luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: arwam » sob kwie 07, 2012 12:23

cowboy pisze:słyszałes o przypadkach ze ktos miał np boost 2 bary, zwiekszył do 3 barów i okazalo sie przyrost mocy zaden ?
mozesz podnieść doładowanie i okazę się ze nie ma juz wiecej powietrza w cylindrze
a doładowanie nie beirze sie z kosmosu, zeby kompresor turbiny wytworzył cisnienie np 2 bar to np przed turbiną czesc gorąca musi być np 1 bar
jak zwiekszasz EMP to pogarszasz opróznianie cylindra, co prowadzi do pogarszania napełnienia, czyli zwiekszasz cisnienie w kolektorze a efektu tłoczenia powietrza w silnik nie ma

dlatego stosuje się porting i dobiera się odpowiednio elementy układu dolotowego, wałki rozrządu, odpowiednio dobiera się turbosprężarkę i resztę wydechu.
nie jest to po to żeby zwiększyć napełnienie cylindra ( choć w efekcie końcowym poprawiamy właśnie jakość świeżego ładunku i właśnie sam proces napełniania jak i opróżniania) tylko po to żeby zmniejszyć straty w wynikające z przepływu powietrza przez układ dolotowy i spalin prze układ wydechowy, w pewnym momencie jeśli straty rosną w dolocie, rosną także i w wydechu ponieważ jeśli zaczyna się robić " zator" w dolocie, to na wydechu " silnik dostaje "zatwardzenia" wtedy straty rosną bardzo szybko i mocno, myślę że powiedziećże rosną w tempie geometrycznym to może przesada ale najłatwiej to można zrozumieć.
jak turbostara się pompować ponad siły i wychodzi po za mapę wtedy zawór WG zaczyna zamiast przy coraz większych obratach się otwierać, to on się coraz bardziej zamyka. ponieważ jest sterowany ciśnieniem z dolocie. wtedy oprócz strat na dolocie masz rosnące straty na wydechu. właśnie dlatego jest tak ważny dobór wcześniej wymienionych części, a dobiera sięje w zależności od tego co się chce uzyskać.

i tutaj koledzy toffic, monopolowy, evolution, mają tutaj rację,


napełnienie zależy nie tylko od przekroju kanałów dolotowych, i czasów otwarcia zaworów, ale także od długości kanałów ( częstotliwość rezonansowa) czy czym jedno i drugie musi być dobrane do Siebie, od temp czynnika, od strat zarówno w dolocie jak i na wydechu,i jeszcze nawet tego czy silnik jest krótko, czy długo skokowy, inne fazy dobiera się dla długo skokowca a inne dla silnika krótko skokowego.
inne dlatego że przy tej samej prędkości obrotowej będziesz miał w tych silnikach całkowicie inne prędkości liniowe tłoka, a to przekłada siejuż na zjawiska falowe w układzie zarówno dolotowym i wydechowym.
prosty przykładzik który pomaga to zrozumieć jest na jednym silniku zastosowanie bez ruszania czegokolwiek innego róznych dolotów, krótkich i długich.
ja u Siebie miałem dolot z 1Y efekt był taki że na zimnym silniku nie szło przekroczyć 3000rpm bo podstawiało zawory przy doładowaniu zaledwie 0,5bara. bez dotykania czegokolwiek zmiana na dolot a AWX i to zjawisko występuje przy zimnym silniku i 3000rpm ale dopiero przy ciśnieniu 1,2-1,3bara.

daje do myślenia? chcą poprawić napełnienie ważny jest nie tylko przekrój kanałów dolotowych, ale ich wzajemna korelacja z pojemnością układu dolotowego, pojemnością skokową cylindra, długością kanałów dolotowych, i fazami rozrządu, często dając teoretycznie "lepszy" kolektor bez dobierania tego pod względem reszty zastosowanych elementów zamiast polepszyć tylko popsujemy to co mamy już teraz.


także to co evolution, napisał o mocy potrzebnej do napełniania jest bardzo na miejscu :pub: choć w innych wkestiach pozwolę się sobie z nim nie zgodzić to tutaj ma absolutną i całkowitą rację :pub:


także cowboy, bez urazy proponuję się dokształcić a nie próbować :banghead: bo będziesz miał bardzo kwadratową głowę :jaja: :jaja: :los2: :los2: .

jeśli ktoś potrafi logicznie i w sposób kulturalny uzasadnić swoje Twierdzenia oraz wykazać ich słuszność to nie jest sztuką iść w zaparte i nadal twierdzić że czarne jest białe a białe jest czarne, ale sztuką jest umieć przyznać się do błędu, i przyjąć słuszny punkt widzenia,wiem czasem to trudne bywa jeśli nie rozumie się danej kwestii pod względem przyczynowo- skutkowym.
tak jak mi EVO wykazał to że to co wcześniej miałem za Surge jest FLUTERINGIEM, to miał rację choć nadale twierdzę że jeśli nie depnie od najniższych obrotów to nie usłyszy surge'a ale to juztaki mały off top.


także cowboy, nie bądź jak ta krowa co nie zmienia poglądów niezależnie od okoliczności tylko przyznaj im rację bo w tej kwestii koledzy mają 100% racji.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: toffic » sob kwie 07, 2012 12:56

cowboy pisze: czy dalej twierdzisz ze położenie tłoka nie ma nic wspólnego z napełnianiem ?
A gdzie ja tak napisałem?? Napełnienie wynika z różnicy ciśnień a ona nie ma prawie nic wspólnego z ruchem tłoka od GMP do DMP, czyli napełnienie może również występować podczas ruchu przeciwnego, co wg. twojej teori, gdzie tłok jest przedmiotem "zassysającym" jest sprzeczne. Widzisz inż różnice?? :jezor:
cowboy pisze: nawet przed GMP to tłok wypycha spaliny - IGNOROWANIE tego faktu przez Ciebie jest clou sprawy
Jednak uraziłem ludzi z zawodówki porównując ciebie do nich, oni by na tak bzdurną teorie w życiu nie wpadli :rotfl: Wiesz dlaczego?? Bo znają z praktyki silniki, które wg. twojej "teorii" nie miały by prawa działać :hmm:
Jeszcze raz na koniec: więcej nauki kolego a mniej brania zjawisk zachodzących w silniku "na chłopski rozum" bo to primo prowadzi do błędnych konkluzji, secundo inż po prostu nie wypada :grin:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: cowboy » sob kwie 07, 2012 13:01

arwam pisze: jeśli ktoś potrafi logicznie i w sposób kulturalny uzasadnić swoje Twierdzenia oraz wykazać ich słuszność to nie jest sztuką iść w zaparte i nadal twierdzić że czarne jest białe a białe jest czarne, ale sztuką jest umieć przyznać się do błędu, i przyjąć słuszny punkt widzenia,wiem czasem to trudne bywa jeśli nie rozumie się danej kwestii pod względem przyczynowo- skutkowym.
to dlaczego evo i toffic idą w zaparte skoro kulturalnie i logicznie im wykazałem słuszność ? ;)
arwam pisze: także cowboy, nie bądź jak ta krowa co nie zmienia poglądów niezależnie od okoliczności tylko przyznaj im rację bo w tej kwestii koledzy mają 100% racji.
kto jest krową to sie okaże ;)
i kto ma kwadratową głowę :)

na razie wszyscy łacznie z Tobą pieknie piszą NIE NA TEMAT o czasach owtarcia zaworów, o długości kanałów dolotowych (mozemy o tym tez podyskutować po co sie wydłuza i skraca dolot), o wielu innych fajnych rzeczach ale nie o tym jak to jest mozliwe ze turbina napompuje cylinder ;)

piszesz mi o portnigu, kiedy to ja pisałem wyraźnie:
cowboy pisze:niestety nie masz racji: w większości przypadków jest tak, ze na pewnym etapie trzeba modzić głowicę, bo dalsze zwiększanie ciśnienia doładowania juz nic nie daje, a wręcz odwrotnie
arwam, moze Ty zechcesz udzielić odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania ?

domyslasz sie dlaczego flow bench czyli pomiar przepływów w głowicy wykonuje sie na podcisnieniu ?

skoro dmuchamy w cylindry to nalezałoby wykonywać taki pomiar dmuchając od strony kolektora ssącego a nie zasysająć (wytwarzając podcisnienie) od strony cylindra ?

czekam na jakies obliczenia , cokolwiek NA TEMAT potwierdzające TEZE pompowania w cylindry ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: cowboy » sob kwie 07, 2012 13:13

toffic pisze:A gdzie ja tak napisałem?? Napełnienie wynika z różnicy ciśnień a ona nie ma prawie nic wspólnego z ruchem tłoka od GMP do DMP, czyli napełnienie może również występować podczas ruchu przeciwnego, co wg. twojej teori, gdzie tłok jest przedmiotem "zassysającym" jest sprzeczne. Widzisz inż różnice??
co powoduje podcisnienie w cylindrze w silniku N/A jezeli nie tłok idącyy od GMP do DMP ?

juz Ci tłumaczyłem - nie ma żadnej sprzeczności w tym że zawór zamyka się później - naprawde nie potrafisz tego pojąć ? :)
cowboy pisze:przecież nawet jak tłok osiągnie DMP to przepływ nie jest wyhamowany od razu do zera, zassij sobie bardzo szybko strzykawką wodę, zatrzymasz tłok a jeszcze woda jest zaciągana ?
zadałem pytanie o cisnienie w cylindrze kiedy tłok osiągnie DMP - nikt nie raczył odpowiedzieć ?
gdyby ktoś odpowiedział że dalej jest podcisnienie (czyli niższe niz w kolektorze ssącym), to od razu byłoby jasne, że jest sens aby zaworu nie zamykać bo tłok w DMP wyhamowuje do zera i zanim zacznie sprężać to mamy kolejne milisekundy dzięki którym jeszcze trochę napełni się cylinder, a o to walczymy przecież
jak tłok wyhamuje do zera w DMP to jak zaczyna isć w kierunku do GMP to na początku jego drogi jeszcze np po 5mm w góre tak mało spręża ze jeszcze jest podcisnienie (róznica cisnien pomiedzy cylindrem i kolektorem) i DLATEGO nie zamyka sie od razu zaworu
podcisnienie jest bo wytworzył je tłok idąc do DMP
GDZIE TU WIDZISZ SPZRECZNOŚĆ

powtarzam jeszcze raz?

czy mozesz odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytania ?
cowboy pisze:jakie jest cisnienie (podcisnienie) w cylindrze podczas suwu ssania (napełniania) dla 4 położeń tłoka:
a) 1/4 drogi do DMP
b) połowa drogi do DMP
c) 3/4 drogi do DMP
d) DMP
w którym moemncie jest największe podcisnienie ?
w którym momencie połozenia tłoka jest największy przepływ w głowicy, kiedy jest najlepsze napełnianie ?

czy dalej twierdzisz ze położenie tłoka nie ma nic wspólnego z napełnianiem ?

skoro TŁOK jest głównym sprawcą róznicy cisnien, kiedy to idzie do DMP, to co powoduje napełnianie cylindra ?
toffic pisze:Jednak uraziłem ludzi z zawodówki porównując ciebie do nich, oni by na tak bzdurną teorie w życiu nie wpadli Wiesz dlaczego?? Bo znają z praktyki silniki, które wg. twojej "teorii" nie miały by prawa działać
Jeszcze raz na koniec: więcej nauki kolego a mniej brania zjawisk zachodzących w silniku "na chłopski rozum" bo to primo prowadzi do błędnych konkluzji, secundo inż po prostu nie wypada
po raz kolejny, nie ma argumentów, trzeba obrazać ;)

kolego kompromitujesz sie coraz bardziej.....



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: evolution » sob kwie 07, 2012 13:18

cowboy pisze:cały świat jest w błędzie i robi badania głowic na podcisnieniu...
Teraz to mnie rozbawiles... ale szczegol..
co do wyczerpujacych wypowiedzi... wybacz ale jedyne co one moga wyczerpywac to bezmiar ludzkiej glupoty - to takie moje wlasne odczucie
cowboy pisze:bo ja w odróżnieniu od Was nie jestem zapatrzony w swoją mądrośćskoro w N/A jest róznica cisnień to jakie jest cisnienie w momencie otwarrcia zaworu przed GMP ?moim zdaniem niższe niz w kolektorze ssącymjakie cisnienie wytwarza tłok idąć do DMP - niższe niz w kolektorze ssącym ?no i ??
ja to widze tak ze tlok przesuwajac sie do dmp zwieksza objetosc komory. i roznice cisnien powoduje tylko restrykcja na kanalach i bezwladnosc masy powietrza... przeczytaj ten temat jeszcze raz. i wyciagnij wnioski bo wedle twojej teori im wyzsze twoje podcisnienie tym wiecej ladunku dostanie sie do cylindra co jest bzdura, ktora podwaza kazdy porting.. TLOK NIGDY NIE BEDZIE ZASSYSAC LADUNKU- Ladunek jest wtlaczany do cylindra na zasadzie wyrownania cisnien.
co do roznicy cisnien przy otwarciu zaworu przed gmp... cisnienie szczatkowe spalin w momencie otwarcia zaworu ssacego jest rozne i wyzsze i nizsze. a szczegolnie zalezne od obrotow silnika.
w wiekszosci silnikow wymusza sie sytuacje gdzie tlok wedruje do gory podczas suwu wydechu trwajacego az za GMP czyli wedle twoich teorii wytwarzalby nadcisnienie a przy otwarciu zaworu dolotowego na grubo przed GMP wtlaczanie ladunku juz istnieje z kolektora dolotowego do cylindra. jak to miszczu wyjasnisz???
Naprawde powiadam ci moze nie jestes tunerem, ale mechanikiem raczej miernym.
cowboy pisze:co powoduje podcisnienie w cylindrze w silniku N/A jezeli nie tłok idącyy od GMP do DMP ?
sam sobie przeczysz. skoro tlok idac do dmp robi w/g ciebie podcisnienie, a idac do gmp nadcisnienie to nielogicznym jest zostawianie otwartych zaworow ssacych po dmp.
i nielogicznym jest sytuacja gdzie mimo iz w cylindrze panuje nadcisnienie mierzone twoim sposobem napelnianie cylindra nastepuje dalej, nawet w silniku n/a
zrozum to ze powinienes wziac jakas bombe i wyqrwic to miejsce gdzie wszczepili ci ssanie przez tlok oraz podcisnienia i nadcisnienia. tego w fizyce nie ma.
tlok zwieksza objetosc cylindra a fizyka robi reszte sama, przy nieskonczenie wielkich kanalach nie mialbys zadnych roznic cisnien a napelnienie byloby perfekcyjne. co wedle ciebie nie powinno sie zdazyc. najlepiej bedzie jak podepniesz swoje podcinsienia do wzoru p*V = const.
moze zrozumiesz wreszczie swoj blad myslowy

P.s. w calej mechanice stosuje sie dwa pojecia DOLOT WYDECH. tylko magicy- koledzy ziutka i mietka z pgr stosuja pojecie ssacy
cowboy pisze:b) połowa drogi do DMP
zdziwisz sie ale wykres indykatorowy wskazuje z cala pewnoscia ze w tych okolicach jest najwiekszy przeplyw ladunku do cylindra. wiec idac na twoj jezyk tu musialobybyc najwieksze podcisnienie....
Ostatnio zmieniony sob kwie 07, 2012 13:32 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: toffic » sob kwie 07, 2012 13:30

cowboy pisze: GDZIE TU WIDZISZ SPZRECZNOŚĆ

powtarzam jeszcze raz?
Skoro tłok idzie w kierunku GMP, czyli według twojej teorii "wypycha" z cylindra a nie "zassysa" a mimo to dolot ładunku już trwa, to wg ciebie nie jest to sprzeczność?? Na prawde jesteś tak ograniczony, czy takiego po prostu zgrywasz??
P.S. na twoje pytania odpowiem jak odniesiesz się do moich argumentów o wpływie ładunku do cylindra przez sprężarke/turbospręzarkę. Czekam na odpowiedź :food:
Twojej kompromitacji ciąg dalszy :smoke:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: cowboy » sob kwie 07, 2012 13:39

toffic pisze:Skoro tłok idzie w kierunku GMP, czyli według twojej teorii "wypycha" z cylindra a nie "zassysa" a mimo to dolot ładunku już trwa, to wg ciebie nie jest to sprzeczność?? Na prawde jesteś tak ograniczony, czy takiego po prostu zgrywasz??
wyjasniełem to tu;
cowboy pisze:juz Ci tłumaczyłem - nie ma żadnej sprzeczności w tym że zawór zamyka się później - naprawde nie potrafisz tego pojąć ?

cowboy napisał(a):
przecież nawet jak tłok osiągnie DMP to przepływ nie jest wyhamowany od razu do zera, zassij sobie bardzo szybko strzykawką wodę, zatrzymasz tłok a jeszcze woda jest zaciągana ?
zadałem pytanie o cisnienie w cylindrze kiedy tłok osiągnie DMP - nikt nie raczył odpowiedzieć ?
gdyby ktoś odpowiedział że dalej jest podcisnienie (czyli niższe niz w kolektorze ssącym), to od razu byłoby jasne, że jest sens aby zaworu nie zamykać bo tłok w DMP wyhamowuje do zera i zanim zacznie sprężać to mamy kolejne milisekundy dzięki którym jeszcze trochę napełni się cylinder, a o to walczymy przecież


jak tłok wyhamuje do zera w DMP to jak zaczyna isć w kierunku do GMP to na początku jego drogi jeszcze np po 5mm w góre tak mało spręża ze jeszcze jest podcisnienie (róznica cisnien pomiedzy cylindrem i kolektorem) i DLATEGO nie zamyka sie od razu zaworu
podcisnienie jest bo wytworzył je tłok idąc do DMP
evolution pisze:cowboy napisał(a):
b) połowa drogi do DMP

zdziwisz sie ale wykres indykatorowy wskazuje z cala pewnoscia ze w tych okolicach jest najwiekszy przeplyw ladunku do cylindra. wiec idac na twoj jezyk tu musialobybyc najwieksze podcisnienie....
zadałem pytanie po prostu , nie pisałem gdzie jest największe podcisnienie ...

to teraz następne pytanie pomocnicze:

gdzie TŁOK osiąga największą prędkość ?

czy dalej nie ma związku pomiedzy napełnianiem, a ruchem tłoka ?

;)

dobra panowie czekam na wyjasnienia z Waszej strony ja juz nie mam ochoty ani czasu tłumaczyć się i odpowiadać na pytania...



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: bugalon » sob kwie 07, 2012 13:40

Cowboy, długo się zastanawiałem, czy włączyć się w tą dyskusję popierając twierdzenia faktami i cytatami z literatury technicznej. Doszedłem do wniosku jednak, że kosztowało by mnie to kilkanaście godzin czasu (włącznie z wybraniem się do biblioteki). Ja tego czasu w tej chwili nie mam. Wolę przedyskutować to z Tobą na jakimś zlocie VW o ile sie na takowym kiedys pojawisz. Jeśli potwierdzisz przyjazd na majowke czy VW manie, to chętnie zbiorę całą niezbędną literaturę do dyskusji i przy browarze wszystko omówimy :) Jedyne co mogę teraz powiedzieć, to to - że wszystko co przeczytałem zgadza się z tym co piszą EVO i Toffic. Niestety obaj mają pewien specficzny sposób prowadzenia dyskusji. Według mnie jest on bardzo dobry bo zmusza do zadania sobie trudu i przejścia się do biblioteki. Jeśli piszą coś niezgodnego z prawdą, to podwazysz ich teorie cytatami profesorów nauk ścisłych i zamkniesz im gęby na zawsze :) Polecam Ci to zrobić, po pierwsze będziesz dużo mądrzejszy a po drugie znajdziesz jeszcze wiele innych ciekawych zagadnień które pozwolą Ci się bardziej rozwinąć.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: cowboy » sob kwie 07, 2012 14:01

bugalon, spoko, jak bede na majovwce zapraszam, poznalismy sie kiedys na manii zdaje sie...
bugalon pisze:Niestety obaj mają pewien specficzny sposób prowadzenia dyskusji
polegający na zakrzykiwaniu wszystkich i obrazaniu :)
na czepianiu sie słowek i trzepaniu w koło jednego i tego samego ;)

szkoda że zarzuca mi sie cos czego nie powiedziałem, nikt nie podejmuje polemiki, nikt nie odpowiada na pytania które ja zadaje, albo stawia mu sie warunki ;)

nie mam zamiaru zamykac nikomu gęby, nie musze miec racji w internecie za wszelką cenę, szkoda czasu zeby sie przekrzykiwać kiedy dyskusja zbacza na coraz to inne tematy ;)
kazdy moze miec swój punkt widzenia, nie chodzi żeby komus gebe zamykać , naprawdę luzik
jednak czasy slepiej wiary w boost juz sie konczą i w PL wiodą prym tunerzy, którzy potrafią osiągnąć moc bez ogromnego doładowania

do zobaczenia na zlocie, ja bede pewnie z Olozwirskim bo nie mam auta z VAGa na razie, myslę że dyskusja ( a nie przekrzykiwanie) bedzie ciekawa, moze voj2s z 2B dołozy pare słów, bo człowiek ma ogromną wiedze własnie z zakresu modzenia głowic i przepływów
piwka na pewno Ci nie odmówię :pub:

prosze tylko aby zaden z modów nie kasował tego tematu, moze bedzie okazja do tematu wrócić kiedyś.. i sobie spokojnie podyskutujemy na zasadzie wymiany poglądów a nie w stylu mistrz - uczeń z zawodówki, który tutaj sie próbuje narzucić ;)

z mojej strony EOT, są juz Święta i chce je spedzić z rodziną



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: evolution » sob kwie 07, 2012 14:32

ja nie obrazam i nie czepiam sie, a tym bardziej nie zakrzykuje.. daje ci podstawy bys zaczal myslec w okreslonym kierunku.. wolisz jednak plakac ze krzycza na ciebie nie probujac nawet zinterpretowac danych wypowiedzi... odpowiadam na pytania ktore zadajesz, tak jak inni, tylko ci jakos odpowiedzi sa nie w sos i uznajesz ze nikt nie odpowiedzial. twoj wybor.
tak jak napisano taka wredna menda jestem ze nie daje rozwiazan na talerzu. chcesz cos wiedziec - wlacz myslenie.
co do malego doladowania i mocy.. to wybacz ale chyba jestem dobrym przykladem na to ze mozna 3..4 krotnie zwiekszyc moc doladowujac tylko 100kPa, wiec wychodzi na to ze te moje teorie dzialaja.
CO Do zarzucania powiedziales ze tlok zassysa ladunek do cylindra i probujesz na wszelkie sposoby wykazac tego prawdziwosc w tym to ze od tloka polozenia tloka zalezy predkosc zassysania . fakt jest taki ze z fizycznego punktu widzenia ladunek jest wtlaczany do cylindra na zasadzie naczyn polaczonych o nieskonczenie wielkiej objetosci ( dolot) i zmiennej ( cylinder) a roznica cisnien powstaje przez restrykcje w dolocie, i wbrew temu co zinterpretowales przy mojej wypowiedzi najwieksza predkosc przeplywu to wcale nie oznacza najmniejszego cisnienia w cylindrze czyli po twojemu podcisnienie nie jest najwieksze ... nawet doczytac tego nie raczyles, co napisalem
evolution pisze:zdziwisz sie ale wykres indykatorowy wskazuje z cala pewnoscia ze w tych okolicach jest najwiekszy przeplyw ladunku do cylindra. wiec idac na twoj jezyk tu musialobybyc najwieksze podcisnienie....
napisalem wyraznie musialobybyc, a nie jest... wymysl teraz dlaczego mimo ze predkosc przeplywu czynnika jest najwieksza TWOJE podcisnienie wcale nie jest najwieksze.
smacznego jajka


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: toffic » sob kwie 07, 2012 16:45

cowboyja mówie o ruchu tłoka w góre zanim osiągnie GMP i zacznie się twoje "ssanie" a ty o ruchu w góre po DMP. Pytam więc nadal: jak to możliwe wg. twojej "teorii", ze ładunek wpada do cylindra ZANIM jeszcze tłok minie GMP i ruszy w dół zaczynając twoje "ssanie"?? Nadal nie widzisz sprzeczności?? Pojemność całkowita cylindra maleje a tu prosze, ładunek JUŻ wpada do cylindra :hmm:
Czytanie ze zrozumieniem u ciebie leży :jaja:



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: toffic » sob kwie 07, 2012 16:49

evolution pisze:ja nie obrazam i nie czepiam sie, a tym bardziej nie zakrzykuje.. daje ci podstawy bys zaczal myslec w okreslonym kierunku.. wolisz jednak plakac ze krzycza na ciebie nie probujac nawet zinterpretowac danych wypowiedzi... odpowiadam na pytania ktore zadajesz, tak jak inni, tylko ci jakos odpowiedzi sa nie w sos i uznajesz ze nikt nie odpowiedzial. twoj wybor.
Bardzo dobrze podsumowałeś kolegę :pub:
Również smacznego for all i mokrego poniedziałku (niekoniecznie od deszczu/śniegu) :bigok:



arwam

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: arwam » sob kwie 07, 2012 19:56

cowboy pisze:arwam napisał(a):
także cowboy, nie bądź jak ta krowa co nie zmienia poglądów niezależnie od okoliczności tylko przyznaj im rację bo w tej kwestii koledzy mają 100% racji.


kto jest krową to sie okaże
i kto ma kwadratową głowę
cowboy pisze:arwam napisał(a):
jeśli ktoś potrafi logicznie i w sposób kulturalny uzasadnić swoje Twierdzenia oraz wykazać ich słuszność to nie jest sztuką iść w zaparte i nadal twierdzić że czarne jest białe a białe jest czarne, ale sztuką jest umieć przyznać się do błędu, i przyjąć słuszny punkt widzenia,wiem czasem to trudne bywa jeśli nie rozumie się danej kwestii pod względem przyczynowo- skutkowym.


to dlaczego evo i toffic idą w zaparte skoro kulturalnie i logicznie im wykazałem słuszność ?
bo oni mają rację. dlatego przy swoim obstają. choć Evo ma czasem z tym problem że za mocno obstaje :los2:

cowboy pisze:gdzie TŁOK osiąga największą prędkość ?
zakładając że wał kręci się ze stałą prędkością to największa prędkość liniowa jest w połowie skoku tłoka.

co innego przyspieszenia działające na tłok...





teraz na ochłodzenie atmosfery może trochę offtopuu...

evolution, mam do Ciebie pytanie jak w TDI jest zorganizowana mapa doładowania? chodzi mi konkretnie o moment zdjęcia nogi z gazu, powiedzmy na najwyższym biegu, mapa jest zorganizowana w ten sposób że ECU stara się cały czas utrzymać MAX doładowanie, czy może jest na krótki moment sztanga wypuszczana celem szybszego zbicia ciśnienia doładowania? czy ewentualnie ciśnienie jest powiązane z stopniem wciśnięcia gazu?

chodzi mi o to że w moim systemie sterowania tuż po zmianie biegu lub całkowitym odpuszczeniu gazu jest po ponownym wciśnięciu chwila zastanowienia zanim VACU znów wciągnie gruszkę i w konsekwencji tego turbo się dopiero rozpędza, zastanawiam się czy nie zrobić czegoś co po całkowitym wciśnięciu gazu będzie przez chwilę spowalniać ruch powrotny dźwigni sterującej mechanizmem po to żeby, np przy sprincie nie było zamółek przy zmianie biegów. nie chcę pochopnie czegoś zrobić bo to turbo co teraz mam jest wyjątkowo wredne do wyjęcia, praktycznie silnik musze wyjąć żeby je zdjąc z silnika,
w razie gdyby się zesrało to nie tyle turba by mi było żal, bo mam kilka różnych sztuk w domu tylko tego że byłby zarąbisty problem je wymienić.

myślę nad tym żeby albo spowolnić ruch powrotny albo zrobić układ który po całkowitym wciśnięciu gazu przez 2-3s będzie podtrzymywał dźwignię sterującą w pozycji max zadanego ciśnienia doładowania. ponieważ tego nie wiem więc pytam się kompetnej osoby. i nie chodzi mi tu o modyfikowane mapy tylko o ori.
podpowiesz mi tu co zrobić. tylko nie mów żeby zrobić nadciśnieniowe sterowanie bo to jest nieporozumienie w aucie eksploatowanym na codzień.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

luzne dyskusje o podnoszeniu czapki i silnikach

Post autor: evolution » sob kwie 07, 2012 20:06

arwam, wiekszosc ecu ma PID controler ktory ustawia kierownice przygotowujac wstepnie turbo do pracy na nastepnym biegu. w zaleznosci od mocy silnika i turbiny stosuje sie rozne systemy, aczkolwiek w wiekszosci nowych wozkow stosuje sie agresywne ustawienia, czyli po zdjeciu nogi z gazu kierownice sie przymykaja- kosztem ciekawych odglosow z dolotu. wraca temat laga i wystepowania flutter przy zdjeciu nogi z gazu :) mniejszy czy wiekszy surge zawsze bedzie.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 25 gości