wcześniejsze posty, nikt nic takiego nie wypisywał.

No dokładnie,bo ja napisałem to co myśle.I nie wystarczy tylko wiedza książkowa.
Jak byś miał racje to znaczy że wszystkie koncerny olejowe nie znają się na olejach wypisując jakieś bzdurne TBN które w ogóle nic nie oznacza. Nie jest to prawdopodobne i to napisałem opierając się na prostych zasadach jednej jednostki co się zwie właśnie TBN, ale wychodzi na to że Ty nie uznajesz TBN ani wiedzy technicznej. Dlatego dalsza dysputa po prostu nie ma sensu w tym temacie bo temat jest czysto techniczno-chemiczny.

Atomic10: Ten problem został rozwiązany od klasy jakości oleju SG. Każdy olej SG lub wyższy musi być mieszalny z innymi olejami SG lub wyżej bez zadnych konfliktów chemicznych.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pn maja 29, 2006 21:47

Dzieki za info Pinhead. Widze ze ostro siedzisz w tematyce smarowania :-)

Pozdrawiam



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » pn maja 29, 2006 21:53

Wiecie co? Ja wlalem do swojej jetty olej ktory ma klase SL.Jako mineral jest cholernie rzadki.Tak mi ladnie przeczyscil silnik ze mam do wymiany panewki i kto wie czy nie szlif walu.Wniosek?Zadnych kombinacji-zwykly prosty olej dobrej firmy-bez zadnych dodatkow.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Undertaker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lut 28, 2005 20:51
Lokalizacja: Sztum

Post autor: Undertaker » pn maja 29, 2006 22:41

Szczerze to chętnie dałbym punkcić Pinhead'owi, bo chłopak wyjaśnił kilka spraw konkretnie. No dałbym, ale nie wiem za bardzo jak to zrobić heh... może jakieś instrukcje ktoś mi podeśle?


YOUR PRETTY FACE IS GOING TO HELL

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt maja 30, 2006 00:48

dominik7 Bo żeby mineralny miał klase SL to musi to być naprawde dobry mineralny :) Już SJ to bardzo dobra klasa jak na 15W40 (np.Castrol GTX3Protect za ok.120zł/4l).
Undertaker Tylko założyciel wątku może dać punkt.
Ogólnie to dzięki za słowa uznania :pub:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » wt maja 30, 2006 23:18

temat rozszczelniania silnika jest rozbrajająca...ciekawe kto to wymyslił...nauka-technika- nie zna takiego pojęcia. Pinhead nie ma co dyskutować z "fachowcami-rozszczelniaczami" :grin:

rutekpl1 - na twoim miejscu wlałbym półsyntetyk. a jak silnik jest w kiepskim stanie to nie ma co zrzucać winy ze olej Ci silnik rozpuścił. a jak juz ci sie kontorlka ciśnienia pali to napewno nie przez olej, tylko że silniczek domaga sie "reanimacji mechanicznej"

P.S. do rozszczelniaczy. nie ma uzasadnienia fizycznego ze jakieś osady mogą uszczelniać połączenia na wale czy korbowadach...totalna bzdura, bezmyślność, ciemnota umysłowa.



krzychod
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt maja 23, 2006 20:22
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: krzychod » śr maja 31, 2006 00:05

Pinhead, nie wiem czemu ale jakoś chciałbym się zdać na twoją radę :grin: , tak więc napisz konkretnie nazwę oleju, jaki byś mi polecił. Mam Golfa III z 97r o przebiegu 160 tys. i nie wiem jaki olej jest teraz wlany. Z góry dzięki za odpowiedź.



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » śr maja 31, 2006 00:05

nie zgodze sie z Toba rycho.10tys. km po zakupie bylo dobrze.Moze i mialem slabe panewki(mialy prawo takie byc)ale dlaczego po 6tys. km shell byl czarny jak smola?Bo wyplukal mi wszystkie osady ze srodka! Wysnulem z tego nastepujace wnioski: olej powinien smarowac,a zeby smarowac musi byc odpowiednio gesty i miec odpoiednia lepkosc.Czym wyzsza klasa tym olej rzadszy;tak jest zazwyczaj.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 180 gości