mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn lut 01, 2010 14:28

arwam pisze:w tych granicach w jakich operuje ori ECU od 1Z dasz radę wysterować nawet turbinę na zmiennej geometrii
może i tak, lecz ciśnienia za dużego nie uzyskasz... :helm:


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn lut 01, 2010 14:41

Ale pisanie softu na 8mio bitowcu,to jak nawlekanie igły w rękawicach bokserskich.
Da się,ale... dokładność kalibracji jaką oferuje w porównaniu do 16tki,jest przedpotopowa.
Do większych mocy się raczej nie nadaje.
Nie wiem,czy ktoś podejmie się pisania softu pod większe turbo,wtryski na archaicznej 8mce.
Zwłaszcza,jak trzeba mapy pieścić z dokładnością do 1 bita,czego w 8mce zrobić się nie da.


AFN 165,5@380,8

MalY-VW-Tdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 23:53
Lokalizacja: DKA
Kontakt:

Post autor: MalY-VW-Tdi » pt lut 05, 2010 21:55

Odświeżę troszkę temat :) Więc okazało sie u mnie iż:

-po katalizatorze została tylko puszka (nie było już kata) :P
-kolektor był znacznie zanieczyszczony, ale się czyści, jutro montaż, blaszkę 2mm z "kwasówki" mam do zaślepienia.
-nie wiem jak przerobić najlepiej wtyczkę od wtrysków ASV bo w moich 1Z wtyczka jest kwadrat, w ASV mam "jajowatą", a wtryski chciałbym gdzieś odsprzedać, więc przylutowanie chyba lipa będzie, może ktoś ma pomysł?

No i problem taki iż, mój mechanik stwierdził iż turbo ma już luzy, puszcza lekko olej ale w normie, od wymiany do wymiany nie dolewam, ale ubywa trochę na bagnecie. Pewnie po programie wyzionie ducha po miesiącu:P To moje pytanie, jak sie skończy co będzie najlepszym rozwiązaniem? (jak najmniejsze koszty oczywiście i więcej jak 140ps nie chce osiągać w moim mk3, żeby nie wymieniać sprzęgła tylko śmigać na serii) Może ktoś doradzi turbo? Ewentualne przeróbki itp...


http://soft-tuning.pl/

arwam

Post autor: arwam » pt lut 05, 2010 22:07

MalY-VW-Tdi,

ja bym nie czekał na śmierć turbiny bo jak splunie olejem w dolot to może totalnego bałaganu narobić włączając w to nawet pogięte korbowody.
a turbo jeśli na tym planujesz poprzestać to proponuję GT1749VA z AWX'a lub AVF'a.
jej potencjał to około 180KM a seryjnie dmucha 130KM
przy niej będzie najmniej przeróbek bo wystarczy mieć tylko down pipe z MK3 AFN, przejściówkę na wyjście z turbiny, kolektor wydechowy, i spływ oleju..
reszta będzie pasować oczywiście trzeba jeszcze zadbać o sterowanie turbiny
czyli N75.
można też iść drogę dużego WG i wtedy tylko zostaje podnieść nieco obroty max, wtedy proponuję Garrett'a T3, ja na poprzednim silniku na takiej śmigałem i sobie chwaliłem.



Awatar użytkownika
MAPI
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 46
Rejestracja: sob cze 21, 2008 17:31
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: MAPI » pt lut 05, 2010 23:45

MalY-VW-Tdi pisze:Odświeżę troszkę temat :)

No i problem taki iż, mój mechanik stwierdził iż turbo ma już luzy, puszcza lekko olej ale w normie, od wymiany do wymiany nie dolewam, ale ubywa trochę na bagnecie. Pewnie po programie wyzionie ducha po miesiącu
określenie ze turbina ma luzy nie oznacza że zaraz sie skończy.....te turbinki wytrzymują sporo
kwota przeznaczona na podkręcenie golfa ogólnie mówiąc jest skromna i do tego jak to ujołeś "zwiększenia troche mocy" wystarczy seryjne turbo .....czyli jakby sie obecna skończyła to w tanich PLN-ach masz drugą ori.
każde inne rozwiązanie to już większy wydatek niestety


Soft-tuning Kłodzko
HAMOWNIA[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wsbqRPyUNgE[/youtube]

seba123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt paź 10, 2008 16:43
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: seba123 » sob lut 06, 2010 10:32

kolego maly vw tdi sluchaj ja celuje w 160 km wiec mojego kompa bede sprzedawal tak czy siak bo z niego nie wykrzesam tyle. Tam jest program zrobiony na 109km ponad 220niutkow bez dymu jak zapodasz wtryski asv wywalisz kata zaslepisz egr i koniecznie kolektor ssacy awx to moze 130 bedzie ale pompe to musisz miec bardzo zdrowa ty o tym pomysl co napisalem tylko spokojnie nic na szybkiego bo ja tesz mysle o zwiekrzeniu u siebie tylko potrzebuje graty nowe turbo kompa i jeszcze pare pierdulek pozdrooo.
Cena mojego komapa z wirusem powiedzmy 500 mysle ze nie jest drogo program robiony profesjonalnie w trojmiescie ze tam zadne czipy z pegazusa.
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 10:38 przez seba123, łącznie zmieniany 2 razy.



MalY-VW-Tdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 23:53
Lokalizacja: DKA
Kontakt:

Post autor: MalY-VW-Tdi » sob lut 06, 2010 22:31

MAPI, kolego póki co będę jeździł na tej którą mam, jutro odbiorę auto, wymienione wtryski, egr zaślepiony, wyczyszczony dolot, zmienione filtry no i kata nie miałem więc problem z głowy:P Na pw się skontaktuje bo będę chciał podjechać na diagnostykę silnika z hamownią przed wirem :)

seba123, niestety nie skorzystam, bo na moje wymagania nawet jeśli mam 8bit to tuner to ogarnie, z resztą nie kupiłbym kompa z wgranym programem bo tego się nie robi z wiadomych ogólnie względów, ale dzięki za zainteresowanie.

Co do turba to chyba jednak jeśli się wysra to kupie inną taką samą lub oddam te do regeneracji, bo prócz wira i wtrysków ASV dołożyć mam zamiar jeszcze tylko FMIC ale to już na lato jak przyjdą większe temp. Więcej nie dokładam bo to tylko golf mk 3 i za rok, może 2 zastąpi go młodszy odpowiednik :)


http://soft-tuning.pl/

seba123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt paź 10, 2008 16:43
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: seba123 » sob lut 06, 2010 23:20

ok powodzenia tylko sie pochwal ile wyszlo pozdro



MalY-VW-Tdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 23:53
Lokalizacja: DKA
Kontakt:

Post autor: MalY-VW-Tdi » sob lut 06, 2010 23:27

dzwonił do mnie mój mechanik właśnie ze po odpaleniu silnika dość mocno kopci, raz na jakiś czas zapala się kontrolka od świec i falują obroty 900/1200 czy ktoś może coś na szybko poradzić? :P


http://soft-tuning.pl/

Awatar użytkownika
vwali
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 12:12
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: vwali » wt lut 09, 2010 18:38

napisz czy coś się zmieniło bo też chciałem zmienić wtryski przy 1Z od AFNa (egr mam out kat out)a chciałem tanim kosztem poleprzyć osiągi 1Za nie jakieś konkretne moce telko nieco leprzy start,i podobno nie wiem czy prawda wyższa kultura pracy 1Za(przerabiałem opornik i byłem mile zaskoczony ale....zużycie paliwa falujące obroty itd,itp...)
więc ogólne pytanie sama zmiana wtrysków coś daje(+regulacja kątów)?????????????


zapraszam do ocenymojego goferka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2245345#2245345

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt lut 09, 2010 20:35

vwali pisze:więc ogólne pytanie sama zmiana wtrysków coś daje(+regulacja kątów)?????????????
Powiadaja, ze porywa dzieci i urywa glowy.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

MalY-VW-Tdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 23:53
Lokalizacja: DKA
Kontakt:

Post autor: MalY-VW-Tdi » wt lut 09, 2010 21:26

vwali pisze:więc ogólne pytanie sama zmiana wtrysków coś daje(+regulacja kątów)?????????????
Powiem tak: po zmianie wtrysków, wyczyszczeniu kolektora, zaślepieniu EGR, wymianie filtrów osiągi polepszyły się odczuwalnie bo zachowuje się teraz auto jak przy "box-ie" pożyczonym od kolegi dla testu, żywsze, ciągnie już od dołu i kręci do 4tys/obr gdzie przy zabrudzonym to max 3,5 i nie było już jazdy. Ustawiać kątów nie musiałem, kupiłem wtryski od gościa który maszynowo to ustawiał, dawka została na 3.5 bodajże i auto nie kopci w ogóle. Jestem już umówiony z kolegą MAPI na diagnozę silnika i na razie hamownie autka na 21 lutego także wrzucę wykres, a na wirusa omówię się prawdopodobnie pod koniec marca, początek kwietnia ze względu na pogodę :okej:


http://soft-tuning.pl/

Awatar użytkownika
vwali
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 12:12
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: vwali » wt lut 09, 2010 21:59

bradley pisze:
vwali pisze:więc ogólne pytanie sama zmiana wtrysków coś daje(+regulacja kątów)?????????????
Powiadaja, ze porywa dzieci i urywa glowy.
co kolega ma na myśli :chytry:


zapraszam do ocenymojego goferka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2245345#2245345

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt lut 09, 2010 22:33

bradley pisze:Powiadaja, ze porywa dzieci i urywa glowy.
Gdzie tak powiadają,na śląsku?
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 22:36 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 42 gości